Minunko vastuulla naapurin lapsen kokeisiin luku on?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas ärsyttää naapurin yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taas ärsyttää naapurin yh

Vieras
Muksu lähti matkalle äitinsä kanssa kesken kouluviikon eikä mennyt kouluun samana päivän kun lähtö oli (vaikka hyvin olisi ehtinyt kun lähtivät vasta alkuillasta). Äitinsä pyysi, että lapseni toisi erään kirjan koulusta. Noh, lapseni ei tätä muistanut ja nyt sitten on meidän vika kun hänen mussukkansa ei pysty lukemaan kokeisiin!! :kieh:

Olisi pistänyt lapsensa normaalisti kouluun ja käskenyt tämän itse muistamaan kirjansa.

Just. noinhan se menee, toiset laiskottelevat ja jäävät kotiin joka nuhasta ja matkustlevat ja odottagvat perse homeessa että toiset raahaavat heidänkin kirjojaan. tosi törkeää.

Niin no lapset on lapsia. Ei lasta voi syyttää siitä, että on unohtanut. Ehkä minä olisin naapurina soittanut opettajalle ja pyytänyt vielä opettajalta, että varmistaa naapurin lapsen laittavan oman lapseni kirjan reppuunsa :)

Tosin taas: mites tähän liittyi toi yksinhuoltajuus?

Niin no lapset on lapsia. Ei lasta voi syyttää siitä, että on unohtanut. Ehkä minä olisin naapurina soittanut opettajalle ja pyytänyt vielä opettajalta, että varmistaa naapurin lapsen laittavan oman lapseni kirjan reppuunsa :)

No ei nyt varsinaisesti liitykään, muuta kun hänellä on vain 1 lapsi. Toisilla saattaa olla "hieman" muutakin muistettavaa kuin hänen mussukkansa asiat. (Joo, olen polttanut hihat tämän saman ihmisen kanssa aiemminkin, siksi nyt hieman matalampi kynnys sietää moista pottuilua... Kun kaikki vaan ei pyöri hänen napansa ympärillä!) Ja miksi hänen lapsensa piti olla koulusta pois vaikka lähtö oli vasta koulun jälkeen... Olisi mennyt kouluun, olisi voinut ihan itse tuoda kirjansa :whistle:

Minäkin olisi soittanut opettajalle ja varmistanut, että opettaja antaa kirjan lapsen mukaan.

On vanhempien tehtävä huolehtia omien lasten kirjat. Olisihan ne voineet hakea sen kirjan ennen reisuun lähtöä vaikka ei kouluun muuten olisi mennytkään. Taikka sitten olisi soittanut opettajalle, että huolehtii sen kirjan lapsesi reppuun. Lapsen muistin varaan on turha jättää mitään.

Ei ole ap:n tehtävä soitella koululle ja varmistaa, että laittaa kirjan reppuun vaan tämän toisen lapsen VANHEMMAN!

[QUOTE="aisiis";22352459]Ei ole ap:n tehtävä soitella koululle ja varmistaa, että laittaa kirjan reppuun vaan tämän toisen lapsen VANHEMMAN![/QUOTE]

Siis sori, luin taas väärin!

[QUOTE="Kaisa";22352520]Totta et kuuluu vanhemmille, mut sillin ap ois voinu sanoa että lapsi tuo jos muistaa tai sanoa äidille et soittaa ite opettajalle et laittaa kirjan lapsen mukana... eikä luvata lapsen puolesta[/QUOTE]

En mä tiedä, mitä ap lupasi tai oli lupaamatta.

Minusta on vaan tosi lapsellista kiukutella naapurille, että nyt meidän Niinavaltteri ei saa luettua kokeisiin ja se on teidän vika. Se on vain Niinavaltterin ja hänen äitinsä vika.

musta on väärin antaa toisten lapsille tuollaisia tehtäviä. lapsella on ihan täysi työ muistaa ja huolehtia omat kirjat ja omat läksyt.
ja kun lapsia yli 1, niin vanhemmilla on ihan tarpeeksi hommaa muistaa oman perheen asiat.

ja jos antaa toisen lapselle tuollaisen tehtävän, niin on ymmärrettävä, että se ei sitä välttämättä muista.

Hittoako teidän lapsi tai sinä menette lupaamaan mitään, jos ette pysty pitämään lupauksianne. 9-vuotias on jo sen ikäinen, että pitäisi muistaa, jos jotain on sovittu. Sanokaa ensi kerralla suoraan, että meillä on niin hatara pää, että ei kannata meidän varaan laskea, niin ei tule kellekään pettymyksiä.

Minun mielestäni se matkalle lähtevä äiti on ottanut tietoisen riskin laittaessaan vastuun kirjan hakemisesta naapurin lapsen herteille, kerrankos lapsilta nyt asioita unohtuu. Varsinkin kun itsellä on kerta ollut mahdollisuus hakea kirja niin ihan turha kiukutella kenellekään.

Hittoako teidän lapsi tai sinä menette lupaamaan mitään, jos ette pysty pitämään lupauksianne. 9-vuotias on jo sen ikäinen, että pitäisi muistaa, jos jotain on sovittu. Sanokaa ensi kerralla suoraan, että meillä on niin hatara pää, että ei kannata meidän varaan laskea, niin ei tule kellekään pettymyksiä.

Ja aikuisetkaan ei koskaan unohda mitään? Sinäkään? ;)

musta on väärin antaa toisten lapsille tuollaisia tehtäviä. lapsella on ihan täysi työ muistaa ja huolehtia omat kirjat ja omat läksyt.
ja kun lapsia yli 1, niin vanhemmilla on ihan tarpeeksi hommaa muistaa oman perheen asiat.

ja jos antaa toisen lapselle tuollaisen tehtävän, niin on ymmärrettävä, että se ei sitä välttämättä muista.

mun tytön luokalla on tapana tuoda lähellä asuvalle luokkakaverille läksyt/kirjat,jos on esim sairas..opettaja on yleensä se,joka muistuttaa..enkä koe tuota monilapsisuutta esteenä perheen vanhemmille oman perheen asioiden muistamista

Naapuri ja naapurin lapsi ovat itse vastuussa kirjasta. Lapsen olisi kuulunut ottaa kirja mukaan jo ennen lomalle lähtöään. Jos hän ei ole sitä muistanut ottaa, niin miksi syyttää asiasta muita.

mun tytön luokalla on tapana tuoda lähellä asuvalle luokkakaverille läksyt/kirjat,jos on esim sairas..opettaja on yleensä se,joka muistuttaa..enkä koe tuota monilapsisuutta esteenä perheen vanhemmille oman perheen asioiden muistamista

Tää on meilläkin tapana, mutta niin että myös opettaja on tietoinen asiasta! Silloin opettaja huolehtii ne läksyt esim. erilliselle muistilapulle, jonka lapsi sitten sairaalle kamulle vie. Mä tunnustan olevani niin huono äiti, etten välttämättä aamukiireessä (lähden töihin jo klo7) muista lastani tuollaisesta muistuttaa :ashamed:

Yhteistyössä