Minun rahat, miehen rahat (taas...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuikituntematon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja no vuivui:
Katsoitko ollenkaan minkä ikäinen ap:n lapsi on? Ihme ruikuttaja olet. Olisko kannattanut puhua asiasta sen vaimon kanssa? Ettekö mitään ole sopineet lasten hoitoasioita? Jos ette, niin ihan oma syy, oma vika jne.

Ps. Oletko ihan valmistanutkin ruoat? Pelkkä rahan tuominen taloon ei ole osallistumista.

Katsoin. Omani onneksi jo vanhempia mutta tilanne on tuttu kyllä... Vaimon kanssa on puhuttu. Monta kertaa... Mutta tämä asenne täällä palstallakin juuri että jos nainen päättää jotakin joka koskettaa miestäkin niin mies sopeutuu ja maksaa. Ja mitä osallistumiseen tulee. Niin vaimon rahankäytön takia kahta työtä tekevän on tietysti jäänyt vähän vähemmälle... Mutta olen valmistanut ruokaakin, pyykit pitkälle minun vastuullani kahden työn lisäksi jne jne

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Ihan oma syyhän se on ap:lläkin, että suostui noin typerään sopimukseen.

No sitähän tässä tilittääkin ja pohtii että onko parempi niellä paska diili vai tehdä niinkin radikaali ratkaisu kuin erota rahan takia.

Ei se ero tässä tapauksessa tule rahan takia, vaan sen takia että mies on itsekäs, lapsellinen ja sadisti. Mies ei selvästikään ei välitä vaimostaan eikä lapsestaan eikä halua pitää heistä huolta, joten mun mielestä syy eroon on hyvin selvä.

Olisitko itse jäänyt kotiin, jos se olisi ollut lapsen etu? Eikö näitä hoitopäätöksiä tehdä sen lapsen etua ajatellen, ei aikuisen tarpeita palvelemaan? Työssäni kohtaan paljon perheitä, ja yleisestiottaen miehet eivät yksinkertaisesti suostu jäämään kotiin.
Lapsen hyvinvoinnista siis pitäisi viis veisata, ja laittaa kersa päiväkotiin, jotta äiti ei olisi taloudellisessa ahdingossa?
Kasva vähän! Meillä mies on jäämässä hoitovapaalle(siitäkin huolimatta, että minulla on pienempi palkka!). Ja ei tulisi mieleenikään, ettenkö minä sen hoitovapaan aikana olisi perheessä se, joka isot menot kustantaa! :o

Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:
Alkuperäinen kirjoittaja no vuivui:
Katsoitko ollenkaan minkä ikäinen ap:n lapsi on? Ihme ruikuttaja olet. Olisko kannattanut puhua asiasta sen vaimon kanssa? Ettekö mitään ole sopineet lasten hoitoasioita? Jos ette, niin ihan oma syy, oma vika jne.

Ps. Oletko ihan valmistanutkin ruoat? Pelkkä rahan tuominen taloon ei ole osallistumista.

Katsoin. Omani onneksi jo vanhempia mutta tilanne on tuttu kyllä... Vaimon kanssa on puhuttu. Monta kertaa... Mutta tämä asenne täällä palstallakin juuri että jos nainen päättää jotakin joka koskettaa miestäkin niin mies sopeutuu ja maksaa. Ja mitä osallistumiseen tulee. Niin vaimon rahankäytön takia kahta työtä tekevän on tietysti jäänyt vähän vähemmälle... Mutta olen valmistanut ruokaakin, pyykit pitkälle minun vastuullani kahden työn lisäksi jne jne

Miksi olet suostunut tekemään lapsia? Kuvittelitko oikeasti, että lapsi lykätään hoitoon 9-kuisena ja elämä jatkuu samanlaisena kuin ennen? Äläkä nyt vain tossukkana sano, että teit lapsia siksi että vaimo halusi... :D

Alkuperäinen kirjoittaja mAu:

No sitähän tässä tilittääkin ja pohtii että onko parempi niellä paska diili vai tehdä niinkin radikaali ratkaisu kuin erota rahan takia.

Ei se ero tässä tapauksessa tule rahan takia.

Ei tietenkään pelkästään vaan siitä rahasta nyt puhutaan.

Tunnen kyllä itseasiassa todella kivan ja mukavan miehen joka on aivan sekopää mitä tulee rahaan, niin pihi että ei tiedä itkeäkö vai nauraako.

Ja täällä ohje on melkein heti että jssap. Mutta annas olla jos mies ottaa eron rahan takia? Itsekin laskenut monta kertaa että omani ja lasten elintaso nousisi jos potkaisisin tuosta vaimon pellolle. Tulihan täältä siihenkin sitten muutama jslap mutta yleinen mielipide tuntuu silti olevan toisinpäin. Että miehen on elätettävä, joka pakenee ei kanna vastuutaan ja on sika.

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Miksi olet suostunut tekemään lapsia? Kuvittelitko oikeasti, että lapsi lykätään hoitoon 9-kuisena ja elämä jatkuu samanlaisena kuin ennen? Äläkä nyt vain tossukkana sano, että teit lapsia siksi että vaimo halusi... :D

No itse asiassa pitkälti näin... Kun vaimo halusi... Itse olisin ehkä lykännyt muutamalla vuodella ja jättänyt kolmanne tekemättä mutta aika pitkälle vaimon sanelemana niissä(kin) asioissa on menty...

Pitäiskö meidän palstalaisten nyt mennä yhdessä pelastamaan tuo Herra100 kun tuntuu, ettei miehessä ole tarpeeksi munaa ottaa ohjia omiin käsiinsä? Täällä ruikuttaa vaimonsa kamaluutta muttei saa itsestään irti edes sitä vertaa että muuttaisi asioita. Sori vaan. Ei heru sulle yhtään sympatioita. Niin makaa kuin petaa.

Miksi ap on suostunut tekemään lapsia?

Että miehen on elätettävä, joka pakenee ei kanna vastuutaan ja on sika.

Tämä johtuu tasan siitä että yleinen mielipide odottaa äidin jäävän kotiin. Ja luonnollisesti isän olevan tällöin vastuussa taloudellisesta tilanteesta.

Jos isä jää kotiin en usko täällä kenenkään olevan sitä mieltä että hänen myös pitäisi olla laskujen maksaja.

Alkuperäinen kirjoittaja Pitäisikö?:
Pitäiskö meidän palstalaisten nyt mennä yhdessä pelastamaan tuo Herra100 kun tuntuu, ettei miehessä ole tarpeeksi munaa ottaa ohjia omiin käsiinsä? Täällä ruikuttaa vaimonsa kamaluutta muttei saa itsestään irti edes sitä vertaa että muuttaisi asioita. Sori vaan. Ei heru sulle yhtään sympatioita. Niin makaa kuin petaa.

Niinhän se ap:kin makaa kuin on pedannut.

mutta voi sun vaimo-parkaa!!! :/

No itse asiassa pitkälti näin... Kun vaimo halusi... Itse olisin ehkä lykännyt muutamalla vuodella ja jättänyt kolmanne tekemättä mutta aika pitkälle vaimon sanelemana niissä(kin) asioissa on menty...

Ja täällä ohje on melkein heti että jssap. Mutta annas olla jos mies ottaa eron rahan takia? Itsekin laskenut monta kertaa että omani ja lasten elintaso nousisi jos potkaisisin tuosta vaimon pellolle. Tulihan täältä siihenkin sitten muutama jslap mutta yleinen mielipide tuntuu silti olevan toisinpäin. Että miehen on elätettävä, joka pakenee ei kanna vastuutaan ja on sika.

Niin kauan kuin sinä et niitä lapsia kehossasi kanna ja hoida vauva-aikaa, niin saat mun mielestä pitää turpasi tukossa vastuun kantamisesta. Koska äiti ei pysty vauva-aikana tai taaperoaikana tekemään töitä, niin miehen vastuulla TODELLAKIN on pitää huoli puolisostaan ja lapsistaan rahallisesti. On se prkl että aikuiset miehet täällä valittaa kun pitää peräti omasta vaimosta ja lapsesta huolehtia eikä voi vain tuhlata rahojaan miten haluaa. Kasva aikuiseksi!

Jos olet yhtä mieltä siitä, että kotihoito on lapselle paras vaihtoehto niin mikset ole suostunut itse jäämään kotiin lasten kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja Sinulle hra100:
Olisitko itse jäänyt kotiin, jos se olisi ollut lapsen etu? Eikö näitä hoitopäätöksiä tehdä sen lapsen etua ajatellen, ei aikuisen tarpeita palvelemaan?

Olisin voinutkin. Mutta kun tilanne oli se että vaimon palkka ei oikein riittänyt edes hänen oman opintolainansa maksuun kun oli opiskeluaikanaan elänyt täyttä elämää. Niin milläpä sitä olisi eletty? Kun ainoa raha olisi ollut minulle tulevat päivärahat ja lapsilisät, vaimon palkasta ei olisi jäänyt mitään asuntoon, ruokaan, vaatteisiin. Edes omiinsa, puhumattakaan lapsesta. Että taloudelliset realiteetit pitkälti sanelivat. Tietty jos vaimo olisi suostunut samaan kuin minä eli tekemään kahta työtä niin ehkä?

Minä olen sitä mieltä, että jos haluaa kotiin jäädä lapsen kanssa niin siihen täytyy osata varautua, että se tietää tieukkaa taloudellista tilannetta. Eikö voi varautua jo etukäteen, että säästää rahaa jemmaan silloin kun on töissä ja odottaa lasta ja tietää haluavansa jäädä 2-3v kotiin? mIksi kaikki sysätään miehen maksettavaksi ja vedotaan siihen, että lapsen paras on olla kotona. Kaikkeen voi varautua kun 9kk sitä lasta kuitenkin odotetaan!

Niin kauan kun jaamme yhteisen sängyn ja elämän niin on myös elintasomme aivan sama miehen kanssa, olin sitten kotiäiti, opiskelija tai työssä käyvä.

Kuka tienaa ja mitä ei ole oleellista millään lailla meidän arjessa, se mitä tilillä on kaiken kaikkiaan on ainoa seikka mikä kiinnostaa.

En voi edes ymmärtää minkälainen puoliso(mies tai nainen) kokee tärkeämmäksi omat materialistiset tarpeet kuin toisen. Minä ainakin mieluummin ostan miehelle ja lapsille ennen kuin itselleni.

Juuri näin. Nyt kun olen kotiäitinä en tunne eläväni miehen siivellä, vaikka hän tuokin rahan kotiin. Minun arvoni ei riipu siitä, miten pajon saan rahaa tuotua perheeseen tai olenko nyt varmasti tasa-arvoinen kaikessa suhteessa. Materiaa tulee ja menee, elämässä on paljon muutakin kuin pakonomaisesti seurata, olenko varmasti tuonut saman verran rahaa kaikkeen kun toinen osapuoli. Pääasia on että selviämme menoistamme, emmekä elä yli varojemme. Menojen tai tulojen suhteen vertailu ja kilpailu ei kuulu meidän liittoon.

Eli sä olet juuri se tossukka miksi sinua luulinkin. Ei ihme, että vaimosi ja lapsesi käyttävät sinua hyväkseen, sillä niin minäkin tekisin. Jos miehessä ei ole vastusta eikä hän osaa pitää omia puoliaan, niin tottakai jyrätään päälle. Sä olet todella säälittävä tapaus kun itket täällä laskevasi rahojasi ja miettiväsi millaista elämäsi olisi ilman vaimoa ja lapsia. Rohkeutta ei kuitenkaan riitä eroamiseen. Säälittävä tossukka.

Eli sä olet juuri se tossukka miksi sinua luulinkin. Ei ihme, että vaimosi ja lapsesi käyttävät sinua hyväkseen, sillä niin minäkin tekisin. Jos miehessä ei ole vastusta eikä hän osaa pitää omia puoliaan, niin tottakai jyrätään päälle. Sä olet todella säälittävä tapaus kun itket täällä laskevasi rahojasi ja miettiväsi millaista elämäsi olisi ilman vaimoa ja lapsia. Rohkeutta ei kuitenkaan riitä eroamiseen. Säälittävä tossukka.

Säälittävä tossukka tuon mukaan on myöskin ap.

Alkuperäinen kirjoittaja Pitäisikö?:

Niinhän se ap:kin makaa kuin on pedannut.

Juuri päinvastoin. Ap teki lapsen, koska alunperin oli sopinut miehensä kanssa että hän jää pientä lasta kotiin hoitamaan ja kulut jaetaan fiksusti. Mies on tässä se, joka päätti yksin muuttaa sääntöjä.

Etkö sä oikeasti näe eroa siinä tilanteessa, että tienaava puoliso pistää ei-tienaavan maksamaan kaikkien ruoat kuin mitä itse kerrot, että sinä tienaavana et osaa pitää rahapussistasi kiinni vaan puolisosi tuhlaa sinun tilisi?

Miksi ap on suostunut tekemään lapsia?

Siksi, että mies sanoi alunperin että hoitovapaa on ok ja kulut jaetaan järkeväst.

Ei ole. Hän teki sopimuksen, jonka mies epäreilusti muutti kesken matkan ja jätti hänet köyhään elämään. Ja ap sentään harkitsee eroa, toisin kuin sinä joka itket akkojen keskustelupalstalla ja haet hyväksyntää uhrautumisellesi.

Ei ole. Hän teki sopimuksen, jonka mies epäreilusti muutti kesken matkan ja jätti hänet köyhään elämään. Ja ap sentään harkitsee eroa, toisin kuin sinä joka itket akkojen keskustelupalstalla ja haet hyväksyntää uhrautumisellesi.

Touche!

Olen sitä mieltä, että jos jompi kumpi haluaa lasten kanssa kotiin jäädä, niin molempien on sopeuduttava pieneen tai isompaan elämänmuutokseen.

Mitä tulee sinuun herra100: Jos joku on niin kertakaikkisen onneton parisuhteessaan, niin olisi reilua kaikkien kannalta erota. Joten, jos sinulla on niin hemmetin kurjaa ja elintaso ja elämänlaatu nousisi heittämällä akan pihalle, tee niin!!!

Yhteistyössä