Minun on pakko kysyä teiltä kenellä on ollut poikeava Papa, raskauden aikana tai muuten vaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos:)

Onko sinullekin tehty hpv testi että onko vielä se vai poistui? Pakko se jokaisella kysyä:D. Kun kuulema loopin kanssa 90% tai yli Hpv poistu ja tulee immuniksi ja pieni osaa kellä jatkuu, mutta monet asiantuntijat siitä mieltä että tämäkin ei ole ikuista... mutta itte en tiedä

Jotain tehtiin, tulos epäselvä. Sanottu, ettei poistu, mutta ei välttämättä solumuutoksetkaan uusiudu (tai tauti). Tähän uskon, siksi käyn Papassa säännöllisesti.

Jotain tehtiin, tulos epäselvä. Sanottu, ettei poistu, mutta ei välttämättä solumuutoksetkaan uusiudu (tai tauti). Tähän uskon, siksi käyn Papassa säännöllisesti.

mulle lääkäri sanoi tosinpäin että poistu tai aika monet, esim. pekka nieminen joka on joku hp puhenjohtaja ja tutkija, sanoi että virus poistu kokonaan jonkun ajan päästä. Mutta yks lääkäri vaan siitä mieltä ettei se poistu ja jokainen kantaa joku hpv. En tajua kelle uskoa

mulle lääkäri sanoi tosinpäin että poistu tai aika monet, esim. pekka nieminen joka on joku hp puhenjohtaja ja tutkija, sanoi että virus poistu kokonaan jonkun ajan päästä. Mutta yks lääkäri vaan siitä mieltä ettei se poistu ja jokainen kantaa joku hpv. En tajua kelle uskoa

Henkilökohtaisesti: merkityksentöntä. Käyn papassa, koska haluan olla terve. En ajattele sen enempää sitä, enkä vaivaa päätäni, muutoin kuin pitämällä mielessä Papa-kokeiden merkityksen ennaltaehkäisyssä. Minulla ei ole halua tulla sairaaksi pakkoajatuksesta ja pelosta. Minä olen sen pelon jo läpikäynyt ja murheet murehtinut. Enkä tullut kovin hullua hurskaammaksi. Eikä se tosiasia siitä muutu, että minulla oli solumuutoksia, jotka piti poistaa. Nyt osaan ja voin varautua ainakin, eikä se pommi ole piilossa missään.

Viimeksi muokattu:
Henkilökohtaisesti: merkityksentöntä. Käyn papassa, koska haluan olla terve. En ajattele sen enempää sitä, enkä vaivaa päätäni, muutoin kuin pitämällä mielessä Papa-kokeiden merkityksen ennaltaehkäisyssä. Minulla ei ole halua tulla sairaaksi pakkoajatuksesta ja pelosta. Minä olen sen pelon jo läpikäynyt ja murheet murehtinut. Enkä tullut kovin hullua hurskaammaksi. Eikä se tosiasia siitä muutu, että minulla oli solumuutoksia, jotka piti poistaa. Nyt osaan ja voin varautua ainakin, eikä se pommi ole piilossa missään.
=)

Eli hpv -infektio voi siis olla vaikka sormen päässä oleva syylä. Noi alapään ongelmat on vain muutama hpv muoto, eli kaikki syylät mitä ihmisillä on, on ton hpv infektion aiheuttamia, mut missä ne on ja minkälaisia niin se riippuu minkä tyypin infektion on saanut. Mutta siis jos on kantanut jotain hpv tyyppiä niin siitä piätisi ajan myötä päästä eroon, ihan kuten vesirokkokin sairastetaan vaan kerran. MUTTA on pieni mahdollisuus et virus jää elimistöön ja puhkeaa uudelleen 20 vuoden päästä, tai on myös mahdollista et jos saa uuden tartunnan niin se on eri kantaa.

Eli hpv -infektio voi siis olla vaikka sormen päässä oleva syylä. Noi alapään ongelmat on vain muutama hpv muoto, eli kaikki syylät mitä ihmisillä on, on ton hpv infektion aiheuttamia, mut missä ne on ja minkälaisia niin se riippuu minkä tyypin infektion on saanut. Mutta siis jos on kantanut jotain hpv tyyppiä niin siitä piätisi ajan myötä päästä eroon, ihan kuten vesirokkokin sairastetaan vaan kerran. MUTTA on pieni mahdollisuus et virus jää elimistöön ja puhkeaa uudelleen 20 vuoden päästä, tai on myös mahdollista et jos saa uuden tartunnan niin se on eri kantaa.

mutta eikö just toi korkea riski Hpv on yleisin ja yleensä 90% se menee pois 1v tai 2sisällä? 10% jää virus, mutta sekin autetaan poistumaan loop hoidolla ja taas 95% se auttaa, ettei se enää tulee takas, jos vaan huono tuuri ei käy ja se on käynisty taas?

Ei ollut mitään muutosta koepaloissa :) Ja tosiaan heti raskauden jälkeen otettu papa oli puhdas ja vuosi ennen sitä oli muutokset luokkaa 3.

mulla taas oli papa lk 2/3 ja koepalassa oli muutos myös 6mm ja dysplasia. Mä en edes tiedä onko kysessä iso muutos vai pieni, ainakin oli vain yhdessä paikassa. Mutta onko se 6mm iso todellisuudessa vai pieni muutos? Mun korvaan kuulosta pieneltä, mutta ehkä siitä pidetään isona, sellaistakin pyöri päässä, enkä kaikki ikinä lääkäriltä kysyy

mutta eikö just toi korkea riski Hpv on yleisin ja yleensä 90% se menee pois 1v tai 2sisällä? 10% jää virus, mutta sekin autetaan poistumaan loop hoidolla ja taas 95% se auttaa, ettei se enää tulee takas, jos vaan huono tuuri ei käy ja se on käynisty taas?

Aikalailla noin :) Ja en ole lukenut et onko sulla siis oireita vaan sisäisesti vai myös ulkoisesti, eli onko ns. oireeton infektio koska siitä pääsee aika nopeasti eroon ja harvemmin kait uusiutuu. Kyllä mäkin säikähdin ihan älyttömästi sillon kun aikanaan sain papakokeen tuloksen ja tuli tieto tosta hpv:tä ja luulin kans et kuolen syöpään mut tosta on 9 vuotta aikaa ja kun se todettiin vuosi myöhemmin kadonneeks niin ei ole onneksi ainakaan vielä tullut takasin :)

[QUOTE="...";25732889]Mielenkiintoista kun joku jakaa intiimiasiansa kaikkien kanssa, omalla naamallaan vielä.
Eikä taida edes mikään hävettää?[/QUOTE]

No mun mielestä tää aihe ei ole mitenkään sellanen josta i vois aikuiset naiset keskustella täällä. Ehkä kantsii olla avaamatta näitä keskusteluja jos ei kestä?

[QUOTE="...";25732921]Aikuisetpa hyvinkin..:laugh:
Tottakai mä luen nämä, ihan parasta viihdettä. :D
Olispa hauska nähdä livenä kaupungilla joku tyyppi, joka kirjoittaa palstalla että on joku kuppa pillussa. :laugh: :laugh: :laugh:[/QUOTE]

Ei tää on kyllä ihan eri asia kun kuppa joten hyvä kun luet nin ehkä opit jotain :D Mä en tiedä sun kavereista mut mun ystäväporukassakin nää asiat voi ihan avoimesti puhua, joten miksei sit täällä? Mut tietty ihmisillä on erilaiset tyylit.

Aikalailla noin :) Ja en ole lukenut et onko sulla siis oireita vaan sisäisesti vai myös ulkoisesti, eli onko ns. oireeton infektio koska siitä pääsee aika nopeasti eroon ja harvemmin kait uusiutuu. Kyllä mäkin säikähdin ihan älyttömästi sillon kun aikanaan sain papakokeen tuloksen ja tuli tieto tosta hpv:tä ja luulin kans et kuolen syöpään mut tosta on 9 vuotta aikaa ja kun se todettiin vuosi myöhemmin kadonneeks niin ei ole onneksi ainakaan vielä tullut takasin :)

No mullekin ensimmäinen ajatus oli että nyt kuolema tulossa, ennen kun lääkäri kertoi että naistentauti poliklinikalla, päivittäin hoitavat ne muutokset, sekä kaikkilla kun on hpv tai melko kaikilla, nunnilla ei ehkä ole korkea riski hpv

[QUOTE="...";25732921]Aikuisetpa hyvinkin..:laugh:
Tottakai mä luen nämä, ihan parasta viihdettä. :D
Olispa hauska nähdä livenä kaupungilla joku tyyppi, joka kirjoittaa palstalla että on joku kuppa pillussa. :laugh: :laugh: :laugh:[/QUOTE]

olen championin kanssa sama mieltä ettei se ole mikään kuppa, en tiedä mikä nauratta jos näet kaupungilla esimerkiski mua ja että mulla on hpv. Eikö sillä periateella kaikille kaupungille pitää naura, kun se virus on 85-90% ihmisillä, myös itsellekin, kun tuskin sinulla ei siitä ole tai ollut, jos et vaan ole neitsyt:)

Mä en vaan ymmärrä näitä jotka haluaa "julkkikseksi" laittamalla kuvansa nettiin ja kertomalla kaikenlaisia yksityisasioita. Taitaa olla vaan hyvin yleistä nuorempien keskuudessa. Ehkä mä olen vaan vanha.. :ashamed: :D

olen championin kanssa sama mieltä ettei se ole mikään kuppa, en tiedä mikä nauratta jos näet kaupungilla esimerkiski mua ja että mulla on hpv. Eikö sillä periateella kaikille kaupungille pitää naura, kun se virus on 85-90% ihmisillä, myös itsellekin, kun tuskin sinulla ei siitä ole tai ollut, jos et vaan ole neitsyt:)

En todellakaan nauraisi sulle viruksen takia, vaan ihan muista syistä.
By the way, mulla ei ole ainakaan vielä löydetty ko. virusta. Olen kyllä lähes neitsyt, vain 1 lapsi. ;)

[QUOTE="...";25732962]Mä en vaan ymmärrä näitä jotka haluaa "julkkikseksi" laittamalla kuvansa nettiin ja kertomalla kaikenlaisia yksityisasioita. Taitaa olla vaan hyvin yleistä nuorempien keskuudessa. Ehkä mä olen vaan vanha.. :ashamed: :D[/QUOTE]

ei mua ujostutta, siks kun se virus on valitettavasti melkein kaikilla.... ehkä ihan ensimmäistä kerta kun kuulin tästä, oli kamalan liikainen olo, enkä tiennyt edes mistä tälläistä olisi voinnut saada, kun olin aina ylivarovainen miesten suhteen, siks oli vain 2 miestä, nekin oli tarkistettuja ennen seksiä. Sellaista se on kun pelkää sukupuolitautia... on sitten sellaisia tautia, jotka melko kaikilla ja mistä kukaan ei tiedä vielä sen lisääksi. Mutta lääkäri mulle totesi mikä helpotti kans että baktereita ja viruksia sen lisääksi on vielä miljoonia, mistä vielä lääketiede ei tiedä aiheuttako se meille jotain vai ei

[QUOTE="...";25732978]En todellakaan nauraisi sulle viruksen takia, vaan ihan muista syistä.
By the way, mulla ei ole ainakaan vielä löydetty ko. virusta. Olen kyllä lähes neitsyt, vain 1 lapsi. ;)[/QUOTE]

no mutta siitä virusta kukaan ei tutki:) Vain tutkivat jos tulee muutoksia alapäässä. Mutta lääkäri sanoi että nyt aloitavat tutkia yli 30v naisia onko virus vai ei, ale 30v ei tutki, ettei tulee turhaa ahdistusta, koska nuorilla se on yleistä ja ohimenevä, yli 30llä yleensä jo vastustuskyky siihen, mutta välillä jää pidemmäksi

Yhteistyössä