Minun on pakko kertoa iloisesta asiasta

Voi kun hienoa, onnea :flower:
Tuo on oikeasti hienoa, kun löytää paikkansa. Itse en ole sitä vielä tehnyt, tuntuu, että kaikki tähän astinen on jotain välivaihetta ennen sitä mielenrauhaa :D Kai se joskus löytyy...
Siis muuttoa ulkomaille ollaan tehty jo pitkään, kohde oli vain toinen. Äitini alkoi puhumaan muutosta tuonne ja tietenkin minä halusin sitten mukaan. Kaikki loksahti kuitenkin paikalleen vasta viime kesänä kun kävin mieheni kanssa Kazimierzissa, Krakovassa. Silloin todella ymmärsin verenperintöni ja sen missä minun kuuluu olla.
 
[QUOTE="vieras";26710590]Voiko siellä nainen edes niin vähissä pukeissa hillua?[/QUOTE]

Joo...siis Israel on hyvin avoin maa. Ainoastaan hyvin syvästi uskonnollisilla alueilla pitää olla varovainen pukeutumisen suhteen. Mikään sambaharrastus ei tule olemaan ongelma jos sitä haluaa harrastaa.
 
svd
On juu ja varsinkin nyt kun pääsee toteuttamaan samalla omia haaveitaan.
Siellä asuu paljon suomalaisia, he ovat rakentaneet myös oman siirtokunnan lähelle Jerusalemia.
Kuulostaa hyvälle. Mä kysyn nyt ehkä tosi tyhmiä, mutta onko elämä siellä Israelissa turvallista. Meinaan vaan palestiinalaisten ja israelilaisten välistä konfliktia.

Ja ihan ot, mutta mun mielestä Israelissa on ihan mielettömän kauniita naisia! :D
 
Kuulostaa hyvälle. Mä kysyn nyt ehkä tosi tyhmiä, mutta onko elämä siellä Israelissa turvallista. Meinaan vaan palestiinalaisten ja israelilaisten välistä konfliktia.

Ja ihan ot, mutta mun mielestä Israelissa on ihan mielettömän kauniita naisia! :D
Yleensä siellä ei juuri tarvitse pelätä mutta toki osaan alueista pitää muistaa, että pommit singahtelee päivittäin. Ja yksi ohjus on juuri ammuttu Eilatiin Egyptistä. Mutta esimerkiksi Haifa ja TelAviv ovat rauhallisia paikkoja. Ei siellä näy konflikti oikeastaan koskaan. Tosin nyt kun oli holokaustin muistopäivä niin sen minuutin hiljaisuuden aikana Haifan yliopiston arabioppilaat aloittivat kovan möykän.
Uskonnollisilla alueilla konflikti näkyykin molemminpuolisena tappeluna.
 
"mie"
Ihanaa! :)
Se on turvallisin maa maailmassa siksi, että se on Jumalan silmäterä niinkuin raamatussa sanotaan. Siellä on ihmeellinen rauha kaiken levottomuuden yllä.

[video=youtube;B0rVDbYqE7E]http://www.youtube.com/watch?v=B0rVDbYqE7E&feature=related[/video]
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
svd
Yleensä siellä ei juuri tarvitse pelätä mutta toki osaan alueista pitää muistaa, että pommit singahtelee päivittäin. Ja yksi ohjus on juuri ammuttu Eilatiin Egyptistä. Mutta esimerkiksi Haifa ja TelAviv ovat rauhallisia paikkoja. Ei siellä näy konflikti oikeastaan koskaan. Tosin nyt kun oli holokaustin muistopäivä niin sen minuutin hiljaisuuden aikana Haifan yliopiston arabioppilaat aloittivat kovan möykän.
Uskonnollisilla alueilla konflikti näkyykin molemminpuolisena tappeluna.
Mä oon aina haaveillu, että joskus pääsisi tekemään matkan Israeliin. Lähinnä just Haifaa tai Tel Avivia olen ajatellut. Kumpihan ois lapsiperheelle (lapset kyllä jo 12v, 9v ja 5v) parempi paikka vai oisko jotain muuta paikkaa, mitä voisit Israelissa suositella? Saattaisi matka tässä vuoden parin sisällä olla ajankohtainen. Ja anteeksi, että menee vähän ohi alkuperäisen aiheen...
 
"tunkion kukko"
Kaikki loksahti kuitenkin paikalleen vasta viime kesänä kun kävin mieheni kanssa Kazimierzissa, Krakovassa. Silloin todella ymmärsin verenperintöni ja sen missä minun kuuluu olla.
Mäkin olen monta kertaa kaynyt siellä ja tietenkin keskitysleirillä varmaan yli 3 kertaa vierailulla. Aina ollaan vaan satuttu paikalle, kun matka vie sitä kautta muualle. Mikä tuolla avas sun silmät?
 
Mä oon aina haaveillu, että joskus pääsisi tekemään matkan Israeliin. Lähinnä just Haifaa tai Tel Avivia olen ajatellut. Kumpihan ois lapsiperheelle (lapset kyllä jo 12v, 9v ja 5v) parempi paikka vai oisko jotain muuta paikkaa, mitä voisit Israelissa suositella? Saattaisi matka tässä vuoden parin sisällä olla ajankohtainen. Ja anteeksi, että menee vähän ohi alkuperäisen aiheen...
Israelissa on valtavasti nähtävää. Eilatissa on upeita juttuja koralliriuttoineen ja delfiinit tietenkin myös :) Eilat on ehkä siltäosin helpoin kun se ruokapolitiikka on höllempi siellä. Jerusalem on kaunis paikka mutta levoton niin haredien toimesta kuin myös arabien. Mutta kannattaa sielläkin käydä pyhillä paikoilla.
TelAviv on upea kaupunki myös ja esimerkiksi sapattina avataan valtava ostoskeskus pelkästään ruokia varten. Siis myydään kaikenlaisia herkkuja pikkuisista kojuista voisiis ostaa valmiina sapattiherkutkin jos maistuu. Sapattina myös perheet kokoontuvat TelAvivin rannoille ravintoloihin.
Haifassa taas on valtavat määrät eri uskontojen pyhiä paikkoja ja arabien basaareita koluttavana.
Jos haluaa lähteä ilman lapsia niin kannattaa lähteä ihan kiertämään ympäri Israelia ja yöpyä kibbutzeilla.
 

Yhteistyössä