Minun äiti on mustasukkainen mun lapsesta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Niih.. eli mummo on mustis lapsenlapsestaan.. jotenkin tosi ahdistavaa, kun aina kun ollaan käymässä hänen luona ni "omii" koko vauvan jotenki eikä oo huomaavinaankaan mua! yleensä jopa sanoo mulle että keitähä kahvit samalla kun itse peuhuaa vauvan kanssa ja jos yritän jotain omia aikuisten asioita jutella ni ne menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... mutta kaikista pahinta tässä on se, että jos ollaan yhtäaikaa joidenkin muiden sukulaisten luona tai muuten vaan paikassa jossa on enemmän ihmisiä, ja muut alkavat sitten vauvalle leperrellä ja sykyttelemään jne, niin mun mutsi on selkeästi mustasukkainen ja rupeaa mököttämään!! onko tää ihan normaalia "mummohöperyyttä" näin aluks? vauva ei kuitenkaan ole kuin sen vajaa 6kk..

Ootkohan sä mustasukkanen äidilles? eikö kukaan saisi lasta katsella ja kosketella kun se on niin pieni ja kiinnostaa monia. Älä siitä välitä, ihan luonnollista on, että mummo haluaa olla lapsenlapsensa kanssa ja vähän omia sitä ;) se kun sitä ei saa joka päivä hoitaa, niin anna sen nyt vähä sitä pidellä. Tottakai, mummo on mustis, kun se tuntee ettei saa tarpeeks olla sen kanssa, vaan se vähäinen aika mitä näkee, sitä niin haluais vaan ite olla sen kanssa, eikä antaa muiden viedä sitä aikaa :D taitaa olla sen luonteenpiire, ei voi mitään.. kyllä se siitä menee ajan kanssa ohi. Ja jos vielä ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä, niin se on kaikkien silmäterä :P

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niih.. eli mummo on mustis lapsenlapsestaan.. jotenkin tosi ahdistavaa, kun aina kun ollaan käymässä hänen luona ni "omii" koko vauvan jotenki eikä oo huomaavinaankaan mua! yleensä jopa sanoo mulle että keitähä kahvit samalla kun itse peuhuaa vauvan kanssa ja jos yritän jotain omia aikuisten asioita jutella ni ne menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...

mun äiti on lasteni kanssa ihan samanlainen kuin tää lainaus! Vieläkin ja lapset kuitenkin jo vajaa 3v, just 4v ja 10,5v.

Touhuu lasten kanssa tosi paljon (vaikka itse on aika sairas) ja sitten on lähtömme jälkeen ihan poikki. Siksi ei jaksa ottaa heitä juurikaan hoitoon, koska ei osaa olla touhuamatta!

Välillä kyllä ärsyttää kun itsellä olisi asiaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ii:
Ootkohan sä mustasukkanen äidilles? eikö kukaan saisi lasta katsella ja kosketella kun se on niin pieni ja kiinnostaa monia. Älä siitä välitä, ihan luonnollista on, että mummo haluaa olla lapsenlapsensa kanssa ja vähän omia sitä ;) se kun sitä ei saa joka päivä hoitaa, niin anna sen nyt vähä sitä pidellä. Tottakai, mummo on mustis, kun se tuntee ettei saa tarpeeks olla sen kanssa, vaan se vähäinen aika mitä näkee, sitä niin haluais vaan ite olla sen kanssa, eikä antaa muiden viedä sitä aikaa :D taitaa olla sen luonteenpiire, ei voi mitään.. kyllä se siitä menee ajan kanssa ohi. Ja jos vielä ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä, niin se on kaikkien silmäterä :P

joo on ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä.. ärsyttää vaan kun en ees oo uskaltanu kertoa sille että on ollu jo muuallakin hoidossa kuin sen luona, esim. mun isällä ja kummeillaan.. voin vaan kuvitella mikä mykkäkoulu ja hapannaamatus siitä tulis... noo kai se siitä sit rauhottuu ajan kanssa.

Niih.. eli mummo on mustis lapsenlapsestaan.. jotenkin tosi ahdistavaa, kun aina kun ollaan käymässä hänen luona ni "omii" koko vauvan jotenki eikä oo huomaavinaankaan mua! yleensä jopa sanoo mulle että keitähä kahvit samalla kun itse peuhuaa vauvan kanssa ja jos yritän jotain omia aikuisten asioita jutella ni ne menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... mutta kaikista pahinta tässä on se, että jos ollaan yhtäaikaa joidenkin muiden sukulaisten luona tai muuten vaan paikassa jossa on enemmän ihmisiä, ja muut alkavat sitten vauvalle leperrellä ja sykyttelemään jne, niin mun mutsi on selkeästi mustasukkainen ja rupeaa mököttämään!! onko tää ihan normaalia "mummohöperyyttä" näin aluks? vauva ei kuitenkaan ole kuin sen vajaa 6kk..

Taidat itse olla mustis kkun et yhtä paljoa huomiota saa.

Alkuperäinen kirjoittaja typerää:

Taidat itse olla mustis kkun et yhtä paljoa huomiota saa.

no hohhoijaa.. mulla ei ole edes ikinä ollut mitenkään kovin läheiset välit äitini kanssa, että ei tässä nyt ihan siitä ole kyse.. mutta toki myönnän et olis mukava jutella välillä normaalisti niinku aikuiset juttelee, se on kuitenki yks syy minkä takia lähen kyläilemään sen luona.. mut ei ku ainoat keskustelut käydään sanoin "yy gää joo niii ooooi mummon kulta"

Menee aikanaan kyl ohi. Meillä oli sama juttu, siis mulla ja mun äidillä.

Tyttö oli muutamia viikkoja vanha kun äiti tuli tänne auttelee ja omi aika paljon meijän vauvaa. Oli heti ensimmäisenä ottamassa syliin kun alko itkee ja syötti ja vaihto vaippaa. Mentiin aina samaan aikaan kattoo mikä oli tytöllä hätänä. Sit rupes mua itteeni ahdistaa ja tuli sellanen olo et kumpi tässä olikaan ton lapsukaisen äiti. Riideltiin miehen kanssa ja mies lähti ajelee ja sit riitelin äitin kanssa. Äiti lähtiki sillon kotio ja ennen sen lähtöä tehtiin kuitenkin sovinto. Sit illalla äiti soitti ja sano et se ymmärtää kyllä että omi ihan liikaa tota vauvaa, mutta selitti että oli niin vaikeeta et vauvan hoito ja sen kanssa touhuaminen vei ajatukset pois ikävistä ja masentavista asioista. Nyt tosin jo tasaantunu kaikki ja onkin kiva kun äiti tulee sillon tällön auttelee ja hoitaa meijän tytärtä. Sillon saadaan miehen kanssa kaksin hoitaa meijän asioita.

Mut jutelkaa sun äitin kanssa, uskon että tilanne raukee siinä. Selitä miltä susta tuntuu ja miten koet tilanteen. Tsemppiä :hug:

Ihan kuin mun äiti, ei oo ollu mua tuntevinaankaan sen jälkeen kun lapset sain, neki sentäs jo 7 ja 5-vuotiaat...Hyvä jos joskus harvoin kysyy et mitä kuuluu, eikä silti oo pätkän vertaa kiinnostunu mun kuulumisista. Välit onkin nyt katki

Alkuperäinen kirjoittaja ii:

joo on ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä.. ärsyttää vaan kun en ees oo uskaltanu kertoa sille että on ollu jo muuallakin hoidossa kuin sen luona, esim. mun isällä ja kummeillaan.. voin vaan kuvitella mikä mykkäkoulu ja hapannaamatus siitä tulis... noo kai se siitä sit rauhottuu ajan kanssa.

Se on niin ylpeä, kun hänestä tuli mummo. Yrittää totutella tähän uuteen rooliin. Hän varmaan haluaisi tutustua pieneen lapsenlapseensa ja taitaa tykkää hoitaa vauvoja. Ne kiehtoo pieninä ja se on loppujenlopuks niin lyhyt aika, kun ne on pieniä, että anna mummon nauttia täysin siemauksin siitä, kohta lapset on jo isoja. =D

Meillä olen myös huomannut äidissäni mustasukkaisuutta mutta se kohdistuu enemmänkin minun anoppiini.
Anoppi tekee paljon ja mielellään meidän lasten kanssa. Kaikkea mukavaa. Käyvät tutustumassa maatilaneläimiin, reissaavat suomessa ja ulkomailla, hoitavat kasvimaata jne.
Anoppi usein pyytää lapsia sinne, yökylään tai vain päiväksi, touhuamaan kun hänellä on vapaapäiviä.
Äitini ei pyydä koskaan mutta silti huomaan että häntä ärsyttää kaikki ihana mitä anoppi on lasten kanssa tehnyt. Ja koettaa mustamaalata anoppiani minulle.

Alkuperäinen kirjoittaja hylätty:
Ihan kuin mun äiti, ei oo ollu mua tuntevinaankaan sen jälkeen kun lapset sain, neki sentäs jo 7 ja 5-vuotiaat...Hyvä jos joskus harvoin kysyy et mitä kuuluu, eikä silti oo pätkän vertaa kiinnostunu mun kuulumisista. Välit onkin nyt katki

se vaan menee niin, että lapsenlapset on ne tärkeimmät. :) Ihan tyhmää, että et hyväksy sitä ja anna mummon tavata lapsenlapsiaan. Onko kivaa, sitten kun susta tulee mummo ja sun lapset laittaa välit poikki suhun ja etkä saa tavata lapsenlapsias? Kun varsinkin vanhana oot muutenki yksinäinen, kotona vaan pyörit ja elät rauhallista elämää, niin lapsenlapset tuo paljon iloa ja eloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Meillä olen myös huomannut äidissäni mustasukkaisuutta mutta se kohdistuu enemmänkin minun anoppiini.
Anoppi tekee paljon ja mielellään meidän lasten kanssa. Kaikkea mukavaa. Käyvät tutustumassa maatilaneläimiin, reissaavat suomessa ja ulkomailla, hoitavat kasvimaata jne.
Anoppi usein pyytää lapsia sinne, yökylään tai vain päiväksi, touhuamaan kun hänellä on vapaapäiviä.
Äitini ei pyydä koskaan mutta silti huomaan että häntä ärsyttää kaikki ihana mitä anoppi on lasten kanssa tehnyt. Ja koettaa mustamaalata anoppiani minulle.

Toi on ihan normaalia. Sun pitäis huolehtia, että lapset on yhtäpaljon molemmilla isovanhemmillaan, ettei kellekään tule paha mieli ja koe saavansa olla lastenlasten elämässä mukana tarpeeksi.

joo munkin äiti on jo oikee valmiiks ruvennu ivaamaan mun isän ja tämän uuden vaimon lapsenhoitotaitoja (kun ei tiedä että vauva on sielä jo kerran ollut muutaman tunnin hoidossa) kerran oon kilahtanu sille täällä meillä kotona, kun rupes ihan hulluna huseeraamaan eikä sen kahvinjuonnista tullu mitään kun "tää vauva ei nyt viihdy muualla kun mummon sykyssä, kahvitki jäähtyy mutta minkäs teet" ja sit rupes mua vielä komentamaa että tuopas se sitteri ja lämmitähä maitoa nyt että päästää syömää(kuvitteli rupeevansa syöttää vauvaa vaik ei ollut edes nälkäinen..) sitte loukkaantu verisesti kun sanoin että lopeta mun komentelu mun kodissa. myöhemmin kommentoi tilannetta "vittuile mulle niin paljon kun lystäät, mutta älä sille vauvalle sielä kotona rähjää" siis mitä helvettiä!!

joo munkin äiti on jo oikee valmiiks ruvennu ivaamaan mun isän ja tämän uuden vaimon lapsenhoitotaitoja (kun ei tiedä että vauva on sielä jo kerran ollut muutaman tunnin hoidossa) kerran oon kilahtanu sille täällä meillä kotona, kun rupes ihan hulluna huseeraamaan eikä sen kahvinjuonnista tullu mitään kun "tää vauva ei nyt viihdy muualla kun mummon sykyssä, kahvitki jäähtyy mutta minkäs teet" ja sit rupes mua vielä komentamaa että tuopas se sitteri ja lämmitähä maitoa nyt että päästää syömää(kuvitteli rupeevansa syöttää vauvaa vaik ei ollut edes nälkäinen..) sitte loukkaantu verisesti kun sanoin että lopeta mun komentelu mun kodissa. myöhemmin kommentoi tilannetta "vittuile mulle niin paljon kun lystäät, mutta älä sille vauvalle sielä kotona rähjää" siis mitä helvettiä!!

Älkää viitsikö riidellä :) Pyydä se mummo, joskus kun on ruoka-aika syöttämään sitä, anna sen leikkiä, halia jne. sitä. Sitte kun se saa tärkeitä tehtäviä koskien lastenhoitoa, ei se enää viitsi komennellakaan, kun sanot, että enpäs mene hakemaan mitää, että jos tahtoo syöttää, nii saa hakee ite jne. :D Koita puhua sen kanssa, että mistä kenkä puristaa, nii voisitte olla sovussa.

Voin näin mummina kertoa että se lapsenlapsi vain on niin ihana että siitä haluaa vaan olla sen kanssa ja pitää sylissä. Minä kun menen käymään pojallani niin lähes koko aika hössötän lapsen kanssa, tosin silloin saa äiti ja isäkin hengähtää kun on joku kolmas joka sylittelee.
Luulen että tämä pahin vaihe kestää jonkun aikaa ja normalisituu, tai sitten ei.
En kuitenkaan tuppaa itsäni joka päivä kylään vaan silloin menen kunon asiaa ja todellakin käytän sen ajan lapseen tutustuen. Toki myös huomioin vanhemmat.
Mummina olo vaan on niin ihanaa

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Älkää viitsikö riidellä :) Pyydä se mummo, joskus kun on ruoka-aika syöttämään sitä, anna sen leikkiä, halia jne. sitä. Sitte kun se saa tärkeitä tehtäviä koskien lastenhoitoa, ei se enää viitsi komennellakaan, kun sanot, että enpäs mene hakemaan mitää, että jos tahtoo syöttää, nii saa hakee ite jne. :D Koita puhua sen kanssa, että mistä kenkä puristaa, nii voisitte olla sovussa.

niin..pitäis varmaan yrittää puhua sille ihan rauhallisesti että mikä ärsyttää, mut mun on jotenki niin kamalan hankala puhua sille ennen ku asiat on jo ihan räjähdyspisteessä, se on jotenkin niin dominoiva persoona..vaikea selittää mut oikee vahvaluonteinen ihminen. mun mies aina sanoo että ollaan liian samanlaisia niin ei tulla sen takia toimeen :D

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Toi on ihan normaalia. Sun pitäis huolehtia, että lapset on yhtäpaljon molemmilla isovanhemmillaan, ettei kellekään tule paha mieli ja koe saavansa olla lastenlasten elämässä mukana tarpeeksi.

Minun asiani on ehkä pitää huolta siitä että jos itse tarvitsen ja pyydän lastenhoitoapua niin pyydän tasaverroin molemmilta mutta minun asiani ei ole huolehtia siitä että äitini itse pyytäisi lapsiamme yhtä paljon luokseen kuin anoppini.
Hänellä on siihen yhtä suuri mahdollisuus vapaapäivinään ja lomillaan kuin anopillakin mutta ei vaan tee sitä. Se on sitten hänen oma valintansa.
En minä aio anopille sanoa kun lapsia luokseen pyytää etten voi päästää heitä tulemaan kun äitini ei ole vielä yhtä montaa kertaa tahtonut lapsia luokseen. Etten vaan loukkaisi äitini tunteita.

Yhteistyössä