Minulle tuli ihan oikeasti yllätyksenä tuo, että SYLIKUMMILPASILLE ostetaan vain joku 10-15 euron lahja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kummeillakin voi olla monenlaisia elämäntilanteita. Meillä taapero kirkui aamulla ilosta, kun kummitäti oli laittanut pojan joulukorttiin linja-auton muotoisen heijastimen.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Kummeillakin voi olla monenlaisia elämäntilanteita. Meillä taapero kirkui aamulla ilosta, kun kummitäti oli laittanut pojan joulukorttiin linja-auton muotoisen heijastimen.

JOULULAHJAKSI???!
Heijastin??? :o

O.K...

Mua melkein nolottaisi, jos kummit ostaisivat lapsellemme noin kalliin lahjan, vaikka ovatkin hyvin toimeentulevia. Toivon oikeasti, ettei siitä suuresta paketista paljastu mitään yli 30 euron arvoista.

no, jos niitä kummilapsia on kerääntynyt lähemmäs kymmenen, niin ei ole vaan oikeasti varaa laittaa lahjaan juurikaan 20e enempää. ja sit niille, jotka sanoo, että olisit kieltäytynyt, niin kaikki 5 viimeisintä kummilapsen vanhempia tietävät tilanteemme ja olen sanonut, että en ole "hyvä" kummi sitten. silti halusivat meidät kummeiksi.

omillekaan lapsillemme emme odota kummeilta 50euron lahjaa todellakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

JOULULAHJAKSI???!

O.K...

No, ilon määrä ainakin oli valtava, ja nyt on sitä heijastinta raahannut koko päivän mukanaan. Harva lahja saa noin paljon iloa aikaan ja helpottaa äidin joulunaluspäivää noin paljon kuin punaisena hohtava heijastin...

Alkuperäinen kirjoittaja ehe:
eikös tärkeämpää ole se, mistä lapsi tykkää (vaikka vitosen puuvärit ja piirustuspaperia) kuin se että ITSE tiedät maksanees 50e ?

En nyt hakenut tätäkään takaa...Minulle se tuli OIKEASTI yllätyksenä, kun itse aina ostanut sylikummilapselle sen noin 50 ?:n lahjan, muille kummilapsille noin 30 ?:n lahjan.

Luin eilen sitä kummilahjaketjua ihmeissäni. Jotkut laittaa kummilapsen lahjaan juuri ja juuri sen 10 e ja omille kyllä ostellaan sadoilla euroilla...

Me olemme kyllä aina painottaneet kummeille, että kummeudessa tärkeää on kaikki muu, ei lahjat. Jos haluaa jotain ostaa, saa toki, mutta ei ihmeessä mitään kallista. Se olisi tosi vaivaannuttavaa!

Ostan keskimäärin 20e lahjan kummilapselle. Jos edullisimmin saan niin sekin ok. Mieluummin muistaminen lahjana kuin tunteettomasti vain rahana. Kun antaa rahana,ei paljon vaivaa näe.

Mä en ainakaan halua että meidän pojan kummit ostavat noin kalliita lahjoja 50E, tiedän heidän rahatilanteensa. Poika ainakin saa villasukat ja jotain pientä josta olen enemmän kuin tyytyväinen. Ei me kummeja sen takia valittu että ne tois lahjoja, vaan sitten kun meidän poika on vanhempi niin tekisivät jotain kivaa pojan kanssa. ja siitä rahasta meillä itsellämme on vuosi tulost yhteen 80 tuhatta euroa joten jos poika mielestämme tarvitsee jotain, niin ostamme sen hänelle. emmekä oleta että joku ostaa lahjaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

JOULULAHJAKSI???!

O.K...

Mitä sillä on väliä mikä ja minkäarvoinen se lahja on. Tärkeintä kai kuitenkin on se muistaminen, eikä pelkästään jouluna ja syntymäpäivänä vaan pitkin vuotta.
Ei kai kummeja valita sen mukaan että keltä saa suurimmat ja kalleimmat lahjat, ei meidän lapsille ainakaan!

Alkuperäinen kirjoittaja miu:
no, jos niitä kummilapsia on kerääntynyt lähemmäs kymmenen, niin ei ole vaan oikeasti varaa laittaa lahjaan juurikaan 20e enempää. ja sit niille, jotka sanoo, että olisit kieltäytynyt, niin kaikki 5 viimeisintä kummilapsen vanhempia tietävät tilanteemme ja olen sanonut, että en ole "hyvä" kummi sitten. silti halusivat meidät kummeiksi.

omillekaan lapsillemme emme odota kummeilta 50euron lahjaa todellakaan.

Olette kymmenen lapsen SYLIKUMMIT?

Sitten ymmärrän, ettei osteta, jos sylikymmilapsia tosissaan on kertynyt se 10 =)

Meillä kummit yleensä kyselevät etukäteen,että mitä on toivottu lahjaksi. Ikinä emme kuitenkaan paljon 20 euroa kalliimpaa lahjaa ole kummeilta toivoneet.

Monella on useampikin kummilapsi ja kyllähän sitä rahaa jouluna menee. Tärkeämpää on se,että kummi muistaa lahjalla,eikä se kuinka kallis lahja on.

Hyvää Joulua Kaikille!

ja ei ap:lla varmaan ole käynyt mielessäkään, että joillain voi olla useampi kuin yksi?? Kyllähän minäkin voisin laittaa 50? yhdelle, mutta jos kaikille ostaisin 50?, niin sinne meni puolenkuun palkka!! Ja olen sitä mieltä, että lapsille ei kannata mitään leluja/ vaatteita ostaa, jotka maksaa noin paljon, kun poistuu kuitenkin käytöstä puolessa vuodessa. Ehkä sitten jos olis joku keräily tms. juttu..

En oo koskaan odottanut lapselle kalliita lahjoja,enkä sillä perusteella valinnut kummejakaan. Sylikummi tai "tavallinen" kummi,kunhan musitaa lapsen olemassaolon,ei sitä lahjojen arvolla mitata. Ja jos lapsesta 4euron pet shop-eläin tai vitosen värityskirja on kivat,niin miksi tuhlata rahaa pentikin nalleen tai muuhun utrhaan ja kalliiseen vaan siksi,että on kallsita?

Ja tosiaan,kummeillakin on erilaisia elämäntilanteita.Ei se sen huonommaksi mielestäni tee,että onko kummi hyvin palaktusas työssä ja varaa ostaa sitä tai tätä,tai vaihtoehtosiesti vaikka kotihoidontuesta laittaa pienempää lahjaa. Muistakoon vaikka kortilla ja heijastimella,lapsesta se on silti mukavaa. Ellei vanhemmat nyt pilaa sit sitä iloa paasaamalla vieressä,että vaan tollasen antoi...

Mä kerään kummilapselle hopeita, 1 lusikan hinta on 60?, lisäksi ostin kynäpussin ja paidan. Ja tilille laitan vielä 10?. Mutta onki ainut kummpilapsi, jolle annan noin kallista.