Minulle jäi epäselväksi OPAMAXista..

• Viestiketjun aloittaja Maama
  • Ensimmäinen viesti
Maama
nyt sellainen asia,että!
Kun ko. lääkkeen aloittaa,niin tuleeko siitä
aluksi mitään "sivuoireita" tms...
Pitääkö sekin lääke ns. "sisään ajaa",ennen kuin helpottaa??

Ei pitäisi ainakaan tulla sivuoireita. Itse käytin raskausajan loppupuolella sekä vieläkin joskus jos tarvetta ilmenee. Rentouttaa myös lihaksia. Vaikutus alkaa noin puolen tunnin kuluttua ottamisesta. Puolikaskin tabletti jo auttaa.

kaikilla rauhoittavilla lääkkeillä on sivuvaikutuksena väsymys, ainakin itselläni. Riippuen henkilöstä ja annostuksesta mikä määrätty. Itse aloitin lääkärinmääräyksestä tosi pienellä onnoksella puolikkaasta puolet.

Kiltti äiti
Minä kammoan itse näitä rauhoittavia. Käytän tarvittaessa erittäin pienen määrän ja jopa sellainen neljäsosa 10 mg tabletista tuntuu auttavan. Yhdestä kokonaisesta tabletista tulee sellainen sekava, sönköttävä olo. Olen joskus joutunut käyttämään paljonkin rauhoittavia ja riippuvuus on taattu.

toipilas
Itse käytin Opamoxia vähän aikaa, kun aloitettiin uutta masennuslääkettä ja olin tosi huonossa kunnossa. Sen oli määrä helpottaa oloa nopeasti, sillä varsinainen masennuslääke toimii kunnolla vasta muutaman viikon kuluttua. En muista, millä annoksella Opamox aloitettiin, mutta otin aamuisin lääkkeen joka tapauksessa ja päivällä oli joku määrä, jonka sai ottaa tarvittaessa. Aika pian Opamoxia vähennettiin ja pian se lopetettiin kokonaan, sillä ymmärsin sen kuuluvan mahdollisesti riippuvuutta aiheuttaviin rauhoittaviin. Itse en silloin ollut raskaana.

mulle on määrätty opamox 30mg 1-3 kertaa päivässä paniikkihäiriöön,
lääkkeen otan siis vain tarvittaessa, en kolmea päivässä, eikä välttämättä yhtään.
lääkäri sanoi, että olinpa sitten raskaana tai en, sairastan paniikkihäiriötä.

ensimmäisen kolmanneksen sinnittelin kokonaan ilman.

minulle on sanottu sekä teratologisesta tietopalvelusta sekä neuvolan lääkäri, että opamox on suht turvallinen. on niitä muilla PALJON vahvempiakin lääkkeitä käytössä.

HAUSKAA KEVÄTTÄ KAIKILE!! B) =)

Karhuemo

ensinnäkin lääkkeen nimi on OPAMOX, milligrammoja on monia itselläni oli 15mg, 1995, sain , niitä KUN OLI KOVA KUOLEMANPELKO OLTIIN PERHEENI KANSSA VAKAVASSA AUTO-ONNETTOMUUDESSA....

Käytän niitä joskus edelleenkin. toimii hyvin kork. 3kpl vuorokaudessa....

Sain myös käyttää niitä viimeisen raskauteni aikana, ei tullut mitään Poika oli ja on edelleenkin terve.......... :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2006 klo 22:23 Karhuemo kirjoitti:
ensinnäkin lääkkeen nimi on OPAMOX, milligrammoja on monia itselläni oli 15mg, 1995, sain , niitä KUN OLI KOVA KUOLEMANPELKO OLTIIN PERHEENI KANSSA VAKAVASSA AUTO-ONNETTOMUUDESSA....

Käytän niitä joskus edelleenkin. toimii hyvin kork. 3kpl vuorokaudessa....

Sain myös käyttää niitä viimeisen raskauteni aikana, ei tullut mitään Poika oli ja on edelleenkin terve.......... :flower:
Mulla on myös opamox 15mg 1-3-kpl päivässä paniikkihäiriöön.
Jouduitko koko ajan käyttämään lääkettä, kun olit raskaana ja paljonko päivässä, jos saa kysyä? :hug:

Minulle määräsi ä-polin lääkäri unettomuuteen raskauden loppuvaiheessa. On vanha ja "turvallinen" lääke. Jotkut jää koukkuun, toiset ei. Lupa oli ottaa tarvittaessa kahtakin illalla. Synnytyksen jälkeiseen masennuksen ahdistusongelmaan sain syödä enint. 3 15 mg:n tablettia, en imettänyt.

Yhteistyössä