Minulla on ollut 3 keskenmenoa

ja rankkaa ollut, vaikka olleet alkuvaiheessa. Yritän akatella niin, että se on aika luonnollista kuitenkin.

Ei taida paljon lohduttaa tämän asian kanssa kipuilevia, mutta voimia silti kaikille teille :hug:
 
Hei, minullakin ollut 3 keskenmenoa. Ennen niitä syntyi yksi lapsi ja nyt keskenmenojen jälkeen syntyi lapsi. Hakeutukaa keskenmenotutkimuksiin kolmen jälkeen, saatte lähetteen omalta tervkeskuslääkäriltä. Sain apua lapsettomuuspolilta vaikka mitään varsinaista syytä ei löytynyt tutkimuksissa.
 
Älä kuule hirveästi panikoi. Keskenmenot on tosi yleisiä ja joskus niitä tulee useita peräkkäin eikä se välttämättä tarkoita kuin huonoa tuuria. Jos joka kolmas raskaus menee kesken, on aika luonnollista että joillekin tämä yhden kolmanneksen tuuri osuu useankin kerran peräkkäin.
Käy toki tutkimuksissa, mutta jos niissä ei selviä mitään niin ota tämä vaan huonona tuurina. Tiedän kaksi tuttavaa jotka kolmen keskenmenon jälkeen saivat useamman lapsen.

Jos olet matemaattisesti lahjakas, saanet lohtua todennäköisyyslaskennasta. Matemaattisesti katsottuna kolme keskenmenoa 30% keskenmenoriskillä ei ole mikään outo sattuma. Joskus sitä ihminen joutuu tsemppaamaan enemmän....
 
Minulla on myös ollut kolme keskenmenoa 2 x rv 9+ ja nyt viimeinen rv 15+. Näiden lisäksi vielä viime vuonna jouduimme keskeyttämään raskauden rv 17+ kun pikkuisen todettiin olevan liian sairas että pystyisi elämään. Alkuraskauden keskenmenot hoituivat onneksi lääkkeelisesti ja kaavinnalla mutta nämä kaksi muuta olen joutunut synnyttämään. :'(

Rankkaa on todellakin! En varmasti olisi selväjärkinen ellei meille tämän kaiken keskellä olisi syntynyt tervettä lasta. Toivoa on että hän joku päivä saisi sisaruksen mutta ehkä se olisi oman mielenterveyden kannalta parempi suosiolla jäädä yksilapsiseksi perheeksi :/

:hug: Kaikille näiden samojen asioiden ja ajatusten kanssa pähkäileville!
 
minäkin olen kokenut 3 keskenmenoa rv 11+, 6+ ja 8+. Näitä keskenmenoja ennen meille syntyi terve tyttö, joka nyt 4,5v. Tämä tyttö antaakin lohtua ja iloa näinä vaikeina aikoina. Kun viimeisimmän keskenmenon jälkeen kysyin noista tutkimuksista niin meille lääkäri sanoi että sitten aletaan tutkimaan kun on 5 peräkkäinen keskenmeno. Että näin meillä.
 
edelliselle
Hei, ole tiukkana ja vaadi lähete tutkimuksiin 3 km:n jälkeen, taitaa olla lääkärin oma keksintö tuo 5, kun ei viitsi nähdä sitä vaivaa että kirjoittaa lähetteet. Meillä lääkärillä meni kyllä aikaa kun kirjoitti lähetteet ja taustatiedot. Eli älä luovuta. Ensin tehtiin terveyskeskustasolla peruslabrat kuten keliakiavasta-aineet, kilpirauhas, sokerirasitus ym?, sitten yliopistosiaraalassa ultrattiin ja sisätutkimus, kromosomit (myös mieheltä), hormonit, vuoto- ja hyytymistekijät.
 
olivat kaikki varhaisvaiheessa ja totta puhuen uskon, että on sattumaa. Tai osin - osin voi olla nimittäin syynä sairauteni. Siitä johtuen ei tutkitakaan vielä. Katsotaan nyt, jospa onnistuisin vielä tulemaan raskaaksi - hedelmällisyys nimittäin kanssa laskenut varmasti. (Ennen riitti pelkkien alushousujen näkeminen :p )

Pakko yrittää jotenkin "järkeistää" - saan olla kiitollinen noista kahdesta lapsestanikin todella! Jos en olisi niin nuorena saanut heitä, voisi olla, että lapsettomuus olisi ollut edessä.
 
itse kävin tutkimuksissa 3:n perättäisen km:n jälkeen , mitään vikaa ei löytynyt. tämän jälkeen tuli vielä yksi km. olin jo asennoitunut jääväni kokonaan lapsettomaksi, kun yllättäen huomasin olevani taas raskaana. ajattelin ensin että "voi ei, en jaksaisi taas uutta keskenmenoa" mutta yllättäen sitä ei koskaan tullutkaan. terve lapsi syntyi ja vuoden kuluttua olin taas raskaana ja ainakin rv30 asti kaikki mennyt hyvin. eli useamman keskenmenon jälkeenkin on mahdollista että seuraava raskaus jatkuukin normaalisti.
 

Yhteistyössä