Minulla on ikävä lastani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olisikin niin etten tietäisi heistä mitään olisi helpompi elää mutta meillä meni valitettavasti näin.Jos vauvana adoptoidaan silloin ei tiedä mitään mutta kun lapsi jo 6v niin tekivät näin.

jos sijaisvanhemmat olisi adoptoinut lapsesi niin siinä tapauksessa ymmärtäisi tämän, mutta miksi sijaisperhe ei näin tehnyt vaan etsittiin uusi perhe? Ja silti sinulle ilmoitettiin heidän tiedot? Miksi? Onko tuo lapsen edun mukaista? Ei vaan keksitty tarina... :saint:

Mietin vain miltä adoptioon annetusta lapsesta tuntuu, kun "sisarpuoli" saa asua äidin kanssa. Mut turha kait sitä on enää murehtia, ei kukaan hetken mielijohteesta adoptiota tee ja lapsellasi on uusi äiti.

Vaikean elämäntilanteen takia joutui perhekotiin nyt minulla uusi mies ja uusi elämä niin miksi en olisi saanut uutta lasta tehdä?

Toivonmukaan nykyinen elämäsi ei koe vastoinkäymisiä ja elämä ei vaikeudu, ei ainakaan helpolta kuulosta miehesi kanssa eläminen jos tää olis edes totta...

Sossussa ja Pelassa päätettiin asiat näin ja sijaisperhe se perhekoti perhe ei halunnut häntä adoptoida ja oli muutenkin sellainen että halusin lapsen toiseen perheeseen.En olisi tietoja halunnut mutta sossu ilmoitti ja tavattiin useasti ennen adoptiota adoptiovanhemmat tarkoitus oli että koska lapsi oli jo iso ja tahtoi tavata 1krt vuodessa niin että me vanhemmat tullaan toimeen keskenämme ja sovitaan asiat.

Siis voi sitä lapsiparkaa joka tietää biologisen äitinsä olemassaolosta ja siten myös siitä että tämä ei rakasta häntä kuten äidit yleensä rakastavat.
Siis oletko ihan tosissasi että miehesi on tärkeämpi kuin lapsesi? Vaikka tapaamisia olisi se 1-2 kertaa vuodessa, niin lapselle on tärkeää tietää olevansa rakastettu myös biologisen vanhemman taholta. Siinä vaiheessa kun lapsi saa omia lapsia, niin hän ymmärtää että omassa biologisessa äidissä on jotain pahasti vialla kun pistää miehen lapsen edelle.

No mulla nykyään siis uusi mies ja hänen kanssaan pieni lapsi en ole valmis menettämään tätä perhettä sen takia että tapaisin adoptioon antamaa lasta 1krt vuodessa.Jos tapaamiset olisivat miehelleni sopineet niin olisin tavannut mutta kun eivät sovi.

Sinun ikäväsi lasta... hah salli mun nauraa!!!!
Tarinasi mukaan Sinut on katsottu täysin kykenemättömäksi kasvattamaan lastasi jos sossu ja PELA tekevät adoptio-sopimuksen perhesijoitetusta 6 vuotiaasta :)

No mulla nykyään siis uusi mies ja hänen kanssaan pieni lapsi en ole valmis menettämään tätä perhettä sen takia että tapaisin adoptioon antamaa lasta 1krt vuodessa.Jos tapaamiset olisivat miehelleni sopineet niin olisin tavannut mutta kun eivät sovi.

No sitten ei auta kuin ikävöidä!

Tässä sulle tietoa:

Vahva adoptio on purkamaton ja adoptoidun asema oikeudellisesti täysin sama kuin biologisen jälkeläisen. Suomen lainsäädännön mukaan kotimaiset adoptiot ovat olleet vahvoja adoptioita vuodesta 1980 ja kansainväliset adoptiot vuodesta 1985 alkaen. [1]

Adoptiovanhempi ottaa lapsen, josta biologiset vanhemmat eivät pysty huolehtimaan tai halua huolehtia, pysyvästi omaksi lapsekseen. Toisaalta lapsen biologiset vanhemmat joutuvat luopumaan lapsestaan, ja lapsi itse siirtyy uuteen perheeseen menettäen entisen perheen tai yhteisön. Adoptiolla on elämän mittaiset vaikutukset kaikkien näiden kolmen osapuolen elämään.

Tarina alkoi ongelmalla:

Minulla on ikävä lastani
Niin minulla on ikävä adoptioon antamaani lasta tiedätte kuka olen ja varmasti adoptiovanhemmat suostuisivat tapaamiseen mutta mieheni suuttuisi ja vaatisi eroa ja kun meillä pieni yhteinen lapsi niin ero ei hyvä idea.

Eli mies oli ongelma

Tarina nyt ongelmana kun adoptioperhe pitää yhteyttä...

Tiedän nuo asiat kyllä siksi aionkin kieltää yhteydenpidon kun se on helpompaa elämä meillä kaikilla kun emme toisistamme kuule mitään.

Jätä jo nää satuilut...yrität esittää jotain palstalaista joka kertonut että on päätynyt adoptioon vai miksi kirjoitat että tiedätte kuka olen?

Mun puolesta ap voi itkeä itsensä vaikka joka ilta uneen!
Sä ikävöit, sun miehes ei hyväksy, sulla on uusi elämä..... ajatteles niitä ihania ihmisiä jotka ovat ottaneet teille kelpaamattoman lapsen hoitaakseen ja rakastaakseen, pitävät jopa sinuunkin yhteyttä, ettet koe itseäsi osattomaksi...
turhis, sanon mä!

Yhteistyössä