Minulla on ikävä lastani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En antanut pois nykyisen mieheni takia adoptioon lasta ja voin tekstiviestein pitää adoptioäitiin yhteyttä lapsen kännykkänumeroa en tiedä.Luulin että kun mieheni tapaa lapsen hän tottuisi lapseen ja ajatukseen että lapsi annettu adoptioon eipä ole tottunut.Kyllä on annettu ekaksi 3v perhekotiin ja 6v adoptioon ajattelin että saa pysyvät vanhemmat ettei heitellä perhekodista toiseen jatkuvasti.

Samassa tilanteessa tapaisin lapsen vain lapsen pyynnöstä.
en adoptiovanhempien pyynnöstä enkä omien halujeni takia pitäisi yhteyttä.
ja sittenkin vaikka lapsi pyytäisi miettisin onko se lapsen edun mukaista.

Mutta jotenkin mietin, että jos jokainen vanhempi joka on luovuttanut lapsensa adoptioon jossain vaiheessa haluaisi tapaamisia jos tietäisivät lapsensa sijoitus paikan? :/

lisään vielä myös sen, että jos tämä on totta niin olet aikuinen ihminen ja teet ja vastaat päätöksistäsi itse. mies ei voi päättää puolestasi.

Yleensä perhekodissa ollaan vauvasta 18-vuotiaaksi (tarvittava aika) ilman adoptiota!!!!
Minä tiedän :) Ihmettelen lapsen siirtoa, nimittäin perhekoti ei ole mikään väliaikainen sijoituspaikka... taijat puhua höpöhöpöä tosiaan!!!!!

En puhu höpöjä vaan totta puhun halusin hänelle vanhemmat enkä sitä että olisi perhekodissa koko elämänsä.PELA eli pelastakaa lapset ry hommasi vanhemmat jotka sitten adoptoivat hänet.

Miksi et soittele lapsellesi? Pyydä hänen kännykkänumero. Sinulla pitää olla oikeus. ole vain kiinnostunut hänestä. sitä hän tarvitsee.

älä tee tuollaisen miehen kanss aenempää lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En puhu höpöjä vaan totta puhun halusin hänelle vanhemmat enkä sitä että olisi perhekodissa koko elämänsä.PELA eli pelastakaa lapset ry hommasi vanhemmat jotka sitten adoptoivat hänet.

Juu juu, mene tapaamaan häntä miehestäsi huolimatta, vai mikä tässä on ongelmana?

Siksi en soittele koska lapsen kännynumero salainen eikä adoptioäiti sitä anna antaa vain oman kännynumeronsa ja asiat pitää hoitaa hänen kauttansa.

voi miten ikävää. Mutta onko lapsen perhe hyvä ja rakastava? Onko perheessä muita lapsia?

Käy äidin kautta tapaamassa ja soita äidille ja pyydä jutella lapsen kanssa. Osoita äidille, että arvostat häntäkin, jos hän on hyvä äiti lapselle ja lapsi on onnellinen.

Siksi en soittele koska lapsen kännynumero salainen eikä adoptioäiti sitä anna antaa vain oman kännynumeronsa ja asiat pitää hoitaa hänen kauttansa.

Nyt menee jo liian pitkälle! Miten se lapsi sitten pitää sinuun yhteyttä? Ja oikeesti, adoptiosta ei anneta tietoja äidillekkään.

Muita lapsia ei perheesssä ole kyllä ihan ok perhe on.Lapsella menee koulu ihan hyvin ja kavereita löytyy.Lapsi pitää yhteyttä minuun äitinsä välityksellä ja pyytää joskus että saa lähettää kortin tai kirjeen ja äitinsä lähettää sen.

Unohda koko juttu! Adoptio on lopullinen ratkaisu ja sen olet tehnyt. Mietitkö koskaan, millaisia ajatuksia mahtaa adoptiovanhemmilla olla sinusta? Anna heidän jatkaa elämäänsä ilman sinua, ethän ole lapsesi kasvua seurannut alunalkaenkaan.

tämä ketju tosiaankin on höpöhöpöä.... Luovuit lapsestasi tarinan mukaan pysyvästi. Perhekoti on koti jonka on katsottu olevan hyväksi paikaksi lapsesi kasvaa ja kehittyä... siis kuten joku edellä kirjoittikin (perhekodissa saavat lapset tavata vanhempiaan jos tapaaminen ei ole pahaksi kehitykselle). Lapsen siirtäminen toiseen perheeseen on aika käsittämätöntä ja vielä adoption kautta....
Lapsesi ei täten ole sinun lapsesi enää, päätit näin itse joten mitäs täällä vollaat!!!!?????

No mä unohdan koko lapsen mut mitäs mä sitten teen kun adoptiovanhemmat ottaa taas muhun yhteyttä ottavat n2krt vuodessa tekstiviestein?no pitää sit olla vastaamatta niihinkin kuten mieheni neuvoo ehkä se on kaikille parempi.

No mä unohdan koko lapsen mut mitäs mä sitten teen kun adoptiovanhemmat ottaa taas muhun yhteyttä ottavat n2krt vuodessa tekstiviestein?no pitää sit olla vastaamatta niihinkin kuten mieheni neuvoo ehkä se on kaikille parempi.

No jessus, vastaat niihin viesteihin, mikä ihmeen ongelma se on? Jos sulla olisi oikeasti halu tavata lasta, olisit sen jo tehnyt. Ikävä on vain kärsittävä ja ehkäpä osoitat rakkautesi tälle uudelle lapselle.

juuri näin. Nopeesti se ikävä unohtui....sorry, mut en usko tätä tarinaa...uskottavuus puuttuu tästä

Ihan ollaan saman pöydän ääressä ennen adoptiota istuneet siinä olen tietoni antanut ja kun muutin ilmoitin uuden osoitteen.

Höpölöpö! Ystäväni on adoptoitu lapsena ja sai vasta aikuisena etsiä biologiset vanhempansa, sori, näin se menee, että edes adoptoivat eivät saa tietää biologisten vanhempien tietoja.

Niin sitä mieltä nykyinen miehenikin on että yhteydenotot pitäisi kieltää on joskus kieltänytkin mutta sitten ovat taas muutaman kuukauden päästä ottaneet yhteyttä.

Olisikin niin etten tietäisi heistä mitään olisi helpompi elää mutta meillä meni valitettavasti näin.Jos vauvana adoptoidaan silloin ei tiedä mitään mutta kun lapsi jo 6v niin tekivät näin.

Yhteistyössä