Minulla lapsiluku täynnä... Mies haluaakin lapsia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Minulla on 3 lasta. 12, 10 ja 9 vuotiaat. Lapsiluku on ehdottomasti täynnä.

Aloin seurustelemaan, kun kuopukseni oli 4-vuotias, tein kyllä hyvin selväksi, etten aio missään tapauksessa enää lapsia tehdä, mikä oli miehelleni enemmän kuin ok. Ei ole kuulemma koskaan erityisemmin omia lapsia halunnut, tykkää kyllä mun lapsista tosi paljon ja tulevat hyvin toimeen.

Nyt puolisen vuotta mies on alkanut puhumaan, että haluaakin biologisia, omia, lapsia, suvun jatketta jne. Mun lapset on jo niin isoja, en missään tapauksessa halua enää valvoa öitä, saatika olla raskaana sitä 9kk kaikkine vaivoineen, alkaa alusta kaiken.

Nyt tämä on kuitenkin jo pakkomielteenä miehelläni ja on jopa sanonut, että harkitsee eroa, jos en ala äidiksi hänenkin lapselleen :(

En tiedä, että mitä tekisin?? Rakastan miestäni ja hänestä on tietenkin tullut todella tärkeä lapsillenikin. Ollaan oltu 5 vuotta yhdessä, asuttu 4v. Meillä on yhteinen asunto, iso laina jne.

Mitä teen?

Vaikea tilanne. Minulla oli vähän samanlainen tilanne ja vihdoin mies sitten puhui minut ympäri että vielä vauvoja ja nyt odotetaan tuplia. Lapset on 15 ja 10v, joten eipä tarvi heidän perään enää katsella niin paljoa.

Sinun täytyy miettiä kumpi painaa vaakapussissasi enemmän: "lisää lapsia" vai "ero" vastaavasti miehesi täytyy punnita "ei lapsia" vai "ero". Kummatkin tekevät omalta osaltaan päätöksen (toki keskenään keskustellen) ja lopputulos on näiden yhteenveto.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Miehellä on oikeus saada OMIA lapsia. Mieti, jos tilanne olis toisinpäin?

peesi. et sä oikein voi mieheltä sitä evätä :/ Ajattele miten tiiviimpi pari, perhe teistä tulisi yhteisen lapsen myötä.
Tai annat sen sit mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Tehkää vaihtokauppa tämän keskustelun ap:n kanssa.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t897355

Miksi?

Koska, hm. siinä keskustelussa mies nimenomaan ei halua lapsia ja tässä haluaa. :D Joo, huono vitsi kyllä. :ashamed:

Yleensähän täällä kysytään niin päin että "vielä haluaisin sellaisen ihanan tuhisijan mutta miehen mielestä kaksitoista riittää". Ja silloin ohje on yleensä että jätä pillerit pois ja ilmoita miehelle että käytä kumia jos halut.

Joten ohjeeni on: jätä pillerit pois ja sano miehelle että käytä kumia jos halut. :D

En voi evätä en. Helppo se on kommentoida ja ajatella, mut toista se on olla tässä tilanteessa.

Minä kuitenkin kantaisin lasta sen 9kk, minä imettäisin (heräilisin yöllä ), minä joutuisin olemaan töistäni pois. Mies voisi jatkaa aika lailla entiseen tapaansa, olla ja mennä. Tarkoitan, että kun raskausaikana joutuu ottamaan vähän rauhallisemmin (en todellakaan tarkoita juomisia sun muita), töistä joutuu jäämään pois, todennäköisesti joutuisin sairauslomalle ennen äitiyslomaa, sen verran raskas työ. Rakastan työtäni, nyt vasta jokin aika sitten päässyt töihin sinne, minne olen jo niin pitkään halunnut.

Lapsia rakastan ja lapsista tykkään, olen aina tykännyt. Olen vaan niin kovin tyytyväinen tähän tilanteeseen, mikä nyt on. Lapsien kanssa on helppo olla ja mennä, eikä kukaan ole minussa enää niin kiinni, pääsen lenkille niin, että voin hyvällä omalla tunnolla jättää lapset siksi aikaa keskenään jne. jne.

Olen vaan kaikinpuolin onnellinen ja tyytyväinen tämänhetkiseen tilanteeseen, mutta toisaalta, rakastan miestäni ja haluan olla hänen kanssaan. Ja voin sanoa, että miehelle on siinä mielessä helpompi asema olla vauvakuumeisen naisen kanssa, ja suostuakin lopulta, koska hän ei joudu siitä niin paljoa "kärsiä".

Mitäs jos mies tekisi sen lapsen jonkun toisen kanssa, ihan vaan "kaveripohjalta" ja jatkaisi liittoa sinun kanssa, mutta lapsi olisi osa perhettänne? Onhan näitä sinkkunaisia, jotka haluavat vain lapsen, eivät parisuhdetta ja jaettu vanhemmus olisi varmasti tälläiselle naiselle ihan hyvä vaihtoehto, lapsella kuitenkin olisi isä ja samalla nainen saisi hengähtää kun lapsi olisi teidän luona.

Silloin sinun ei tarvitsisi olla raskaana tai synnyttää, mutta mies saisi biologisen jälkeläisen.

öh...muistelen tässä jotain ketjuja missä nainen halunnut lapsen, mies ei ja minkälaisia vastauksia tämä aiheutti...hmmm... joo, miehellä on oikeus saada lapsi mut naisella ei, paitsi jos mies haluaa.

Tässä on vähän semmoinen ajatus, että jos mies ihan todella sen lapsen haluaa niin hän varmaan on valmis vaihtamaan naista saadakseen lapsen. Sinä olet kuitenkin jo 37 joten kauaa et voi vitkutella, sillä jos miehen halu kokea isyys kasvaa niin pian et voikaan enää valita teettekö sen lapsen vai tekeekö mies sen jonkun toisen kanssa. Eli sinä saatat jäädä yksin kun mies vaihtaa nuorempaan. Oletko siihen valmis?

Alkuperäinen kirjoittaja miehelläkin oikeus isyyteen:
Tässä on vähän semmoinen ajatus, että jos mies ihan todella sen lapsen haluaa niin hän varmaan on valmis vaihtamaan naista saadakseen lapsen. Sinä olet kuitenkin jo 37 joten kauaa et voi vitkutella, sillä jos miehen halu kokea isyys kasvaa niin pian et voikaan enää valita teettekö sen lapsen vai tekeekö mies sen jonkun toisen kanssa. Eli sinä saatat jäädä yksin kun mies vaihtaa nuorempaan. Oletko siihen valmis?

En. En todellakaan ole valmis sellaiseen :( Nyt tässä onkin vaakalaudalla se, voinko tehdä lapsen vaan sen takia, kun mieheni niin kovin haluaa. Teenkö lapsen miehelleni vai jatkanko elämääni mahdollisesti yksi :(

Kyllä väistämättä tulee sitten mieleen, että vaikuttaisiko se meidän suhteen tulevaisuuteen, jos nyt suostun hänen takiaan vauvan tekemään...

Onko jotain asioita mitkä helpottais sun päätöstä vauvan puolesta. Esim jos mies lupautuisi jäämään kotiin lapsen kanssa äitiysloman jälkeen? pitäähän tuo miettiä tarkkaan, iso juttu teillä kyseessä.

Eihän sulla kauan tarvitseisi olla töistä pois. Kuukausi ennen laskettua aikaa lomaa ja palata voi töihin lapsen saannin jälkeen milloin vain. :) Pistä miehesi isyyslomalle.

Mun mielestä tilannetta pitää ajatella niin että olisitko loppujen lopuksi valmis tämän vielä syntymättömän lapsen yksinhuoltajaksi jossain vaiheessa. Nimittäin mikään ei takaa sitä että ette miehen kanssa eroa lapsesta huolimatta jossain vaiheessa. Ja yleensä se on äiti jonka vastuulle lapset jää, vaikka siihen ei erityistä syytä olekaan.

Mä varmaan vannottaisin mieheltä kirjallisen paperin siitä miten aikoo lapsen hoitoon ja kasvatukseen osallistua. Ja sen että saisin omaa vapaata aikaa uudesta vauvasta huolimatta. Sun lapset on jo niin isoja että ymmärrän todella hyvin ettei halua enää uuteen vauvaruljanssiin alkaa.

Yhteistyössä