Minua on alkanut vi¤¤ttaa kaverin lässytys töistä ja siksi on pakko kysyä tietääkö joku ravintolahommista...

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Siili
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Siili:
Sinä niin tunnet minun elämän. :D
Mä olen yrittäjä itsekin :) Meitä on kyllä mun lisäkseni 5 muutakin yrittäjää samassa firmassa, mutta yhtään palkattua työntekijää ei ole. Välillä meillä on helevetillinen kiire, välillä hiljaisempaa. Rahaa tulee, kun asiakkaat maksavat laskujaan. Laskutusväli on yleensä 3 kk:sta 6 kk:een. Jos meillä alkaa rahakirstun pohja näkyä, kukaan ei nosta palkkaa tai ainakin pienentää palkkaansa. Jos meillä olisi palkattua työvoimaa, heille pitäisi palkka - ja myös lomarahat, työterveyshuolto, vakuutukset... - maksaa, oli rahakirstussa rahaa tai ei.
Ihan arkipäivää tuo. Lounaat kun laskutan niin sydän kurkussa odotan, että edes joku maksaa enne tilipäivää, että saan palkat maksettua. Mitään ei jää käteen ainakaan vielä ja itse alan nostaa palkkaa toivottavasti tämän kuun lopussa. Olen siis aloittamut vasta alkuvuodesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:D Ihana. Kun se ei vaan toimi noin. Sulkaa ei saa, mutta töitä ei voi jättää tekemättä. Niin se vain kuitenkin on. Minä en voi sille mitään, että meillä ei ole riittävästi työntekijöitä.
Eli odette vähä-älyisiä? Okei, tätä minä ajoin takaa :).
Ette osaa pitää omista eduistanne kiinni ja narisette sen sijaan että TEKISITTE asialle jotain.

Minä pidän omassa työpaikassani työehtosopimuksen mukaiset tauot. Niissä ei ole kenelläkään nokan koputtamista.
En lukenut koko ketjua, mutta älä sitten missään nimessä tee valitusta ravintolapäällikölle, jos se sun lounaasi/päivällisesi/kaljasi tulee pöytään tunnin kuluttua tilaamisesta. :LOL:
Sun kannattaisi kokeilla, onnistuisiko Sinun mentaliteetillasi ravintola-ala =)

Rollolainen
ittekin ravintolassa töissä olleena oli vaan joustettava. mullakin on usein käynyt niin, että on pitänyt olla 6 työvuoro, mutta kun pääsin kotiin, olkin työtä kertynyt 12 tuntia, eikä ole pidetty kuin vartin ruokatauko + vessasa käynnit. Kahvit ja limut on sitten juotu siinä työn ohessa ja sämpylän tai leivän on haukannut siinä työn ohessa. näin se van on. Aina ei ole yhtä kire ja silloin voi sitten syödä rauhassa ja vaikka käyttää aikaa siihen siivoukseen keittiöllä

Yhteistyössä