Minua harmittaa kaverini vauvan puolesta... :(

  • Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja dippadaa:
Tuo edellä mainittu syy miksei päästä kämppäänsä voi olla kyllä juurikin se kämpän sotkuisuus, tiedän muutamankin tyypin jotka ei päästä luokseen kylään, itse voivat kyllä kyläillä. toiset ei häpeä sotkua, toiset häpeää.
Voihan se olla niin. Hassua sinäänsä, että meillä on kämppä aina pommin jäljiltä ja sen hän on nähnyt, joten en tiedä miksi se haittaisi...

Kuinkakohan nopeasti ne tällaisessa asiassa toimii?

Sanoivat lähettävänsä ensin vain lapun kotiin... Ja "tietäjät", älkööt vaivautuko, vaan jos jollain OIKESTI olisi tietoa...?
 
abs
Mun tuttu teki myös ystävästään ilmoituksen ja kirosi jälkeen päin kun tosiaan sopivat päivän ja ajan millon käyvät tilanteen katsomassa. Tää "äiti" josta ilmotus tehtiin laitto paikat (ja lapsen) ok kuntoon ja osasi olla sen verran vakuuttava ettei mitään jälkiseurauksia tullu :( Normaalisti lapsi eli puurolla ja kulki likaisissa ja liian pienissä vaatteissa, rahat meni ryyppäämiseen niin lapsen elämiseen sitä ei jäänyt.
 
Kyllä ne toimii tuollaisessa tapauksessa, paikkakuntakohtaisesti, riippuen kuinka paljon siellä kiirettä on, viikon sisällä varmasti. Yleensä niin että soittavat ja sopivat kotikäynnin. Siinä ehtii toki puunata ja puleerata mutta.. no, ainakin on ilmoitettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja abs:
Mun tuttu teki myös ystävästään ilmoituksen ja kirosi jälkeen päin kun tosiaan sopivat päivän ja ajan millon käyvät tilanteen katsomassa. Tää "äiti" josta ilmotus tehtiin laitto paikat (ja lapsen) ok kuntoon ja osasi olla sen verran vakuuttava ettei mitään jälkiseurauksia tullu :( Normaalisti lapsi eli puurolla ja kulki likaisissa ja liian pienissä vaatteissa, rahat meni ryyppäämiseen niin lapsen elämiseen sitä ei jäänyt.
Näin tekee moni! Se on huono juttu että ilmoitetaan etukäteen!
Koska siinä just on se mahdollisuus siivota, korjata jäljet ja laittaa kaikki
tip top kuntoon kotona!
Mun mielestä olisi parempi että ne tekisi yllätys käyntejä!
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Alkuperäinen kirjoittaja abs:
Mun tuttu teki myös ystävästään ilmoituksen ja kirosi jälkeen päin kun tosiaan sopivat päivän ja ajan millon käyvät tilanteen katsomassa. Tää "äiti" josta ilmotus tehtiin laitto paikat (ja lapsen) ok kuntoon ja osasi olla sen verran vakuuttava ettei mitään jälkiseurauksia tullu :( Normaalisti lapsi eli puurolla ja kulki likaisissa ja liian pienissä vaatteissa, rahat meni ryyppäämiseen niin lapsen elämiseen sitä ei jäänyt.
Näin tekee moni! Se on huono juttu että ilmoitetaan etukäteen!
Koska siinä just on se mahdollisuus siivota, korjata jäljet ja laittaa kaikki
tip top kuntoon kotona!
Mun mielestä olisi parempi että ne tekisi yllätys käyntejä!
kun toimitaan jää moni lapsi vaille huolenpitoa ja rakkautta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Eikä ole sitten mahdollista,että kaverisi laski leikkiä? Jos oot kyyläilly sitä ni se heitti sulle että se vauva on yksin kotona?

Mä en noissa muissa kohdissa nää mitään outoa tai väärää..
Ihan uskomatonta mitä porukkaa täällä on! :LOL:
mie kommentoin vain tätä... mut mie ruukaan ainaki sanoa ku joku kysyy (ku vihdoinki oon päässy vaikka kauppaan ilman lapsia), et kuka lasten kans on, niin sanon et keskenään ne on tottahan ne jo pärjää ;)
et ei kannata aina kaikkea ottaa niin vakavasti..

niin ja yhtään lastensuojeluilmotusta ei oo mun korviin ainakaan kantautunu
 
m
Minulla on naapuri/tuttava jolla se äitiys on hukassa, harrasti todella paljon ennen lapsen saantia ja harrastaa edelleen, kaikkea mitä ennen vauvaa, mies, äitinsä, appivanhemmat vuoroin hoitaa lasta. Nyt kun on töissä niin vähän on mitä lasta näkee kun illat harrastaa.
Lapsi ei ole heitteillä, onhan sillä hoitaja aina paikalla mutta tavallaan on, pienelle lapselle äiti on vain niin tärkeä. Olen odottanut milloin herää ja tajuaa olevansa äiti, milloin se rakkaus siihen lapseen herää että voi keskittyä häneen ja edes kohtuullistaa harrastamisen määrän..Tää teki lapsen kun mies halusi. Kai se siten hoitaa joka halusi..




ihankuin se tarkoittaisi ettei voi enää elää omaa elämää ja harrastaa, kuule mä ainakin jaksan niin paljon paremmin arkea, niin töissä kun kotona kun pidän itsestäni huolta, niin fyysisesti kuin henkisestikin, älä arvostele muitten tapaa elää, mä ainakin saan niin paljon iloa ja hellyyttä puolin ja toisin mun lapselta ja rakastan sitä enemmän kuin mitää muuta , vaikka käyn viisi kertaa viikossa salilla töitten ohella!

ärsyttää tallaiset muiden elämästä kiinnostuneet älykääpiöt, keillä ei ole mitään hajua toisten tunnelatauksista, mä olen vain ja minä ainut äiti mun lapselle vaikka hyvässä hoidossa mun urheillessa onkin! NII!
 
hmm
uteliaana kyselen, että kerrotko ap sitten miten asiassa käy, jos saat tietoa lastensuojelun käynnistä kaverisi luona?

täytyypä vielä sanoa, että aika tyhmää porukkaa jotka kuvittelee että kukaan jaksaisi näin pitkää provoa kirjoittaa tuohon sävyyn kuin ap.

multa kanssa pisteet sulle ap, ei varmasti ollut helppoa kun kyseessä ystävä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Minulla on naapuri/tuttava jolla se äitiys on hukassa, harrasti todella paljon ennen lapsen saantia ja harrastaa edelleen, kaikkea mitä ennen vauvaa, mies, äitinsä, appivanhemmat vuoroin hoitaa lasta. Nyt kun on töissä niin vähän on mitä lasta näkee kun illat harrastaa.
Lapsi ei ole heitteillä, onhan sillä hoitaja aina paikalla mutta tavallaan on, pienelle lapselle äiti on vain niin tärkeä. Olen odottanut milloin herää ja tajuaa olevansa äiti, milloin se rakkaus siihen lapseen herää että voi keskittyä häneen ja edes kohtuullistaa harrastamisen määrän..Tää teki lapsen kun mies halusi. Kai se siten hoitaa joka halusi..




ihankuin se tarkoittaisi ettei voi enää elää omaa elämää ja harrastaa, kuule mä ainakin jaksan niin paljon paremmin arkea, niin töissä kun kotona kun pidän itsestäni huolta, niin fyysisesti kuin henkisestikin, älä arvostele muitten tapaa elää, mä ainakin saan niin paljon iloa ja hellyyttä puolin ja toisin mun lapselta ja rakastan sitä enemmän kuin mitää muuta , vaikka käyn viisi kertaa viikossa salilla töitten ohella!

ärsyttää tallaiset muiden elämästä kiinnostuneet älykääpiöt, keillä ei ole mitään hajua toisten tunnelatauksista, mä olen vain ja minä ainut äiti mun lapselle vaikka hyvässä hoidossa mun urheillessa onkin! NII!
Tota tota.... Missä välissä sä olet se hyvä äiti? Jos sä töiden ohella käyt 5 kertaa viikossa salilla? Minä kun hyvä kun ehdin lapsia näkemään viikolla näkemään, kun töissä käyn.... Jos siihen vielä lisäisin jonkun salin niin olisin jo viikonloppuäiti :( Mietityttää vaan, että onko muilla enempi tunteja vuorokaudessa?

Aiheen vierestä. Sori.
 
vantaA
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
Minulla on jo sateenvarjo auki, haukkukaa pois. Minua silti harmittaa miten kaverini kohtelee pientä poikaansa, mitään en kuitenkaan oikein voi asialle tehdä... :(

Raskausaikana kaveri kehui, kunka "vauva saa sitten luvan sopeutua hänen elämänrytmiinsä/menoihinsa". Silloin ajattelin, että siperia opettaa. Ei ole ainakaan vielä opettanut.

"Vauva saa myös luvan oppia, etten joka itkuun ja kitinään rupea reagoimaan". Tätä toteutettiin jo synnrillä.

"En jaksa odottaa, että saan lautamahani takaisin, se on ykkösjuttu" - entäs se vauva...?

Ja niinhän se kaveri tuli lenkkipolulla taas männäpäivänä vastaan. Kysyin, onko mies vapaalla. Eipä ollut, vauva oli yksin kotona. "Kyllä se siellä pärjää, laitoin sen häkkisänkyyn".

Tulee niin paha mieli pienen puolesta... :'( Ei se vauvan vika ole, että on vahinkolaukaus... :( Ikää vauvalla vasta 1kk.
tää on jo sossunasia
 
vieras
Ikävä kyllä ihmiset jättää jopa pieniä vauvoja paljonkin yksinään. On esim pakko mennä baariin ja ajatellaan että kyllä se siellä pari tuntia nukkuu....
Mun kaverini teki niin joskus 10 vuotta sit...
 
AP, hienosti tehty. :flower: :hug:

Mä en yhtään epäile etteikö olis totta.. tunsin aikoinaan yhen naisen, kuka teki noin joka aamu, heräs tyyliin kuudelta et kerkee parin tunnin lenkille kun vauva nukkuu, piti saada lisäkilot pois :whistle: :snotty:
 
Täällä on välillä kyllä kummallista seurakuntaa... provoja on sillon tällön, juu, mutta jos joku asiallisesti kysyy mielipidettä niin heti heitetään kakkaa niskaan... Äiti-ihmiset, ei nyt viitsitä.

ap, teit ian oikein kun ilmoitit asiasta, osoittaa että välität lapsen hyvinvoinnista. Ystäväsi käytös voi hyvinkin olla sanaton avunhuuto, jonka sinä "kuulit". toivottavasti äiti perheineen saa avun. Voimia sinulle.
 
tässä jotain
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja dippadaa:
Tuo edellä mainittu syy miksei päästä kämppäänsä voi olla kyllä juurikin se kämpän sotkuisuus, tiedän muutamankin tyypin jotka ei päästä luokseen kylään, itse voivat kyllä kyläillä. toiset ei häpeä sotkua, toiset häpeää.
Voihan se olla niin. Hassua sinäänsä, että meillä on kämppä aina pommin jäljiltä ja sen hän on nähnyt, joten en tiedä miksi se haittaisi...

Kuinkakohan nopeasti ne tällaisessa asiassa toimii?

Sanoivat lähettävänsä ensin vain lapun kotiin... Ja "tietäjät", älkööt vaivautuko, vaan jos jollain OIKESTI olisi tietoa...?
Soitit ilmeisesti päivystykseen, ja sieltä todennäköisesti vain välitetään ilmoitus alueen lastensuojelutyöhön seuraavana arkipäivänä. Tuollaisia asioita ei yleensä päivystyskäyntinä illalla hoideta, ellei lapsi ole juuri silloin yksin kotona.

Alueelle tultua työntekijöiden on lain mukaan 7 arkipäivän sisällä päätettävä reagoivatko ilmoitukseen, ja määrättävä vastuutyöntekijä. Tämän jälkeen tuttavaasi otetaan yhteyttä ja sovitaan tapaaminen. Yleensä vauvan ollessa kyseessä toimitaan nopeasti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ensin meni vain vastaajaan, mutta kun jo päätin etten enää yritä ja soitin kerran kiellon päälle, sain kiinni todella mukavan naisihmisen. Hän vielä varmisti, että varmasti nyt haluan ilmoittaa, kun selväähän on, että tähän loppuu kaveruus ja luultavasti saan aikamoisen k-pään maineen tässä tuppukylässä. Tein ilmotuksen ja nyt aijon juoda siiderin rauhottaakseni hermojan.
no siis ei tasan tarkkaan sossutädit kysele, että HALUATKO NYT VARMASTI TEHDÄ ILMOITUKSEN!!!? haloo! provohan tämä on.
Kyllä ne muutes kysyy!Ainakin multa kysyttiin!
 
anu
mä ymmärrän oikein hyvin ap:tä et ensin menee niin lukkoon, kaikesta ettei ensimmäisenä käy mielessä ilmoituksen tekeminen! Ei ainakaan minulla olisi käynyt ennen kun oli omia lapsia.. varmaan ens alkuun olisi tullut juteltua oman miehen tai jonku ystävän kans..
*voimahali* sinulle.. teit viisaasti, kun otit yhteyttä ja teit ilmoituksen!
 

Yhteistyössä