Minua ärsyttää suunnattomasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiukkapipo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiukkapipo

Vieras
puolet lasteni serkuista.
En vaan kestä sitä nykyajan curlingia. Että nyt meidän villepetterillä on tällainen kohtaus menossa ja kaikki muut lapset nyt vaan odottavat kiltisti kun hän haluaa että sinä saat leikkiä. Vieraat odottavat vaan, kunnes villepetteri suostuu antamaan sinunkin leikkiä. tai vieraat odottavat, että villepetteri ei enää kilju naama punaisena sen takia, että toisistakin lapsista otetaan kuva.

Minusta lasteni serkut kasvatetaan väärin. Eli itsekkäästi.
En kestä heitä yhtään. En sukujuhlissa enkä missään.

Ja minä tiedän 6-v tytön, joka kärsii, jos joku menee hänen huoneeseen. Äitinsä sanoi niin. "Ellariinalla" on nyt semmoinen omistuskausi ja hän ei juuri nyt siedä sitä, että joku koskee hänen leluihinsa. Eli nt oikeastaan on semmoinen tilanne, että hänen huoneeseensa ei saa mennä.

Näin sanoi emäntä minun 5-v ja 4-v tytöille. Ja tytöt jäi istumaan minun viereen sohvalle ja ihmettelivät "Ellariinaa", joka vahti huoneensa ovella tyttöjä.

Ja sinne huoneeseen ei päässyt, yhtään lelua ei saanut, piirrustuspaperia ei saanut. Onneksi äiti löysi keittiönkaapeista paperia ja mustekyniä, joilla sai piirtää."Ellariinan" laajaan askartelumateriaaliin ei saanut kajota. Ulos ei voinut mennä, koska "Ellariinan" leikkimökki oli hänen ikioma, samoin kaikki ulkolelut.

Eipä ole tarvinnut kyläillä enää. Nyt tämä prinsessa on kolmasluokkalainen pimu, joka saa ihan kaiken, mitä vain ikinä tahtoo ja aina vain pahenee. Tahtoispa se norsun...

[QUOTE="vieras";23029832]Ja minä tiedän 6-v tytön, joka kärsii, jos joku menee hänen huoneeseen. Äitinsä sanoi niin. "Ellariinalla" on nyt semmoinen omistuskausi ja hän ei juuri nyt siedä sitä, että joku koskee hänen leluihinsa. Eli nt oikeastaan on semmoinen tilanne, että hänen huoneeseensa ei saa mennä.

Näin sanoi emäntä minun 5-v ja 4-v tytöille. Ja tytöt jäi istumaan minun viereen sohvalle ja ihmettelivät "Ellariinaa", joka vahti huoneensa ovella tyttöjä.

Ja sinne huoneeseen ei päässyt, yhtään lelua ei saanut, piirrustuspaperia ei saanut. Onneksi äiti löysi keittiönkaapeista paperia ja mustekyniä, joilla sai piirtää."Ellariinan" laajaan askartelumateriaaliin ei saanut kajota. Ulos ei voinut mennä, koska "Ellariinan" leikkimökki oli hänen ikioma, samoin kaikki ulkolelut.

Eipä ole tarvinnut kyläillä enää. Nyt tämä prinsessa on kolmasluokkalainen pimu, joka saa ihan kaiken, mitä vain ikinä tahtoo ja aina vain pahenee. Tahtoispa se norsun...[/QUOTE]

Meille on tapahtunut ihan sama kyläillessä. Mihinkään ei saanut koskea. Oli kylläkin 3v "nikopetteri" kyseessä. Lapset sitten istuivat sohvalla kunnes kutsuttiin mehulle ja sen jälkeen pian lähdimme kotia kohti.

Ei tuollaista kukaan muukaan kestä :D

Varmaan samankaltaisia kokemuksia on jokaisella. Mulle tulee mieleen esim. eräs kerta, kun oltiin puistotutun luona kylässä. Kutsuivat meidät sinne leikkimään. Ja me menimme.

Taloutta hallitsi Pikkuneiti Omistushalu 5-6 vee. Hän suorastaan halasi lelukasojaan ja huusi että NÄÄ ON MUN! eikä se haitannut lapsen äitiä yhtään. Minä ja lapset istuttiin hetken aikaa sohvalla peukkujamme pyörittelemässä - sekään ei meinannut sopia Pikkuneiti Omistushalulle sillä se oli HEIDÄN sohva! - ja sitten totesin että okei, me mennään nyt, en jaksa tällaista pelleilyä. Omat osaa katsos jakaa, ja oletan sitä muidenkin lapsilta. Mutta kun lapsella on omistushaluvaihe päällä, selitti äiti. Se on vaihe, joka kuuluukin tulla tuossa iässä kuulemma.

Kummallista kyllä, meidän lapsilla ei olisi saanut olla mitään omistushalujuttuja. Kun treffasimme leikkipuistossa niin Pikkuneiti Omistushalu piti paitsi omat lelunsa tiukasti itsellään, ja yritti kovasti myös omia meidän lasten leluja. Meidän lapset ehdotti, että leikitään yhdessä. Ei käy. Sitten he ehdottivat että vaihdellaan leluja. Nope, no can do. Pikkuneiti Omistushalun äiti selitti meidän lapsille, että "antaisitte ne nyt hänelle, tehän saatte leikkiä niillä milloin tahansa", samalla lasteni leluja omalle maailmannavalleen ojennellen. Eli Pikkuneiti Omistushalun olisi pitänyt saada omia meidän lasten lelut omiensa lisäksi, ja meidän lasten olisi taas pitänyt pyöritellä peukkujaan ja katsella vierestä. Jälleen kerran se oli kiitos hei ja näkemiin.

Pikkuneiti Omistushalulla ei kuulemma mene kovin hyvin nyt ekalla luokalla koulussa. Näin hänen äitinsä kertoi, kun tapasimme jokin aika sitten sattumalta. Otin viattomimman ilmeeni ja sanoin että "Ai, olipa yllätys" :saint:. Kiitän luojaani (vaikka olenkin ateisti) siitä, ettei Pikkuneiti Omistushalu ole lapseni luokalla tai edes samassa koulussa.

Meidän lapsella on samantyylisiä serkkuja. Ärsytti suunnattomasti, kun matkustimme ulkomaille sukuloimaan, mutta perheen 7v tyttö ei antanut lapseni leikkiä MILLÄÄN leluilla. lopuksi myöntyi sen veran että antoi vanhat Duplonsa lainaan (ihan kuin oma 6v niin kovin niistä Duploista riemastuisi). vietettiin sitten ne muutamat päivät alakerrassa, koska yläkertaan, ja varsinkaan neidin huoneeseen, ei saanut mennä. eipähän tarvitse mennä uudestaan kylään. lapsen vanhemmat eivät puuttuneet tilanteeseen millään lailla.

Yhteistyössä