Minua aina huvittaa, kun joku tekee itse lahjat. Siis semmoinen, joka ei OIKEASTI osaa :D

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
BootyPeppi
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Jotenkin veti apeaksi mielen tämä ketju.
älä muuta sano
Samat sanat. :/ Vaikka kuinka lämmöllä ja huolella jotain vääntää niin aina noita naureskelijoita riittää. Onneksi voin hyvin varmasti sanoa, että minun tuttavapiiriini ei moisia nirppanokkia kyllä kuulu. =)
Ei mullakaan :D
 
Aika surullinen ketju. :/ Eikös lahjan tarkotus ole ilahduttaa, osottaa että ajattelee sitä toista ihmistä. Nykyään kaikki pitäis olla niin viimeisen päälle, että ei osata arvostaa yksinkertaisia asioita. Vaikka jonkun tekemä juttu ei ole täydellinen, niin eikö siinä tärkeintä ole se ajatus. On eri asia, jos ihminen joka ansaitsee niillä töillään elantonsa ja on ammattilainen, tekee huolimattomuuttaan huonoja tuotteita. Kun taasen ns. ''tavallinen tallaaja'', joka tekee parhaansa ja ajatuksella vain koska haluaa ilahduttaa, vaikkakin ettei tuote ole joka kohdasta hiottu. Sanotaan, että lahjan antaja on ajattelematon kun antaa ''huonoja tuotteita'', mut minusta se lahjan saaja on se ajattelematon jos ei osaa arvostaa lahjaa vaikkei se olisi sitä ''viimeisintä huutoa'', lahjaa ei ole kuitenkaan mikään pakko käyttää.
 
BootyPeppi
Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
Aika surullinen ketju. :/ Eikös lahjan tarkotus ole ilahduttaa, osottaa että ajattelee sitä toista ihmistä. Nykyään kaikki pitäis olla niin viimeisen päälle, että ei osata arvostaa yksinkertaisia asioita. Vaikka jonkun tekemä juttu ei ole täydellinen, niin eikö siinä tärkeintä ole se ajatus. On eri asia, jos ihminen joka ansaitsee niillä töillään elantonsa ja on ammattilainen, tekee huolimattomuuttaan huonoja tuotteita. Kun taasen ns. ''tavallinen tallaaja'', joka tekee parhaansa ja ajatuksella vain koska haluaa ilahduttaa, vaikkakin ettei tuote ole joka kohdasta hiottu. Sanotaan, että lahjan antaja on ajattelematon kun antaa ''huonoja tuotteita'', mut minusta se lahjan saaja on se ajattelematon jos ei osaa arvostaa lahjaa vaikkei se olisi sitä ''viimeisintä huutoa'', lahjaa ei ole kuitenkaan mikään pakko käyttää.
Niin ja hassuahan tässä on se, että kaupasta mieluummin ostaa sen saman (epäonnistuneenkin) työn joka on jonkun toisen tekemä....ei jymmärrä....
Aika paljon on nyt tulut näitä parjaus ketjuja joissa haukutaan käsitöitä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Jotenkin veti apeaksi mielen tämä ketju.
älä muuta sano
Jep.

Varsinkin kun tämä ketju yllättäen aloitettiin sen jälkeen kun mä ihan oikeasti ylpeänä itsestäni tyhmänä laitoin kuvan tekemästäni joululahjasta.

Ei millään voi mennä joidenkin tajuntaan että vaikka se nyt ei ehkä jokaisen palstalaisen kotiin sovikaan, tiedän sen sopivan lahjan saajille.

Mutta ei voi mitään, onneton riepu ja ruma rävellys, työn jälki kuin ala-astelaisella. :|


Mulla on taas se aika kierrosta että oon vähän herkillä |O
mulla on taas jääny jotain huomaamatta...millasen työn teit??
Semmosen kuvansiirtojutun josta tein sitten sellaisen romanttista henkeä tavoittelevan seinävaatteen/kangastaulun.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1579532

 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Jotenkin veti apeaksi mielen tämä ketju.
älä muuta sano
Jep.

Varsinkin kun tämä ketju yllättäen aloitettiin sen jälkeen kun mä ihan oikeasti ylpeänä itsestäni tyhmänä laitoin kuvan tekemästäni joululahjasta.

Ei millään voi mennä joidenkin tajuntaan että vaikka se nyt ei ehkä jokaisen palstalaisen kotiin sovikaan, tiedän sen sopivan lahjan saajille.

Mutta ei voi mitään, onneton riepu ja ruma rävellys, työn jälki kuin ala-astelaisella. :|


Mulla on taas se aika kierrosta että oon vähän herkillä |O
mulla on taas jääny jotain huomaamatta...millasen työn teit??
Semmosen kuvansiirtojutun josta tein sitten sellaisen romanttista henkeä tavoittelevan seinävaatteen/kangastaulun.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1579532
Mun mielestä tää on tosi nätti ja siististi tehtykin. Ja vaikka ei ehkä ihan minun tyyliäni olkaan arvostaisin suuresti jos saisin tuollaisen lahjaksi.
 
BootyPeppi
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Mun mielestä tää on tosi nätti ja siististi tehtykin. Ja vaikka ei ehkä ihan minun tyyliäni olkaan arvostaisin suuresti jos saisin tuollaisen lahjaksi.
siksi olenkin sitä mieltä, että tässä on enmminkin kyse omasta mausta kuin itse lahjasta....
 
S
Alkuperäinen kirjoittaja joojoo :
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja joojoo:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoh:
Taidanpa purkaa joulupakettiin käärimäni tsi-lahjan, kun tiedän, ettei se ole ammattilaisen tekemän näköinen :( Toki yritin tehdä mahdollisimman tarkasti ja huolellisesti mutta kovin on kotona tehdyn näköinen varmasti tämän keskustelun kommenttien perusteella. Musta on oikeasti kurjaa jos H&M:ltä ostettu kiertävä ja epäsopusuhtaisen mallinen vaate on muka parempi lahja kuin itsetehty. Kyllä on kiittämätöntä ja katkeraa elämä jos toisen tekemää ei arvosteta.
H&M on iso yritys ja siellä on käytetty suuri määrä rahaa yhden tuotteen suunnitteluun, samoin trendit ovat täysin selvillä.

Eivät toki sovi joka vartalotyypille, mutta kyllä sieltä varmemmin saa miellyttävän lahjan kuin itse tekemällä.
Toki saa, ihan jonkun bangladeshilaisen pikkupojan omin pikkukätösin tekemän, yäk!
Tutki asiaa, ainakaan nykypäivänä he eivät käytä lapsityövoimaa ja H&M tuo elannon monelle köyhälle alueelle. Joten mielelläni sieltä jotain ostan, vaikka laatu ei olekaan hyvä. Kestää juuri sen trendikauden.
Tää onkin just se pointti, että kestää just ja just sen yhden kauden. Eli sillä ei tosiaan ole mitään tekemistä kestävän kulutuksen kanssa... Ja tuosta elannosta voi varmaan olla montaa eri mieltä.
Kestävän kulutuksen määritteitä tuo H&M ei tosiaan täytä, mutta jokainen voi tehdä niinkuin minä ja ostaa perusvaatteet laadukkaana ja hakea viimeiset trendit H&M:sta.

Kyllä H&M, niinkuin moni iso yritys, tuo elantoa köyhille alueille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lis:
Totuus on se että suurin osa käsitöistä näyttää juuri niiltä eli omakutoisilta. Ne eivät vaan vastaa nykyihmisen käsitystä kauniista tavaroista, sille ei voi mitään.
Tätäkin on tutkittu jotenkin, ja arvostuksen pitäis olla pikkuhiljaa noususuunnassa.
Ainakin tosi paljon on ilmestynyt nuoremmille suunnattuja kirjoja perustekniikoista, blogeja yms.
 
BootyPeppi
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Kyllä H&M, niinkuin moni iso yritys, tuo elantoa köyhille alueille.
Eipä se paljoa köyhille alueille mitään tuo...ainut jolle tuo on omistajalle. Suomalaisten pitäisi tukea suomalaista yrittämistä ja designia. Näin pidetään suomi pystyssä, ei niin, että ostetaan ulkomaalaisista ketjuista.
 
BootyPeppi
Alkuperäinen kirjoittaja Lis:
Totuus on se että suurin osa käsitöistä näyttää juuri niiltä eli omakutoisilta. Ne eivät vaan vastaa nykyihmisen käsitystä kauniista tavaroista, sille ei voi mitään.
tämäkin nyt riippuu niin paljon siitä mistä roikkuu....
 
S
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Kyllä H&M, niinkuin moni iso yritys, tuo elantoa köyhille alueille.
Eipä se paljoa köyhille alueille mitään tuo...ainut jolle tuo on omistajalle. Suomalaisten pitäisi tukea suomalaista yrittämistä ja designia. Näin pidetään suomi pystyssä, ei niin, että ostetaan ulkomaalaisista ketjuista.
Kyllä se tuo köyhille alueille paljon työpaikkoja, joita ei olisi ilman suuria yrityksiä. Joten miten niin ei tuo?

Mielummin tuen köyhiä alueita maailmassa kuin Suomalaista designia.

 
Lis
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lis:
Totuus on se että suurin osa käsitöistä näyttää juuri niiltä eli omakutoisilta. Ne eivät vaan vastaa nykyihmisen käsitystä kauniista tavaroista, sille ei voi mitään.
tämäkin nyt riippuu niin paljon siitä mistä roikkuu....
Toki riippuu ihmisestä. Luulen tosin että suurin osa ei arvosta käsitöitä juuri tuon esteettisen näkemyksen vuoksi.
 
BootyPeppi
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Kyllä H&M, niinkuin moni iso yritys, tuo elantoa köyhille alueille.
Eipä se paljoa köyhille alueille mitään tuo...ainut jolle tuo on omistajalle. Suomalaisten pitäisi tukea suomalaista yrittämistä ja designia. Näin pidetään suomi pystyssä, ei niin, että ostetaan ulkomaalaisista ketjuista.
Kyllä se tuo köyhille alueille paljon työpaikkoja, joita ei olisi ilman suuria yrityksiä. Joten miten niin ei tuo?

Mielummin tuen köyhiä alueita maailmassa kuin Suomalaista designia.
niin...noh, jos haluat niin...minä taas mielelläni haluan pääoman omaan maahani ja sitä kautta omilleni työpaikkoja yms.
 
BootyPeppi
Alkuperäinen kirjoittaja Lis:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lis:
Totuus on se että suurin osa käsitöistä näyttää juuri niiltä eli omakutoisilta. Ne eivät vaan vastaa nykyihmisen käsitystä kauniista tavaroista, sille ei voi mitään.
tämäkin nyt riippuu niin paljon siitä mistä roikkuu....
Toki riippuu ihmisestä. Luulen tosin että suurin osa ei arvosta käsitöitä juuri tuon esteettisen näkemyksen vuoksi.
kovasti näyttää siltä, että ala on noususuhdanteessa tällä hetkellä. Ehkä johtuu osittain siitä, että Paola Suhonen on saanut tasoitettua tietä....
 
S
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Kyllä H&M, niinkuin moni iso yritys, tuo elantoa köyhille alueille.
Eipä se paljoa köyhille alueille mitään tuo...ainut jolle tuo on omistajalle. Suomalaisten pitäisi tukea suomalaista yrittämistä ja designia. Näin pidetään suomi pystyssä, ei niin, että ostetaan ulkomaalaisista ketjuista.
Kyllä se tuo köyhille alueille paljon työpaikkoja, joita ei olisi ilman suuria yrityksiä. Joten miten niin ei tuo?

Mielummin tuen köyhiä alueita maailmassa kuin Suomalaista designia.
niin...noh, jos haluat niin...minä taas mielelläni haluan pääoman omaan maahani ja sitä kautta omilleni työpaikkoja yms.
Toki haluan niin :D. Kumpikohan on oikeasti enemmän työpaikan tarpeessa; Burmalainen perheenäiti vai Suomalainen? Todella itsekästä ajatella Suomea maailmannapana.
 
BootyPeppi
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Kyllä H&M, niinkuin moni iso yritys, tuo elantoa köyhille alueille.
Eipä se paljoa köyhille alueille mitään tuo...ainut jolle tuo on omistajalle. Suomalaisten pitäisi tukea suomalaista yrittämistä ja designia. Näin pidetään suomi pystyssä, ei niin, että ostetaan ulkomaalaisista ketjuista.
Kyllä se tuo köyhille alueille paljon työpaikkoja, joita ei olisi ilman suuria yrityksiä. Joten miten niin ei tuo?

Mielummin tuen köyhiä alueita maailmassa kuin Suomalaista designia.
niin...noh, jos haluat niin...minä taas mielelläni haluan pääoman omaan maahani ja sitä kautta omilleni työpaikkoja yms.
Toki haluan niin :D. Kumpikohan on oikeasti enemmän työpaikan tarpeessa; Burmalainen perheenäiti vai Suomalainen? Todella itsekästä ajatella Suomea maailmannapana.
minä puhuin omasta maastani. Ja miten voidaan auttaa toista äitiä toisessa maassa jos pääomaa ei enää ole? niin siinä käy jos ei suosi sitä suomalaista nyt tässä keskustelussa.
 
Vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lis:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lis:
Totuus on se että suurin osa käsitöistä näyttää juuri niiltä eli omakutoisilta. Ne eivät vaan vastaa nykyihmisen käsitystä kauniista tavaroista, sille ei voi mitään.
tämäkin nyt riippuu niin paljon siitä mistä roikkuu....
Toki riippuu ihmisestä. Luulen tosin että suurin osa ei arvosta käsitöitä juuri tuon esteettisen näkemyksen vuoksi.
kovasti näyttää siltä, että ala on noususuhdanteessa tällä hetkellä. Ehkä johtuu osittain siitä, että Paola Suhonen on saanut tasoitettua tietä....
Eli Paola Suhonen on tasoittanut tietä kaikille kotitaitureille :D... Kyllä minäkin huolin Paolan suunnitteleman vaatteen.
 
jaa
No kuule. Jos kaikki ajattelisivat, kuten sinä, voitaisiin kaikki suomalainen tuotanto siirtää halvan tövoiman maihin ja sitten epäeettisesti maksaa siitä työstä polkuhintaa. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia.
Luuletko oikeasti tekeväsi hyvän teon jollekin burmalaiselle perheenäidille, kun ostat ison monikansallisen firman tuotteita? Huhuu? Ketään kotona?

No joo... asialla sekin puoli, että jos lakkaamme ajattelemasta omaa kansantalouttamme, niin tästä tulee kuule turvaton paikka asua sinulle ja lapsillesi. Monessa mielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Kyllä H&M, niinkuin moni iso yritys, tuo elantoa köyhille alueille.
Eipä se paljoa köyhille alueille mitään tuo...ainut jolle tuo on omistajalle. Suomalaisten pitäisi tukea suomalaista yrittämistä ja designia. Näin pidetään suomi pystyssä, ei niin, että ostetaan ulkomaalaisista ketjuista.
Kyllä se tuo köyhille alueille paljon työpaikkoja, joita ei olisi ilman suuria yrityksiä. Joten miten niin ei tuo?

Mielummin tuen köyhiä alueita maailmassa kuin Suomalaista designia.
niin...noh, jos haluat niin...minä taas mielelläni haluan pääoman omaan maahani ja sitä kautta omilleni työpaikkoja yms.
Toki haluan niin :D. Kumpikohan on oikeasti enemmän työpaikan tarpeessa; Burmalainen perheenäiti vai Suomalainen? Todella itsekästä ajatella Suomea maailmannapana.
 
S
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Kyllä H&M, niinkuin moni iso yritys, tuo elantoa köyhille alueille.
Eipä se paljoa köyhille alueille mitään tuo...ainut jolle tuo on omistajalle. Suomalaisten pitäisi tukea suomalaista yrittämistä ja designia. Näin pidetään suomi pystyssä, ei niin, että ostetaan ulkomaalaisista ketjuista.
Kyllä se tuo köyhille alueille paljon työpaikkoja, joita ei olisi ilman suuria yrityksiä. Joten miten niin ei tuo?

Mielummin tuen köyhiä alueita maailmassa kuin Suomalaista designia.
niin...noh, jos haluat niin...minä taas mielelläni haluan pääoman omaan maahani ja sitä kautta omilleni työpaikkoja yms.
Toki haluan niin :D. Kumpikohan on oikeasti enemmän työpaikan tarpeessa; Burmalainen perheenäiti vai Suomalainen? Todella itsekästä ajatella Suomea maailmannapana.
minä puhuin omasta maastani. Ja miten voidaan auttaa toista äitiä toisessa maassa jos pääomaa ei enää ole? niin siinä käy jos ei suosi sitä suomalaista nyt tässä keskustelussa.
Suomi ei elä vaateteollisuudesta, sillä on itseasiassa häviävän pieni merkitys Suomelle. Suomi elää viennistä, mutta aivan eri teollisuudenaloilla.

Nykyään kun on globaalit markkinat. Joten voimme auttaa edelleen sitä äitiä toisessa maassa, suomalaisilla on sentään sosiaaliturvat.
 
S
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
No kuule. Jos kaikki ajattelisivat, kuten sinä, voitaisiin kaikki suomalainen tuotanto siirtää halvan tövoiman maihin ja sitten epäeettisesti maksaa siitä työstä polkuhintaa. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia.
Luuletko oikeasti tekeväsi hyvän teon jollekin burmalaiselle perheenäidille, kun ostat ison monikansallisen firman tuotteita? Huhuu? Ketään kotona?

No joo... asialla sekin puoli, että jos lakkaamme ajattelemasta omaa kansantalouttamme, niin tästä tulee kuule turvaton paikka asua sinulle ja lapsillesi. Monessa mielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Minulla ei ole mitään globaaleja markkinoita vastaan, työ toki tehdään siellä missä se on kannattavaa. Halpatuotteet tehdään halpamaissa, design edelleen länsimaissa.

Palkkaa maksetaan maan hintatason mukaan. Sinulle se on polkupalkka, ei sille Burmalaiselle äidille. Hän on kiitollinen työpaikasta.

Sinun ei pitäisi edes olettaa mitään, en edes asu Suomessa.
 
BootyPeppi
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Suomi ei elä vaateteollisuudesta, sillä on itseasiassa häviävän pieni merkitys Suomelle. Suomi elää viennistä, mutta aivan eri teollisuudenaloilla.

Nykyään kun on globaalit markkinat. Joten voimme auttaa edelleen sitä äitiä toisessa maassa, suomalaisilla on sentään sosiaaliturvat.
Mutta emme me saavuta mitään jos viemme omat tehtaamme sinne burmaan ja pidetään äiti samassa palkkatasossa vuodesta toiseen. Jos oikeasti haluamme auttaa sitä äitiä panostamme sen äidin lasten koulutuksen tukemiseen. Kehitysmaan elintaso voi nousta ainoastaan maan omien innovaatioiden ja viennin kautta. Ei siten, että viemme omat tehtaat sinne ja myymme halvalla tehdyt tuotteet muille länsimaille joista kertyvillä veroilla kustannamme oman sosiaalijärjestelmän ylläpitoa.
 
Hmmm. Paola Suhosen vaatteita oli jossain käsityölehdessä... kaavoina siis!

Ne oli kyllä aika erikoisen mallisia MUN makuuni... :whistle:
Ja tehty jostain oudosta kankaasta kaiken lisäksi....

Pitäis tehdä pistokoe, ommella sellainen tanttu ja esitellä palstalla :D




Mutta kunnia Paulalle, hienoa uraa tekee :flower:
 
BootyPeppi
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Hmmm. Paola Suhosen vaatteita oli jossain käsityölehdessä... kaavoina siis!

Ne oli kyllä aika erikoisen mallisia MUN makuuni... :whistle:
Ja tehty jostain oudosta kankaasta kaiken lisäksi....

Pitäis tehdä pistokoe, ommella sellainen tanttu ja esitellä palstalla :D




Mutta kunnia Paulalle, hienoa uraa tekee :flower:
ja on upea ihminenkin :D
 

Yhteistyössä