Minnekään ei voi mennä kun tuo lapsi ei nuku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Kohta 2v. niin nukkuminen todella vaikeeta, tai nukahtaminen, saa tapella aina ja päikkäreitä ei voi jättää pois kun yön huutaa kun liian väsyny.
Yöunille alkaminen kanssa yhtä taistelua, huutaa vaan ja sitten tunnin parin päästä nukahtaa itkuunsa.

Oltiin kaverin mökillä ja ei siitä mitään tullu, kukaan ei saanu nukkua, edes niiden lapset kun tämä kilju kun viimestä päivää.
Tarkotus oli kun saa lapset nukkuun niin pääsis kunnolla rupattelemaan mutta eipä onnistunu, piti maata vieressä useempi tunti ja sitten olikin niin myöhä että piti itekin alkaa nukkuu.

Pyyti taas meitä sinne grillailemaan ja saunoon mutta en tiedä mitä siitä tulee taas. Harmittaa niin kun ei vois minnekään mennä kun ihan hävettää tämmönen, ja mukava olis olla jonkun kanssa ettei yksin tarviis aina olla.

Saako lapsesi tarpeeksi virikkeitä ja tekemistä päikkärien jälkeen ennen yöunia? Eli ehtiikö käyttämään energiansa? Ja onko teillä riittävän selkeä rytmi ja iltatoimet?

hmmm. Vaikea tilanne. Meidän 2v. nukkuu myös huonosti. Parasta on silloin kun nukkuu kunnon päiväunet, niin silloin nukkuu hyvät yöunetkin, mutta kun kaikki on tällä hetkellä vaikeaa ja huutamista. Joten päiväunet saattaa jäädä väliin, koska ei vaan nukahda ja minusta 1h on riittettävä siihen nukahtamiseen. Sitten illalla on niin yliväsynyt, että huutaa illan ja nukahtaa, mutta yöllä herää useita kertoja itkemään ja on levoton.

Nyt tilanne se, että kaikki tehdään sunnilleen 10min. tarkkuudella, että jotain järkeä tulisi tuohon nukkumiseen. Ollaan ulkona paljon jne. hiukan paremmalta näyttää.

Poika lähti nyt miehen kanssa Vaarin luokse, joten en tiedä nukkuuko siellä viikkoon ollenkaan.

meillä toi melkein 2v jättää joksus päikkärit välistä. en pakota nukumaan. yritänmut jos ei mee niin sittenei mee. menee sitten tuntia ennen nukkuu yöunille.
Onko päikkärit liian myöhään?

Muistaakseni omalla pojalla oli vuosi sitten ihan sama homma, ei olisi millään nukkunut päivisin eikä iltaisin varsinkaan.
Otettiin tiukka päivärytmi, johon kuului reipas ulkoilu ennen päikkäreitä ja sitten illalla selkeät iltatoimet ja iltasatu.. Meni jossain vaiheessa ohi, ja nyt 3v nukkuu niin päikkärit kuin iltaisinkin ihan hienosti. Tietty nyt kesäaikaan tuo valoisuuskin ja lämpö tekee nukkumisesta vaikeampaa..

Olen koittanu aikasin tai myöhemmin päikkäreille mutta sama juttu, nyt tosin nukahti yllättävän nopeesti vaikka kotvasen karjukin. Välillä kun ei edes sängyssä pysy, hyppii ja yrittää karkuun.

Nuo päikkärit ois sille aika tärkeet kun olen välillä jättäny laittamatta niin yöllä yläällä koko ajan.

Ajattelin kun sinne mentiin että varmasti väsyttää kun päivän saa juosta siellä mutta ei, sama tulos.

Yhteistyössä