Minne voin soittaa, olen ihan loppu, auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NYYNYY
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kerroin neuvolassa pahasta olostani. Kukaan ei tehnyt lastensuojeluilmoitusta yhtään minnekään. Pääsin heti samana päivänä psykologille ja vajaan vuoden kävin kaksi kertaa viikossa tapaamassa tätä psykologia sekä pääsin erityiseen lapsi-äiti-terapiaan, jonne siis sai ottaa lapset mukaan. Sain myös esikoiselle kerhopaikan (3 tuntia viikossa) ja sain kotipalvelusta työntekijän käymään luonani kerran viikossa.

Kukaan ei epäillyt kykyäni hoitaa lapsiani. Sain apua vaikeaan aikaan.

Soita molempiin jos ekasta ei vastata. Ei sen ole väliä kenen kans juttelet. Pääasia et langanpäässä on ihminen joka ymmärtää ja osaa ohjata sut avun piiriin. Soita vaikka 112 jos sulla on tosi kova huoli teidän pärjäämisestä. Sieltä saat yhteyden sosiaalipäivystykseen. Tai oman kunna sosiaalityöhön, lastensuojelun ss-tt:lle. Itse sain apua lastensuojelun kautta ja tosi tyytyväinen olen ollut!

Jos et saa neuvolasta ketään kiinni niin soita vaikka noihin tässä ketjussa olleisiin kriisinumeroihin / MLL:lle. Oisko sulla vaikka ketään kaveria jonka luo voisit vauvan kanssa heti soiton jälkeen lähteä?

No jos olo on mennyt noin pahaksi, niin ei neuvolasta osaa auttaa..Muuta kuin ohjata eteenpäin..eli lääkärille. Sinuna kyllä soittaisin terveyskeskukseen ja kertoisin olostani, niin sieltä kyllä varattaisiin sinulle mahd. pian lääkärin vastaanottoaika. Sen lisäksi juttelut psykologin kanssa.

Sain ajan tälle viikolle neuvolapsykologille. Kiitos vielä kaikille teille ihanille ihmisille!!! Nyt yritän saada itseeni sen verran voimaa, että jaksan lähteä kaverilleni jolla samanikäinen poika ja saan juttuseuraa. Pitkästä aikaa minusta tuntuu, että voin vielä selvitä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sain ajan tälle viikolle neuvolapsykologille. Kiitos vielä kaikille teille ihanille ihmisille!!! Nyt yritän saada itseeni sen verran voimaa, että jaksan lähteä kaverilleni jolla samanikäinen poika ja saan juttuseuraa. Pitkästä aikaa minusta tuntuu, että voin vielä selvitä! :)

:hug:

Yhteistyössä