Minne viedä kolikot, jotta saisi ne tilille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "säästöpossu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"säästöpossu"

Vieras
Paljonko maksaa? Mulle kertynyt kolme isoa mukillista kolikoita, jotka haluaisin nyt tallettaa pojan tilille. Jos pankki vetää välistä aivan mahdottomasti, niin siinä ei liene mitään järkeä. Onko jollain kokemusta, paljon maksu on ja miten toimitaan kolikoiden kanssa pankissa?

No ainakin Nordeasta haetaan sellainen pussi mihin kolikot laitetaan. Sinne mukaan tilinumero yms tiedot ja se pussi tiputetaan nordea sisällä olevaan sellaseen laatikkoon.

Pankki ei vedä välistä mitään, kaikki menee tilille :)

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Just kuulin, kuinka joku pappa kehui S-pankkia kassajonossa, sillä "siellä ne laskevat kolikkopurkitkin ilmatteeksi vielä!"..Ja eikös monessa pankissa oo semmonen automaatti, johon voipi kolikot laittaa ja ne lasketaan ja siirretään siitä tilille? En tiedä varmasti, olen vain joskus katsellut kun niin tehdään, heh.

Kiitti vastaajille! Pitääkin sitten vain kipaista pankkiin ja tehdä talletus, niin päästään nuista kipoista eroon. Monia vuosia takaperin pankit tosiaan perivät provikkaa tuosta säästöpossuunkin kerästystä rahasta, joka minusta oli aika törkeää. Hyvä että ovat poistaneet sen maksun.

[QUOTE="säästöpossu";28630125]Kiitti vastaajille! Pitääkin sitten vain kipaista pankkiin ja tehdä talletus, niin päästään nuista kipoista eroon. Monia vuosia takaperin pankit tosiaan perivät provikkaa tuosta säästöpossuunkin kerästystä rahasta, joka minusta oli aika törkeää. Hyvä että ovat poistaneet sen maksun.[/QUOTE]

Minä en koskaan tiedä missään menneen provikkaa alaikäisten tileille menevästä rahasta. Aikuisilta ja yrityksiltä sitä on otettu ja varmaan otetaan nytkin jossain.

Keräilen kolikot litran kippoon ja vien ne muovipussissa Aktiaan ja jätän ne sinne. Johonkin ne lähettää ne laskettavaksi ja viikon kuluttua ne on tilillä. Jopa Virosta mukaan tarttuneet 1 ja 2 sentin kolikot. Eikä maksa mitään.

Yhteistyössä