minne päin Helsinkiä ET muutaisi?

  • Viestiketjun aloittaja muuttaja
  • Ensimmäinen viesti
ex-stadilainen
Ite asuin Tapanilassa ja tykkäsin kovasti. Siinä on Malmin palvelut lähellä ja Juna-asemalle käveli parissa minuutissa ja silleen pääsi tosi helposti esim. kaupunkiin.
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja kamalaa:
Tuttuni muutti Viikkiin ja ei voi enää edes verhoja pitää auki kun viereisestä talosta tuijotetaan sisään. Ihme rakentamista,kun talo talon vieressä. Rivarin takapihalla seisoo kerrostalo;(
Jep, kivoja taloja mut rakennuskaavoitus kyl ihan hanurista....
 
vieras
Missä päin työpaikka on?
Helsingissä voi joutua kulkemaan työmatkaa jopa tunnin/suunta (tai enemmänkin) jos koti ja työpaikak sijaitsevat toisiinsa nähden huonossa paikassa.
 
qwerty
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä päin työpaikka on?
Helsingissä voi joutua kulkemaan työmatkaa jopa tunnin/suunta (tai enemmänkin) jos koti ja työpaikak sijaitsevat toisiinsa nähden huonossa paikassa.
mä peesaisin tätä. vaikka olis oma autokin niin aamuruuhkat on kauheita...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä päin työpaikka on?
Helsingissä voi joutua kulkemaan työmatkaa jopa tunnin/suunta (tai enemmänkin) jos koti ja työpaikak sijaitsevat toisiinsa nähden huonossa paikassa.
Ydin keskustassa.
No sit ehdottomasti sellainen sijainti, että junalle pääsee helposti ja junalla sitten töihin :)
Suosittelisin Tapanilaa tai Puistolaa (ei Tapuli, vaan nimenomaan Puistola). Ne on sellaisia rauhallisempia alueita, eikä juna mene keskustaan kuin vartin verran. Tokihan nuo alueet on aika tiheästi rakennettu, mutta sieltä löytyy paljon mukavia pienkerrostaloja ja rivitaloja ja lapsillekkin löytyy kenttiä ja puistoja :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä päin työpaikka on?
Helsingissä voi joutua kulkemaan työmatkaa jopa tunnin/suunta (tai enemmänkin) jos koti ja työpaikak sijaitsevat toisiinsa nähden huonossa paikassa.
Ydin keskustassa.
No sit ehdottomasti sellainen sijainti, että junalle pääsee helposti ja junalla sitten töihin :)
Suosittelisin Tapanilaa tai Puistolaa (ei Tapuli, vaan nimenomaan Puistola). Ne on sellaisia rauhallisempia alueita, eikä juna mene keskustaan kuin vartin verran. Tokihan nuo alueet on aika tiheästi rakennettu, mutta sieltä löytyy paljon mukavia pienkerrostaloja ja rivitaloja ja lapsillekkin löytyy kenttiä ja puistoja :)
Kiitos vinkistä! Ihanaa että joku jaksaa neuvoa tälläistä tietämätöntä! :)
 
Täältä yksi itä-helsinkiläinen taas puolustaa.... taas on paljon todellisuuttaan huonommassa kuvassa myös tässä ketjussa. Jep, täällä saattaa asua värikkäämpää porukkaa mutta eipä tää juuri sen levottomampaa ole kuin länsi tai pohjois-hkissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Täältä yksi itä-helsinkiläinen taas puolustaa.... taas on paljon todellisuuttaan huonommassa kuvassa myös tässä ketjussa. Jep, täällä saattaa asua värikkäämpää porukkaa mutta eipä tää juuri sen levottomampaa ole kuin länsi tai pohjois-hkissä.
Itä-helsinki on paljon harrastukset lapsille =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse on hankala ottaa kantaa tuohon itä-helsinki asiaan kun ei kokemusta ole, mutta monesta paikasta olen kuullut huonoa itä-hki:stä..
Jep, näinpä... kaikki mollaa mut kaikki myös viihtyy Itäkeskuksessa. Sille on vaan huono maine annettu, joo, jo joskus 60-70-luvuilla eikä siitä näköjään pääse eroon. Ihan samanlaista täällä on asua ku muuallakin.
 
vieras
Riippuu mitä asioita hakee ja arvostaa naapurustossaan (palveluja lähellä, kouluja/päiväkoteja, sujuvaa liikkumista esim keskustaan jne jne), paljonko on rahaa, minkä kokoista asuntoa hakee, omaa vai vuokra jne jne.
 
Sini
Herttoniemi ei todellakaan ole levotonta aluetta. Päinvastoin viehättävä paikka, hyvät ulkoilumaastot Vanhankaupunginlahdella. Vuosaaressa samoin upeat ulkoilumaastot. Herttoniemestä pääsee metrolla hetkessä keskustaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse on hankala ottaa kantaa tuohon itä-helsinki asiaan kun ei kokemusta ole, mutta monesta paikasta olen kuullut huonoa itä-hki:stä..
Jep, näinpä... kaikki mollaa mut kaikki myös viihtyy Itäkeskuksessa. Sille on vaan huono maine annettu, joo, jo joskus 60-70-luvuilla eikä siitä näköjään pääse eroon. Ihan samanlaista täällä on asua ku muuallakin.
Kiva kuitenkin kuulla yhden itä-hki mielipide asiasta. Missä päin sielä sit asut? ja voisitko kuitenkin kuvitella muuttavas sieltä pois ? Olikohan liian henk.koht kysymyksiä
 
k
Olen asunut itähelsingissä Vartioharjussa ja edelleen en sitä aluetta puolusta. Just ja just se vartioharju, mutta myllikkä ja kontula ovat liian lähellä.

Toki palvelut pelaa mutta....

Eli ei itähelsingille!! Ja ihan kokemuksesta.
 

Yhteistyössä