minne päin Helsinkiä ET muutaisi?

  • Viestiketjun aloittaja muuttaja
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miettii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hesarissahan oli jokin aika sitten alueet joilla levottominta ja eniten rikoksia.
Mitkähän ne alueet mahtoi olla ??
yritin etsiä juttua hesarin nettisivulta. mut just nyt en löytäny. Muistaakseni keskustan alueella oli eniten rikoksia. Tyyliin kaisaniemi, kluuvi, mut tuskin siellä paljoa vuokra-asuntoja onkaan.

 
myö
asutaan vantaalla länsimäessä, muutettiin noin vuosi sitten ja kauheesti sitä mollattiin, et ku on mamui ja levotonta... no ihan samanlaista ku missä tahansa normilähiössä. mellunmäki ja vesala ihan vieressä, ei mitään valittamista niistä....

jos on rahaa, ja haluaa ns. paremmalle alueelle, ni siitä vaan =) mut itä-helsingissä ei oo mitään vikaa, ja metrolla pääsee helposti ytimeen =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse on hankala ottaa kantaa tuohon itä-helsinki asiaan kun ei kokemusta ole, mutta monesta paikasta olen kuullut huonoa itä-hki:stä..
Jep, näinpä... kaikki mollaa mut kaikki myös viihtyy Itäkeskuksessa. Sille on vaan huono maine annettu, joo, jo joskus 60-70-luvuilla eikä siitä näköjään pääse eroon. Ihan samanlaista täällä on asua ku muuallakin.
Kiva kuitenkin kuulla yhden itä-hki mielipide asiasta. Missä päin sielä sit asut? ja voisitko kuitenkin kuvitella muuttavas sieltä pois ? Olikohan liian henk.koht kysymyksiä
Itse asun Herttoniemen alueella, oon myös asunu Roihuvuoressa sekä Laajasalossakin. Mulla on paljon perheellisiä ystäviä jotka asuvat Kontulassa, Vuosaaressa, Myllypurossa, Mellunmäessä sekä myös Marjaniemessä, Vartiokylässä sekä Tammisalossa. Ja kukaan ei ole valittanut että olisi liian levotonta.

Ja tohon, et muuttaisinko pois... No EN :D metro 5 min itis, 10 keskusta, itäkeskuksen palvelut, ulkoilualueet, Noup, mä viihdyn :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miettii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hesarissahan oli jokin aika sitten alueet joilla levottominta ja eniten rikoksia.
Mitkähän ne alueet mahtoi olla ??
yritin etsiä juttua hesarin nettisivulta. mut just nyt en löytäny. Muistaakseni keskustan alueella oli eniten rikoksia. Tyyliin kaisaniemi, kluuvi, mut tuskin siellä paljoa vuokra-asuntoja onkaan.
kamppi oli ykkönen tuossa listassa, muistaakseni :)
 
ap
mitä mieltä: munkkisaari? missä päin mahtaa olla ?

Katsoin vain et sielä oli aika paljon vuokra-asuntoja..

Kiva kun tästä ketjusta tuli näin "iso" ja paljon erimielipiteitä saatiin aikaseksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miettii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hesarissahan oli jokin aika sitten alueet joilla levottominta ja eniten rikoksia.
Mitkähän ne alueet mahtoi olla ??
yritin etsiä juttua hesarin nettisivulta. mut just nyt en löytäny. Muistaakseni keskustan alueella oli eniten rikoksia. Tyyliin kaisaniemi, kluuvi, mut tuskin siellä paljoa vuokra-asuntoja onkaan.
kamppi oli ykkönen tuossa listassa, muistaakseni :)
Johtuen siitä, että siellä sijaitsee niin paljon ravintoloita, eli häiriöt ovat viikonloppuiltaisin. Joten ei kerro asumisen turvallisuudesta mitään.

 
miettii
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miettii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hesarissahan oli jokin aika sitten alueet joilla levottominta ja eniten rikoksia.
Mitkähän ne alueet mahtoi olla ??
yritin etsiä juttua hesarin nettisivulta. mut just nyt en löytäny. Muistaakseni keskustan alueella oli eniten rikoksia. Tyyliin kaisaniemi, kluuvi, mut tuskin siellä paljoa vuokra-asuntoja onkaan.
kamppi oli ykkönen tuossa listassa, muistaakseni :)
Ja just joku kirjotti että muuttais kamppiin vaikka heti! :D
On tää kans hankalaa.
 
Malmi on hyvä
Toki joka aleella on levottomia paikkoja, mutta puolustaisin Malmia, että täällä on hyvät palvelut, ulkoilumaastot ja me asutaan rauhallisella alueella, jossa on hyvä lapsiperheellä. Toki asemalla on levotonta.
 
Melkoisen turha kysyä mielipiteitä mihin muuttais ja mihin ei. Jos on kiva talo ja kivat naapurit, niin kyllähän sitä viihtyy. Eikä missään muualla haluis asua. Esim. minä en mistään hinnasta muuttais vaikka Tampereelle. Ihan kiva kaupunki, mutta eieiei ja vielä kerran ei.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Melkoisen turha kysyä mielipiteitä mihin muuttais ja mihin ei. Jos on kiva talo ja kivat naapurit, niin kyllähän sitä viihtyy. Eikä missään muualla haluis asua. Esim. minä en mistään hinnasta muuttais vaikka Tampereelle. Ihan kiva kaupunki, mutta eieiei ja vielä kerran ei.
No kyllä mun mielestä on kuulla eri mielipiteitä
 
Me muutettiin Itä-Helsinkiin kuutisen vuotta sitten. Suhtauduin hyvin suurella ennakkoluulolla tähän alueeseen, mutta olen kyllä saanut huomata, että aivan turhaan. Koko tänä aikana ei ole ollut mitään ongelmia kenenkään kanssa, taloyhtiö, jossa asumme on aivan ihana ja naapurit mukavia. Viereiset taloyhtiöt ovat kaupungin kämppiä, eikä niistäkään ole mitään harmia ollut. Kontula on lähin ostari, siellä nyt välillä seilaa jos minkälaista tyyppiä, muttei niistäkään ole mitään harmia ollut. Metro on aivan huippu, sillä pääsee nopeasti keskustaan ja bussejakin kulkee mukavasti.

Oikeastaan parhaiten tajusin, kuinka hyvin täällä viihdyn, kun tuli ajankohtaiseksi aivan oikeasti harkita muuttoa aivan toiseen kaupunkiin. Vatsaa alkoi vääntää ja tuli hyvin voimakas fiilis "En mä voi täältä minnekään lähteä, täällä on Koti!". Joten minnekään ei muuteta.

Päiväkodissa on toki mukulalla hyvin monen kansallisuuden kavereita, mutta mun mielestä se on vaan hyvä. Oppivatpahan lapset sietämään toisiaan paremmin ja ymmärtämään, ettei se oma kulttuuri ole mitenkään muita parempi. Siellä ne leikkivät toistensa kanssa sulassa sovussa, somalit, kiinalaiset, eestiläiset, venäläiset, turkkilaiset ja suomalaiset kakarat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Melkoisen turha kysyä mielipiteitä mihin muuttais ja mihin ei. Jos on kiva talo ja kivat naapurit, niin kyllähän sitä viihtyy. Eikä missään muualla haluis asua. Esim. minä en mistään hinnasta muuttais vaikka Tampereelle. Ihan kiva kaupunki, mutta eieiei ja vielä kerran ei.
No kyllä mun mielestä on kuulla eri mielipiteitä
Niin mutta kun puolet sanoo että kiva paikka, ja toinen puoli että ihan hirvee, niin ota siitä nyt sitten selvää :D

 
ex-stadilainen
Tää menee nyt vähän ohi asiasta, eli ei varsinaisesti vastaa mitenkään kysymykseen, että missä päin Helsinkiä et asuisi.. Mutta sellaista vaan mietin, että oletteko ajatelleet, että voisitte asua vaikka Vantaalla tai sitäkin pohjoisemmassa? Jos asutte lähellä rataa niin matka Helsinkiin ei kauaa kestä. Toki junalippu on hiukan tyyriimpi, mutta kyllä on sitten asunnotkin halvempia :)

Jos lähtee katselemaan noita kaupunkeja radan varrella niin mitä mieltä olette esimerkiksi Järvenpäästä tai Hyvinkäästä? Kumpikin on jo pienen kaupungin kokoisia paikkoja ja lasten kanssa on hyvä olla. Kaikki palvelut löytyvät, mutta junalla ei mene kuin puolisen tuntia Helsingin keskustaan. Näistä paikoista voi ydinkeskustaan päästä monesti nopeammin kuin mitä siihen menee Helsingin sisällä aikaa.

Näistä Helsingin ympäryskunnista saisi asunnon paaaaljon edullisemmin ja olisi vähän tilaakin ympärillä. Toki en voi tietää millaiselta alueelta olette muuttamassa ja pidättekö kaupunkiasumisesta vai hiukan väljemmästä asumisesta, mutta tätäkin vaihtoehtoa kannattaa harkita.
 
selleri
Itä-Helsingissäkin on melkeimpä tie ja talo kohtaista millainen meininki. Esim. Vesalan Tuukkalantielle en ikinä muuttaisi. Itse asumme Mellunkylässä, kaupungin rivarissa omakotitalojen keskellä, luonnon helmassa. Kaikki palvelut kävelymatkan päässä ja keskustaan pääsee metrolla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ex-stadilainen:
Tää menee nyt vähän ohi asiasta, eli ei varsinaisesti vastaa mitenkään kysymykseen, että missä päin Helsinkiä et asuisi.. Mutta sellaista vaan mietin, että oletteko ajatelleet, että voisitte asua vaikka Vantaalla tai sitäkin pohjoisemmassa? Jos asutte lähellä rataa niin matka Helsinkiin ei kauaa kestä. Toki junalippu on hiukan tyyriimpi, mutta kyllä on sitten asunnotkin halvempia :)

Jos lähtee katselemaan noita kaupunkeja radan varrella niin mitä mieltä olette esimerkiksi Järvenpäästä tai Hyvinkäästä? Kumpikin on jo pienen kaupungin kokoisia paikkoja ja lasten kanssa on hyvä olla. Kaikki palvelut löytyvät, mutta junalla ei mene kuin puolisen tuntia Helsingin keskustaan. Näistä paikoista voi ydinkeskustaan päästä monesti nopeammin kuin mitä siihen menee Helsingin sisällä aikaa.

Näistä Helsingin ympäryskunnista saisi asunnon paaaaljon edullisemmin ja olisi vähän tilaakin ympärillä. Toki en voi tietää millaiselta alueelta olette muuttamassa ja pidättekö kaupunkiasumisesta vai hiukan väljemmästä asumisesta, mutta tätäkin vaihtoehtoa kannattaa harkita.

No miksei vantaa tai espookin kävisi! :) Tässä nyt on vielä aikaa miettiä jne.
 
ex-stadilainen
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-stadilainen:
Tää menee nyt vähän ohi asiasta, eli ei varsinaisesti vastaa mitenkään kysymykseen, että missä päin Helsinkiä et asuisi.. Mutta sellaista vaan mietin, että oletteko ajatelleet, että voisitte asua vaikka Vantaalla tai sitäkin pohjoisemmassa? Jos asutte lähellä rataa niin matka Helsinkiin ei kauaa kestä. Toki junalippu on hiukan tyyriimpi, mutta kyllä on sitten asunnotkin halvempia :)

Jos lähtee katselemaan noita kaupunkeja radan varrella niin mitä mieltä olette esimerkiksi Järvenpäästä tai Hyvinkäästä? Kumpikin on jo pienen kaupungin kokoisia paikkoja ja lasten kanssa on hyvä olla. Kaikki palvelut löytyvät, mutta junalla ei mene kuin puolisen tuntia Helsingin keskustaan. Näistä paikoista voi ydinkeskustaan päästä monesti nopeammin kuin mitä siihen menee Helsingin sisällä aikaa.

Näistä Helsingin ympäryskunnista saisi asunnon paaaaljon edullisemmin ja olisi vähän tilaakin ympärillä. Toki en voi tietää millaiselta alueelta olette muuttamassa ja pidättekö kaupunkiasumisesta vai hiukan väljemmästä asumisesta, mutta tätäkin vaihtoehtoa kannattaa harkita.

No miksei vantaa tai espookin kävisi! :) Tässä nyt on vielä aikaa miettiä jne.
Käyhän toki nekin, mutta asunnot on sielläkin aika hintavia. Itse muutettin pois pk-seudulta asuntojen hintatason vuoksi (kun haluttiin omakotitalo suojaisalla tontilla). Kovin ollaan oltu kyllä tyytyväisiä tähän päätökseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mitä mieltä: munkkisaari? missä päin mahtaa olla ?

Katsoin vain et sielä oli aika paljon vuokra-asuntoja..

Kiva kun tästä ketjusta tuli näin "iso" ja paljon erimielipiteitä saatiin aikaseksi.
Eteläistä Helsinkiä, minä tykkään kyllä. Hyvää aluetta. Munkkiniemi myös.
 
Mellarin mimmi
Itse muutimme monien Punavuoren vuosien jälkeen Mellunmäkeen ja suosittelen. Väljästi rakennettu alue jossa on omistusasuntoja likimain kaikki, siis kerrostaloista puhun nyt. Täällähän on myös omakotitaloja ja rivareitakin. Toki Punavuori ja muut keskustan mestat ovat kivoja asua mutta lasten kanssa tämä Mellunmäki on ihanan rauhaisa paikka ja metsä vieressä. Voi jopa pitää vauvaa vaunuissa partsilla kun ei ole kuulu mitään liikenteen melua. Ja saa nauttia elämästä pienemmillä asumiskustannuksilla eikä autollekaan oikeastaan olisi tarvetta jos keskustassa käy töissä koska metrolla pääsee parhaiten keskustaan eikä tarvitse kärsiä ruuhkassa ajamisesta.
 

Yhteistyössä