Minne olis hyvä matkata 1v:n ja 3v:n kans?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks tollo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yks tollo

Vieras
Ulkomailla olis kivaa, mutta lentokoneista en tykkää. Minne asti on mahdollista päästä jollain muulla ku lentokoneella mutta helposti :D Eli siis ettei ite tartte ajaa ja ettei matka kestäis ihan hullun pitkään?

Vai oliskohan ihan Suomen matkailu parasta. Toisaalta vois junalla mennä, eihän siihen kai rahaa enempää menis ku lentokoneessa lentämiseenkään tai laivamatkaan. Mutta onkohan kovinkaan rentouttavaa käydä esim. kylpylässä tuon ikäisten kanssa? En oikeen usko.

Millaisia matkoja te teette? Me ei olla ikinä tehty vielä muita matkoja kuin mummolassa käyty. Nyt on suunnitteilla jotain kivaa tammikuulle, mutta MIKÄ ON KIVAA LAPSISTA? Mä en osaa yhtään ajatella :/
 
Kyllàmatkoja voi tehdà esim keski-eurooppaan ilman lentokonetta.hyppààttee hesasa laivaan ja suuntatte saksaan ja sieltà vaikka meille italiaan. ollaan monesti tehty meidàn tytòn kanssa
 
noin pienille lapsille ei tarvitse olla kummoinen juttu, kun jo on elämys. :) me käytiin pärnuun kylpylässä kun esikoinen oli 2-vuotta. ja kaikki tykättiin. siis helsingistä laivalla yli ja siitä reilu tunti bussissa pärnuuseen.
 
Kiitos vastauksista :) Mut miten te ootte kylpylässä 1v:n kans? Toi 3v jo varmaan menis mut tuo pieni...

Kuinkahan kalliiksi tuollainen Italian matka tulis, osaatko mamma italiana sanoa yhtään? Pitäis osata alkaa vähän säästään, ei ihan kylmiltään kuitenkaa oo varaa matkustella :)
 
meillä on nuorimmat ollu 6kk kylpylässä, joten en ymmärrä miksei 1 vee voi mennä kylpylään?
suosittelen silti pienten kanssa helppoa valmismatkaa jonneki kanarialle vaikka kesken talven, onpi muuten mahtava juttu.
 
Me käytiin viimekesänä Venetsiassa moottoripyörällä, joten onnistuu autollakin. Ajoa ei tule enempää kun Lapin reisusta. Se laivamatka vaan on aika puuduttava Helsingistä Saksaan ja onhan se Saksan läpi ajaminenkin vähän tylsää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksista :) Mut miten te ootte kylpylässä 1v:n kans? Toi 3v jo varmaan menis mut tuo pieni...

Kuinkahan kalliiksi tuollainen Italian matka tulis, osaatko mamma italiana sanoa yhtään? Pitäis osata alkaa vähän säästään, ei ihan kylmiltään kuitenkaa oo varaa matkustella :)

meidàn matka kesàllà sisàltyen menopaluu laivalla (tàyshoito), bensat, yòpymiset ja ateroinnit yms saksassa, hieman alle 2000 euroa. talvella voi olla halvempaakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Me käytiin viimekesänä Venetsiassa moottoripyörällä, joten onnistuu autollakin. Ajoa ei tule enempää kun Lapin reisusta. Se laivamatka vaan on aika puuduttava Helsingistä Saksaan ja onhan se Saksan läpi ajaminenkin vähän tylsää...

laivamatkalla lapsilla voi olla hauskaa: me ainakin saunottiin, kelluttiin altalla, tyttò leikki pallomeressà. saksastakin lòytyy lapsille monenlaista puuhaa (en tosin ole ekspertti..)
 
Lentäminen mietityttää, ku eihän se oo oikeen ekologista hommaa (tosin onko mikään matkailu?) ja mulla itellä menee ihan lukkoon korvat aina laskeutuessa ja käy tosi kipeää. En haluais sitä tuskaa lapsille...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Me käytiin viimekesänä Venetsiassa moottoripyörällä, joten onnistuu autollakin. Ajoa ei tule enempää kun Lapin reisusta. Se laivamatka vaan on aika puuduttava Helsingistä Saksaan ja onhan se Saksan läpi ajaminenkin vähän tylsää...

laivamatkalla lapsilla voi olla hauskaa: me ainakin saunottiin, kelluttiin altalla, tyttò leikki pallomeressà. saksastakin lòytyy lapsille monenlaista puuhaa (en tosin ole ekspertti..)

Me mentiin...Siljalla se oli. Ja siellä olis hytti maksanu 700 euroa :o Eikä niitä hyttejä kyllä edes ollu kun muutama. Aika tuppas tuleman pitkäksi kun piti koko vuorokusi saada kulumaan. Voi kyllä olla, että aika olis kulunu paremmin, jos olis ollu lapset mukana :D
Matkalla tietty löytyis kaikenlaista, mutta kun aika ei oikein riitä sit enää perillä oloon, niin olosuhteiden pakosta me vedettiin Saksan läpi motaria paljon pysähtelemättä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lentäminen mietityttää, ku eihän se oo oikeen ekologista hommaa (tosin onko mikään matkailu?) ja mulla itellä menee ihan lukkoon korvat aina laskeutuessa ja käy tosi kipeää. En haluais sitä tuskaa lapsille...

ymmàrràn. itse olin lentànyt paljon ja pitkiàkin matkoja, mutta 2 vuotta sitten sattui pahasti korviin ja.... noh, siità làhtien tulen mieluummin autolla, jos vaa voin. lentàmisessà on kaksi hyvàà puolta: 1. pajon halvempaa, 2. helppoa ja nopeaa. kyllà se lentàinenkin onnistuu, muttei flunssaisena!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuo mamma italianan matka houkuttelee eniten :p Pitää puhuu miehelle...

kiva (heitin alussa ihan huumorina, mutta kiva silti). muuten, se meidàn laiva lippu oi travemunde-hki-travemunde ja maksoi noin 1200 menopaluu. siihen sisàltyi kaikki ruoat ja oli todella hyvàà! laiva rauhallinen (ehkà bailaamiseen tylsà). halvempiakin lippuja lòytyy, mutta aikataulut olivat vàhàn hankalat tàlle mammalle joka tuli yksin tytòn kanssa . lisàksi mainitsisin ettà saksaasta lòysin viihtyisàn majapaikan hintaan 32 euroa aamiaisella!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuo mamma italianan matka houkuttelee eniten :p Pitää puhuu miehelle...

kiva (heitin alussa ihan huumorina, mutta kiva silti). muuten, se meidàn laiva lippu oi travemunde-hki-travemunde ja maksoi noin 1200 menopaluu. siihen sisàltyi kaikki ruoat ja oli todella hyvàà! laiva rauhallinen (ehkà bailaamiseen tylsà). halvempiakin lippuja lòytyy, mutta aikataulut olivat vàhàn hankalat tàlle mammalle joka tuli yksin tytòn kanssa . lisàksi mainitsisin ettà saksaasta lòysin viihtyisàn majapaikan hintaan 32 euroa aamiaisella!!!!

finnlinesin sivuilta lòytyy tietoja
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lentäminen mietityttää, ku eihän se oo oikeen ekologista hommaa (tosin onko mikään matkailu?) ja mulla itellä menee ihan lukkoon korvat aina laskeutuessa ja käy tosi kipeää. En haluais sitä tuskaa lapsille...

ymmàrràn. itse olin lentànyt paljon ja pitkiàkin matkoja, mutta 2 vuotta sitten sattui pahasti korviin ja.... noh, siità làhtien tulen mieluummin autolla, jos vaa voin. lentàmisessà on kaksi hyvàà puolta: 1. pajon halvempaa, 2. helppoa ja nopeaa. kyllà se lentàinenkin onnistuu, muttei flunssaisena!

Niin, kyllähän sen ite kestää vaikka koneita inhoon, on vaan kiva päästä jonnekki. Mut kauhistuttaa siellä ku lapsen itkua monesti kuuluu laskeutuessa enkä haluis silleen huudattaa omia. Voiko muuten siellä tärykalvot puhjeta? Mua aina pelottaa.
 
Joo bailaaminen ei kiinnosta ees ilman lapsia :D Eli ei tarttis ku lapsille olla viihdykettä. Tosin mies on sellanen lentokoneella lämpimään- tyyppi et saa nähdä kuinka käy :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lentäminen mietityttää, ku eihän se oo oikeen ekologista hommaa (tosin onko mikään matkailu?) ja mulla itellä menee ihan lukkoon korvat aina laskeutuessa ja käy tosi kipeää. En haluais sitä tuskaa lapsille...

ymmàrràn. itse olin lentànyt paljon ja pitkiàkin matkoja, mutta 2 vuotta sitten sattui pahasti korviin ja.... noh, siità làhtien tulen mieluummin autolla, jos vaa voin. lentàmisessà on kaksi hyvàà puolta: 1. pajon halvempaa, 2. helppoa ja nopeaa. kyllà se lentàinenkin onnistuu, muttei flunssaisena!

Niin, kyllähän sen ite kestää vaikka koneita inhoon, on vaan kiva päästä jonnekki. Mut kauhistuttaa siellä ku lapsen itkua monesti kuuluu laskeutuessa enkä haluis silleen huudattaa omia. Voiko muuten siellä tärykalvot puhjeta? Mua aina pelottaa.

ikàvà kyllà tàrykalvo voi puhjeta . multa jouduttiin imemààn verta korvasta ja jouduin jààmààn useiksi viikoiksi suomeen kun tuli lentokielto. mutta en halua pelotella ja tulen itsekin taas jouluksi lentàen :)
 
Meillä maksoi moottoripyörä 75 euroa (auto olis ollu 115) ja henkilöt 113/euroa hlö. Hki-Rostoc. Takaisin tultiin Tanskan kautta.
Niin ja muuten Kööpenhamina on aivan ihana kaupunki. Loppujenlopuksi Tukholmasta ei ole mikään kauhea matka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Meillä maksoi moottoripyörä 75 euroa (auto olis ollu 115) ja henkilöt 113/euroa hlö. Hki-Rostoc. Takaisin tultiin Tanskan kautta.
Niin ja muuten Kööpenhamina on aivan ihana kaupunki. Loppujenlopuksi Tukholmasta ei ole mikään kauhea matka.

Totta, jollei halua laivalla kòkòtellà niin kauan, kannattaa harkita tuota tukholma- hki vàlià. tosin hinnassa ei paljon lapsiperhe sààstà ( tulee yksi lisàyòpyminen, lautta/siltamaksut. muistaakseni malmò-tukholma on noin 700 km. kannattaa myòs muistaa ettà auton kattoboxista makseyaan hki-tukholma vàlillà lisàmaksu. tein viime kesàksi ihan tarkat laskelmat ja olin sità mieltà ettà sààstòmielessà ei kannata tuota kautta tulla. muuten kiva vaihdella ja aikuisperhe voi kyllà sààstààkin. tukholman kautta on myòs se etu ettà laivoja menee joka pàivà
 
kans kokeiltu mm. Ruotsi-tanska matkailua. Mentiin ensin laivalla Tukholmaan, josta suoraan jatkettiin junalla kohti etelä-Ruotsia. Siellä pysähdys ja pyrähdys vain oli enää Kööpenhaminaan.

Mutta, mutta. Lentäminen on epäekologista, siksi en usein lennäkään/käy ulkomailla joka välissä. Tuolta kuitenkin tultiin lentäen takaisin, vain puoli tuntia kesti sama matka, johon laiva-junayhdistelmällä meni vuorokausi. Hintakin oli melko tasan sama molemmissa. Ja lentäen päästiin kotikaupungin kentälle suoraan.

Eli maitse matkustaen tarttee varata reilusti aikaa. Ja noin kesäaikaan se juna oli täpöten täynnä, eikä edes ollut leikkivaunua. Voitte kuvitella millanen oli 4-5 tunnin junamatka. Reissu omalla autolla on kivaa sit, jos on aikaa, molemmat valmiita ajamaan ja vakuutukset kunnossa.
 

Similar threads

Yhteistyössä