Minne muuttaa Tampereella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TulevaManselainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TulevaManselainen

Vieras
Minne suosittelisitte muuttoa Tampereella (siis kaupunginosaa)? Kyseessä olis vuoden kestävä vuokralla-asuminen ja sen jälkeen olisi tarkoitus ostaa asunto. Mutta nyt siis Tampereen vuokra-asuntoja katsellaan... mies menee Hervantaan töihin, mutta en tiedä mitä alueita siellä tulisi välttää... Tampereen vuokra-asunnot Oy:llä olisi Hervannassa vuokrattavia kämppiä, mutta epäilyttää kovasti. Meillä kaksi ihan pientä lasta, joten pihapiirin turvallisuus ja lapsiystävällisyys tärkeää.
Auttakaa Tamperetta tuntevat. Kiitos!!

Ei Hervanakaan mikään paha paikka, jos ei ihan siinä keskellä "kylää" asu. Tosin jos päivittäin asioi Hervannan liikkeissä tms., niin ei voi välttyä spurgujen kattomiselta. Mutta esim. Hallila on ihan siinä vieressä ja on TOSI rauhallinen alue. Palveluitahan täällä ei oo kuin tuo pikkunen Sale, pizzeria, pubi ja parturi. Mutta esim. Cittariin ja just Hervantaan on vaan muutama kilometri. Että voi vaikka kävellä/pyöräillä miehes töihin, jos on sitä sorttia :)

hervannassa työskentely ja sen vieressä sijaitseva LAPSIYSTÄVÄLLINEN kaupunginosa on käsittääkseni hallila!

onnea asunnon etsintään :) tampere on hyvä paikka.

Tuolla Hallilassa olis yksi vuokra-asunto PEHKUSUONKADULLA nro 20. Sattuuko kenelläkään olemaan käsitystä että millainen on? Soittelen päiväseltään vuokravälityspaikkoihin, mut nyt aattelin kysellä teiltä kun on tullut niin hyvin vastauksia.
Kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja MinsQ:
Ei Hervanakaan mikään paha paikka, jos ei ihan siinä keskellä "kylää" asu. Tosin jos päivittäin asioi Hervannan liikkeissä tms., niin ei voi välttyä spurgujen kattomiselta. Mutta esim. Hallila on ihan siinä vieressä ja on TOSI rauhallinen alue. Palveluitahan täällä ei oo kuin tuo pikkunen Sale, pizzeria, pubi ja parturi. Mutta esim. Cittariin ja just Hervantaan on vaan muutama kilometri. Että voi vaikka kävellä/pyöräillä miehes töihin, jos on sitä sorttia :)

Vau, tekö asutte Hallilassa :D *utelee*

etelä hervantaa en suosittele, pohjois hervannassa ollaan ite asuttu parissa eri osotteessa, ja hyvää seutua on..en myöskään ihan keskustaa siis hervannassa....juu ja niitä pulsujahan siellä liikkuu...ja pyörii, se on kyllä ikävää....mutta muuten on hyvä paikka asua!

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
etelä hervantaa en suosittele, pohjois hervannassa ollaan ite asuttu parissa eri osotteessa, ja hyvää seutua on..en myöskään ihan keskustaa siis hervannassa....juu ja niitä pulsujahan siellä liikkuu...ja pyörii, se on kyllä ikävää....mutta muuten on hyvä paikka asua!

mä en muuttaisi poheen enään mistään hinnasta...sekoitatko paikat kenties?

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:

en sekota paikkoja, siellä etelässähän sitä pulsu väkee juuri asuukin, ja aina poliisit ramppaa atomikadun varrella, tuttuja asuu siellä niin kuulee!

kertaakaan ei oo meiän lähellä näkynyt poliisia tai ambulanssia, kun asuttiin siellä kahessa eri osotteessa...

mun käsittääkseni etelä on vaan huitsin levottomampaa seutua.

Multisilta,Peltolammi :)
On todella rauhallisia paikkoja ja järvikin vieressä ja hyvät uimarannat.
Hervantaan pääsee nopeesti autolla ja pyörällä tulee n.13km/suunta.Hyvät kulkuyhteydet tampereelle ja ympärillä ihania lenkki maastoja.
Edullisempi kun esim.hervanta.

en sekota paikkoja, siellä etelässähän sitä pulsu väkee juuri asuukin, ja aina poliisit ramppaa atomikadun varrella, tuttuja asuu siellä niin kuulee!

kertaakaan ei oo meiän lähellä näkynyt poliisia tai ambulanssia, kun asuttiin siellä kahessa eri osotteessa...

no ei ole....etelä-hervanassa on muitakin katuja kuin atomi itse asun täällä perellä eikä ole levotonta vaan tosi rauhallista

suin pohessa 12v siällä kyllä sattu ja tapahtu varsinkin opiskelijankadulla

no ei ole....etelä-hervanassa on muitakin katuja kuin atomi itse asun täällä perellä eikä ole levotonta vaan tosi rauhallista

suin pohessa 12v siällä kyllä sattu ja tapahtu varsinkin opiskelijankadulla

on joo muitakin katuja, mutta sanotaanko etttä se atomikadun "ympäristö"

siellä varmaan ihan mukavaa onkin asua missä on omakoti ja rivitalo asutusta

Asutaan Tampereella lähes keskustassa, mies Hervannassa töissä. Ei kuulemma voisi kuvitellakaan asuvansa siellä, ennemminkin huokaa aina helpotuksesta, kun iltapäivällä pääsee valtaväylää pitkin kotiinpäin...

Alkuperäinen kirjoittaja TulevaManselainen:
Tuolla Hallilassa olis yksi vuokra-asunto PEHKUSUONKADULLA nro 20. Sattuuko kenelläkään olemaan käsitystä että millainen on?

No nuo talot on just siinä Salen vastapäätä ja mulla on semmonen LUULO, että siellä asuu Hallilan "huono-osaisin" väestö. Mutta tämä siis luulo ja kai niihin taloon monensorttista mahtuu. Ne talot on niinkuin ihan Hallilan "keskustassa", heh, ei täällä semmosta ees oikeesti oo.

Mutta jos ootte toiselta paikkakunnalta muuttamassa ja miten pian siis ootte tulossa, niin kannattaa niitä ei-vapaitakin asuntoja hakee, kun jos esim. työn perässä muuttaa (siis pakko), niin luulis pääsevän jonossa ees semmosten eteen, jotka vaan "huvin vuoks" muuttaa...

Tuolla Hallilassa olis yksi vuokra-asunto PEHKUSUONKADULLA nro 20. Sattuuko kenelläkään olemaan käsitystä että millainen on? Soittelen päiväseltään vuokravälityspaikkoihin, mut nyt aattelin kysellä teiltä kun on tullut niin hyvin vastauksia.
Kiitos!

HUOMIO!!!!!!!!!!!!!! Me asuttiin siellä taloissa. ÄLÄ MUUTA sinne. Vaarallinen paikka. Sinne kerätään kaikki juopot, nistit, hullut ja romanit. Jouduttiin kiireellä hakeen pois kun romanit ampui pihalla, juoksi puukot kädessä(meidän ollessa pihalla), ovia rikottiin kymmeniä kertoja jne, AINA jotain! Pahamaineiset talot :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Kiitos!

HUOMIO!!!!!!!!!!!!!! Me asuttiin siellä taloissa. ÄLÄ MUUTA sinne. Vaarallinen paikka. Sinne kerätään kaikki juopot, nistit, hullut ja romanit. Jouduttiin kiireellä hakeen pois kun romanit ampui pihalla, juoksi puukot kädessä(meidän ollessa pihalla), ovia rikottiin kymmeniä kertoja jne, AINA jotain! Pahamaineiset talot :attn:

näin minäkin olen kuullut...vastaa hervannan atomikatu3 joka on kyllä remontin jälkeen "siistitty"

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Kiitos!

näin minäkin olen kuullut...vastaa hervannan atomikatu3 joka on kyllä remontin jälkeen "siistitty"

Osa asukkaista ns. fiksuja ja siistejä normaaleja kansalaisia mut pannaan sinne jos on yh, työtön tai muuta "vastaavaa" ja sitten olettavat että kuuluu joukkoon. Meidät laitettiin sinne aikanaan sen työttömyyden vuoksi, kun mies oli työtön ja minä hoitovapaalla. Tuli kiire pois kun tajuttiin missä asutaan :(

Yhteistyössä