Minne ekaluokkalainen voi mennä lomalla kun vanhemmat ovat töissä?

Otsikko varmaan jo kertoi mitä mietiskelen?

Minne siis laittaa pieni ekaluokkalainen, ku ei ole edes sukulaisia tai tuttuja jotka voisivat katsoa päivät lapsen perään?

Kertokaa kokemuksianne tai edes ideoita?
 
Kävipä hyvin. Gallubbini mukaan täälläpäin ei ole leirejä kun kesällä, ja en tiedä tohdinko laittaa lapsen kesäkuussa 4vk:si leirille ja elokuussa 2ksi viikoksi?
Talvi, eikä syysloma aikaan ole edes päivisin toimivia kerhon tapaisia touhu paikkoja.
Eikä sitä puistotätiä...
Mietin jo että pitäisikö koettaa saada hoitaja kotiin, mutta maksaahan sekin aika paljon verrattuna siihen kuinka paljon päivässä tienaa? Jos saat alle 60e/pv. ja maksat siitä hoitajalle min. 5e./h, niin heikoille jää päiväsaldo :headwall:

Argh! Onko tämä miten yleinen ongelma? Kun en todellakaan tiedä, olen vielä täysin noviisi näissä loma-ajan hoidoissa? :x
 
vieras
aika paha ois jos yht 6vkoksi lapsen leireille laittaisit, vieraiden sekaan. Viikon-kahden mummolareissu voisi olla kiva, jos vanhukset ovat vielä hyvässä kunnossa ja haluavat lastenlastaan hoitaa.
Sit aikoinaan oli kesälapsi-toimintaa, mut ne oli enemmänkin sosiaalipuolen lapsille, siis perheessä jotain ongelmaa. Mun äit otti kesälapsia kun omat aloimme oleen aikuisuuden kynnyksellä :) piti heistä kovasti, mut välillä se oli raskasta
 
Kun ei ole niitä sukulaisia. Kummit ja pummitkin on lomilla töissä, ja mokomat asuvat sen verran kaukana etten tiedä uskaltaisinko laittaa toisel puol suomea? Jos jotain tapahtuu? Juu, pitäs varmaan tuota napanuoraa jo löysyttää? :D
 
Keittiönoita
Oisko lähistöllä jotain vaikkapa lukiolaistyttöä, joka haluaisi noi muutamat viikot tehdä kesätöitä? Lastenhoito tuppaa kyllä maksamaan ihan kivasti sen jälkeen, kun oikeus kunnalliseen hoitopaikkaan lakkaa.
 
entä jos palkkaisit jonkun koululaisen lapselle kaveriksi, kuitenki jo sen verran varttuneemman, etteivät yhdessä tyhmyyksiä keksi. jos joku tällainen lähtisi vaikka 10 euron päivä palkalla lapselle kaveriksi, edes vaikka osaksi päivää. tuo kahdeksan tuntia on pioenelle kuitenkin hirmu pitkä aika ihan yksinkin olla
 
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
entä jos palkkaisit jonkun koululaisen lapselle kaveriksi, kuitenki jo sen verran varttuneemman, etteivät yhdessä tyhmyyksiä keksi. jos joku tällainen lähtisi vaikka 10 euron päivä palkalla lapselle kaveriksi, edes vaikka osaksi päivää. tuo kahdeksan tuntia on pioenelle kuitenkin hirmu pitkä aika ihan yksinkin olla
joku yläsasteikäinen pikkuisen paremmalla palkalla, huolehtisi sen että ruoka tulee syötyä ajallaan ja oikeaa ruokaa, ihan vaan vaikka muutamaksi tunniksi. Mutta kympillä en kyllä lastakaan toisen vahdiksi moneksi tunniksi, jos sillä toisella on vähän vastuuta hommista kuitenkin.
olikos se 14 vai 15 v joka saa oikeasti töissäkin olla kesällä?
 
mius
Alkuperäinen kirjoittaja anne-vee:
Otsikko varmaan jo kertoi mitä mietiskelen?

Minne siis laittaa pieni ekaluokkalainen, ku ei ole edes sukulaisia tai tuttuja jotka voisivat katsoa päivät lapsen perään?

Kertokaa kokemuksianne tai edes ideoita?

usein seurakunta, joka hoitaa lukukauden aikana iltapäiväkerhon, järjestää kesällä kerhotoimintaa. meillä ainakin kesäkuun ajan toimii kerho ja maksaa 75e.

ja voistitteko ehkä viikon tai kaksi pitää miehen/isän kanssa lomaa eri aikaan?
 
Ei naapurustossa sattuisi asumaan kotiäitiä joka rientäis apuun? Mä esim voisin kyllä, jos asuisit mun naapurissa. Ja tiedän, ett mun ystävä huolehtii aina naapurinsa lapsesta koulun jälkeen ja kesät jne.. =)
 
Mutru
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ei naapurustossa sattuisi asumaan kotiäitiä joka rientäis apuun? Mä esim voisin kyllä, jos asuisit mun naapurissa. Ja tiedän, ett mun ystävä huolehtii aina naapurinsa lapsesta koulun jälkeen ja kesät jne.. =)
Just piti ehdottaa tätäkin. Mä ainakin tarjoutuisin, jos jollakin tuttavalla olisi vastaava tilanne. Tietysti koko kesä ja kahdeksan tuntia kerrallaan voisi olla raskasta, mutta kyllä mä ainaski osan kesää tai osan päivästä pienestä ekaluokkalaisesta huolta pitäisin. Ainaski lounasta tarjoisin :)
 
YH
Poikani oli leikkipuiston kerhossa päivisin 9-14. Sitten olin itse lomalla loppulomasta palkkasin hoitajan viideksi tunniksi päivässä vielä 10-vuotiaana.
Täällä meilläpäin toimii myös iltapäiväkerhon kesäkerho kesäkuun jos kuka käy IP:tä.
Ja tietenkin sukulaiset ja isovanhemmat kellä sellaisia on eivätkä vielä työelämässä.
Rahaa se vie lasten kesähoito, itselläkin hoitajan palkkaan lohkesi turhankin paljon tilistä mutta minkäs teet, yksinkään ei voi päiväksi jättää.
Kesä on ihan yleinen ongelma, varsinkin yh:lla kun ei voi limittää lomia.
 
Kiitos, tuo oli todella ihanasti sanottu
Onhan tässä näitä naapurin tätejä. Mutta taisin kantaa romppeeni sellaseen taloytiöön jossa ei oikein toisten lapsista silleen kiinnostuta...

Ja en osaa luvata että voisin itse vaihtiksena hoitaa esim. heinäkuun toisten lapsia, kun pitänee lähteä kattomaan niitä ainoita kavereita ja sukulaisia joita vielä on? Itsekäs minä..
No tulipas tästä nyt niiskutus-juttu.

Yritän kovasti miettiä noita ylä-aste ikäisiä, mutta ei tule mieleen ketään jota tohtisi pyytää (lue, kysyä koululaisen vanhemmalta voisiko hänen lapsensa katsoa minun lapseni perään?)

Phuh! Jotainhan tässä on keksittävä... Varmaan sitten seuraavien ekaluokkalaisteni kohdalla täytyy se nykyinen ekaluokkalainen palkata niille pienille hoitajaksi? :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja anne-vee:
Kiitos, tuo oli todella ihanasti sanottu
Onhan tässä näitä naapurin tätejä. Mutta taisin kantaa romppeeni sellaseen taloytiöön jossa ei oikein toisten lapsista silleen kiinnostuta...

Ja en osaa luvata että voisin itse vaihtiksena hoitaa esim. heinäkuun toisten lapsia, kun pitänee lähteä kattomaan niitä ainoita kavereita ja sukulaisia joita vielä on? Itsekäs minä..
No tulipas tästä nyt niiskutus-juttu.

Yritän kovasti miettiä noita ylä-aste ikäisiä, mutta ei tule mieleen ketään jota tohtisi pyytää (lue, kysyä koululaisen vanhemmalta voisiko hänen lapsensa katsoa minun lapseni perään?)

Phuh! Jotainhan tässä on keksittävä... Varmaan sitten seuraavien ekaluokkalaisteni kohdalla täytyy se nykyinen ekaluokkalainen palkata niille pienille hoitajaksi? :/
no missä sä asut? ja käyt töissä? *pohtii tilannetta*
 

Yhteistyössä