minkäverran päälle vauvalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äätämi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äätämi

Vieras
eli nyt kun on kelit viilenneet niin mitä kaikkea laitatte vauvoillenne ulos päälle? kerro myös vauvasi ikä?
Kun mietin siksi kun on esikoinen ja vasta 8kk ja eka syksy niin vinkkejä kaipailen?

Meillä kans 8 kk ja tällasella 12-15 asteen kelillä mä laitan pitkähihasen paidan ja college housut, sit siiten tuulipuvun tai ohuen haalarin..sit pipon joka suojaa korvia ja puuvillalapaset ja lenkkarit.. ainiin ja sukat :D

[QUOTE="sini";21980086]Meillä kans 8 kk ja tällasella 12-15 asteen kelillä mä laitan pitkähihasen paidan ja college housut, sit siiten tuulipuvun tai ohuen haalarin..sit pipon joka suojaa korvia ja puuvillalapaset ja lenkkarit.. ainiin ja sukat :D[/QUOTE]

siis haalari taitaa olla kaikista paras ulkopuku, meillä on reiman joku sellanen syys/kevät haalari..

Mokasin aamulla.
Laitoin 8kk kevyesti topatun fleecehaalarin päälle (ja trikoopipon ja töppöset). Ihan liikaa, vk-haalari olisi riittänyt.
Mut kun ei sitä aina tiedä ennen kuin menee ulos.

Reiman vk-haalari ja alle (bodyn, sukkisten ja housujen lisäksi) kudottu villa-asu jos on 10 asteen tietämillä tai alle. Esikoinen olisi noissa tamineissä läkähtynyt, eli on kovin lapsikohtaista tämäkin.

Ah, tämä ketju tuli kuin tilauksesta!
Esikoinen tulee maailmaan viimeistään parin viikon kuluttua, ja oon ihan hukassa kotiinlähtövaatteiden suhteen.
Ulkona se ei joudu olemaan kuin muutaman askeleen verran, joten riittäskö vastasyntyneelle seuraava varustus:
Pitkähihainen body, umpilahkeiset housut, myssy ja haalari (ei ole topattu)?
Vai pitäskö olla vielä lisäks jotkut pienet lapaset ja tohvelit?

Alkuperäinen kirjoittaja Kohta ensisynnyttäjä;21980216:
Esikoinen tulee maailmaan viimeistään parin viikon kuluttua, ja oon ihan hukassa kotiinlähtövaatteiden suhteen.
Ulkona se ei joudu olemaan kuin muutaman askeleen verran, joten riittäskö vastasyntyneelle seuraava varustus:

Jos haalarissa ei ole umpinaisia hihansuita ja lahkeita, niin laittaisin tumput ja töppöset vielä lisäksi. Vastasyntyneen ääreisverenkierto on usein heikko. Meidän pojalla kädet jopa sinersi ja oli viileät viikon verran, vaikka ihan terve vaavi olikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kohta ensisynnyttäjä;21980216:

Se äitiyspakkauksen vanuhaalari (jos enää siinä sitä on) on hyvä haalari. Mun mielestä vastasyntyneellä pitää olla vähän reilummin päällä esim fleecehaalari tai villapuku sisävaatteiden päällä.