Minkäs ikäselle saa antaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Villivadelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me ostetaan niitä valmiita kun ne on niin helppo tehdä ja oon niin laiska :ashamed: Ja kun aamut on semmosta vääntämistä jo muutenkin ton ikiliikkujan kanssa... Aloiteltiin kyllä 7-kuisena ihan tavallisella kaurapuurolla, ei oikeen maistunut, hienonnettiin sauvasekoittimella eikä silleenkään kauheen hyvin mennyt, mutta noi kaupanpuurot meni. Ne kun on ihan sileetä.

Moi Vattu! :D Mä taas kärppänä paikalla... :D
Mä annoin aika "myöhään" puuroja ( ehkä 6kk,kun tyttö tykkäs syödä iltasin velliä),ja tietty kaupan purkkitavaraa,niin tyttö ei syö omatekemää muutaku mannapuuroa... :ashamed: Että jos tekisin toisin jotain,tarjoaisin enemmän itte tehtyjä... ;)

KUn vijoja saa muutenkin alkaa antaa eli 5 - 6 kk iästä lähtien. Minä olen aina tehnyt tavallisista hiutaleista tai jauhoista: Aluksi maissijauhoista ja riisihiutaleista, sitten kotimaiset viljat höärjestyksessä kaura, ruis, vehnä, 4-vilja. Myös tattari on hyvä puuro aloitella. VINKKI: Keitä puurosta aluksi tavallista löysempää, esim. 1dl vettä ja vajaa 0,5 dl hiutaleita, tulee paljon pehmeämpää ja helposti nieltävämpää =) Ja ylijäänyt puuro säilyy jääkaapissa seraavaan päivään ja sen voi sitten lämmittää vaikka mikrossa ja ohentaa sopivaksi vauvan käyttämällä maidolla

Mä aloin antaa 5kk pojalle ite tehtyä puuroa. Ostin minuuttivellijauhetta ja tein siitä paksumpaa kuin ohjeessa. Alkuun annoin ihan ilman mitään, eli veteen keitetty ja maidolla ohennettu. Kun alkoi syömään kunnolla laitoin hedelmää joukkoon. Nyt keitin ihan tavallisista hiutaleista puuron ja hedelmää joukkoon. Hyvin maistuu vaikka on sihtikurkku.

Mie aloin antamaan 4kk ikäisenä sitä hipp-kaurapuuroa, mitä voi antaa jo 4kk ikäiselle. Muut viljatuotteet taitaa olla alkaen 5kk.. Tää meidän jätkä 5kk2vk vetäsee puuroa isot lautaselliset aaamuin ja illoin :)

Juu eli tyttö on nyt tasan 5kk,niin mietin että jos alkais illalla antaa puuroa..Vellejä ei syö,kun ei ymmärrä pullon päälle mitään.. :D
Taidanpas sitten itse tehdä illalla puuroa..Mutta tekiskös nyt kaurapuuroa vai maissijauhoista vai miten.. :snotty:

Aamunhyvä-hiutaleista tulee ihan sileää puuroa, aloita sillä! Meidän 6 kk ikäinen tykkää kuin "hullu puurosta". Sekaan laitan kaupan hedelmäsosetta. Hyvin menee alas myös hiutaleista keitetty kaurariisipuuro (Myllyn paras). Valmispuuroista olen tarjonnut puolukka- ja kuningatarpuuroa, mutta en raaski niitä jatkuvasti ostaa, kun maksavat euron kappale ja meillä poika syö koko tötsän kerralla!

Mitas te, ketkä teette ihan tavallista kaurapuuroa, niin veteenkö teette, vai?
Vauvapuurot on siitä hyviä minusta, kun niihin on lisätty rautaa, ja vitamiineja yms. niin voi ihan veteen tedhä. Onko tuo tavallinen puuro sit aika köyhää ravintoaineiltaan vauvalle, jos sen tekee ihan veteen? Vai mitenkä?

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Aamunhyvä-hiutaleista tulee ihan sileää puuroa, aloita sillä! Meidän 6 kk ikäinen tykkää kuin "hullu puurosta". Sekaan laitan kaupan hedelmäsosetta. Hyvin menee alas myös hiutaleista keitetty kaurariisipuuro (Myllyn paras). Valmispuuroista olen tarjonnut puolukka- ja kuningatarpuuroa, mutta en raaski niitä jatkuvasti ostaa, kun maksavat euron kappale ja meillä poika syö koko tötsän kerralla!

Meillä päin ne maksaa 59snt/kpl..

ihan ensin. ÄLÄ anna illalla mitään uutta. sauvasekottimella hiutaleet silpuks tai sit ihan puristat sormien välissä niitä hienommaks, ja teet puuron ja annat aamulla. siksi että jos iitä tulee jotain ni huutaa päivän, ei yötä mahaansa..

Ja esim. muksun riisipuurojauhe on hyvä, lautaselle hiutaleita ja kiehuva vesi päälle ja tsup, se on valmista! j aon siitä hyvää että voit antaa sitä vaikka illalla jos on saanu purkkiruokia, niissä kun käytetään riisitärkkelystä sakeuttajana.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Mitas te, ketkä teette ihan tavallista kaurapuuroa, niin veteenkö teette, vai?
Vauvapuurot on siitä hyviä minusta, kun niihin on lisätty rautaa, ja vitamiineja yms. niin voi ihan veteen tedhä. Onko tuo tavallinen puuro sit aika köyhää ravintoaineiltaan vauvalle, jos sen tekee ihan veteen? Vai mitenkä?

Ihan veteen minä ainakin keitän. Se on yksi mainoskikka, kun sanovat, että valmispuuroissa on vaikka mitä vitamiineja. Riittävästi tulee kaikkia vitamiineja, kun laittaa joukkoon vaikka jotain marja- tai hedelmäsosetta ja myöhemmin ihan aitoa marjaa ja hedelmää. Viljassa on luonnostaan rautaa, ei tarvi vauvalle lisätä sen enempää.

Yhteistyössä