minkäs ikäisenä teillä on opittu kävelemään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllähän jotkut lapset kävelee jo reilustia alle vuoden, mutta ns. normaaliikä on siinä vähän yli vuoden paikkeilla. Aika usein varhain käveleen oppineilla voi olla aikuisena huono selkä, mun ystävällä on.

Käveleminen ei ole tukea vasten ja talutettuna, vaan ihan, että lapsi itse kävelee ja koko ajan, ei siis lasketa parin askeleen ottoja. Kyllähän meilläkin tukea vasten on alle vuoden iässä askelia otettu, mutta kunnolla, taukoamatta, esikoispoika alkoi käveleen vasta liki 1v4kk, mutta kävelikin sitten kunnolla, ei ollut sellaista vaappumista kuin n. vuoden iässä kävelemään oppineilla. Kynnyksetkin selvitti heti ja parin kuukauden päästä juoksi.

Pikkukakkonen on nyt 1v1kk, vielä ei kävele. Muuten on liikkumaan lähtenyt veljeään aiemmin, mutta sanoja ei vielä alle kymmenen, sioveljellä oli jo tuossa iässä useampi kymmen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no siis...
tarkoitin kävelyä ilman tukea, kuten sen varmaan kaikki tajusikin. tuo meidän poitsu on nyt ihan parin päivän aikana alkanut käveleen esim. huoneen päästä päähän. et kait se sit on jo lähtenyt käveleen. ?

On lähtenyt, kuvin ajallaan :) Onko kovasti vahdittava, vai onko jo tukevaa menoa?

Itse olen tyytyväinen, ettei meillä olla kävelty alle 1v, kuin vasta kun alkaa olla älliä päässä, mutta minkä sille voi jos lähtee käveleen :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en usko ennen kun näen

Onpa täällä ihme porukkaa.. Katellisiako jälleen kerran???

Tuskinpa kateutta ;) Mutta huvittavaahan se on, että näissä gallupeissa vastaa aina ne joiden lapset on juosseet ja puhuneet puolivuotiaina ;)

Muuten liian aikaisim kehittyminekään ei ola aina normaalia eli voi olla jotain vikaa, jos kävelee esim. puolivuotiaana jne.

Yhteistyössä