Minkäpainoinen teidän mielestä on todella LÄSKI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikä pituus miinus paino? Sehän oli pituus miinus 110.
Painoindeksi on ok, jos ymmärretään, että ne normaalipainon alarajalla olevat luvut on taviksille ja ylärajalla olevat on kehonrakentajille yms. lihaskimpuille. Jos on normaalisti liikkuva ihminen, niin painoindeksi 24 on jo ihan liikaa eli läski.

Itse käsitän, että lihava = ylipainoinen = läski, ovat vain keskenään synonyymeja. Läskiä ilmeisesti pidetään usein loukkaavana sanana. Enpä sitä itsekään käytä yleiskuvasta, mutta yksittäisistä alueista kyllä, esim. mulla on läskiä mahassa jne.

No kyllä mä sanoisin että normaalilla naisella (ei siis mikään painonnostaja) jos paino alkaa oleen 90-100kg niin on jo aikalailla lihava... Eikä nyt tietenkään koske raskausajan kiloja tai jos on vasta synnyttänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
kyllä se riippuu pituudesta. Mä olen vielä toistaiseksi läski. Olen 163 ja painan 69. Puolustuksekseni voin sanoa, et synnytyksestä on alle 3kk ja aion kyllä päästä takaisin vanhoihin mittoihini.

Et ole lihava vaan ylipainoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja tee:
Alkuperäinen kirjoittaja vaikea kyssä:
Omalla äidilläni on BMI yli 30+ ja hän on mielestäni pyöreä, ei läski. Oisko sitten kun BMI yli 35.

Miten tolla BMI:llä voi olla MITÄÄN MUUTA kuin lihava?? Itsepetosta, sanon minä.

Niinpä.
Ei sillä, etteikö ihminen saisi olla lihava...mutta jos ja kun on, niin voihan sen nyt herranjestas myöntää, kun kaikki sen kuitenkin jo tietävät.
No, painaahan Johanna Tukiainenkin jotain 50 kiloa omasta mielestään :whistle:

Ja vielä... Pelkkä paino ei kerro mitään, esimerkiksi koska läski painaa vähemmän kuin lihas. Todella timmissä kunnossa olevilla urheilijoillahan BMI on usein "ylipainon" puolella vaikkei heissä olisi grammaakaan ylimääräistä. Peili ja mittanauha (ja rasvaprosenttimittari :) ) kertovat yleensä enemmän kuin pelkkä vaaka tai BMI.

Jaa-a, mä olin monen palstalaisen mielestä läski jo silloin, kun mitat oli 162cm/64 kg :whistle: Eikä siitäkään ole kauan, kun eräs palstalainen haukkui aloituksessaan mut läskiksi ja painoin 66-67 kg. Nyt olen 162cm ja painan 70kg, eli olen lievästi ylipainoinen, mutta en "läski". Vihaan tuota nimitystä enkä käyttäisi sitä minkään kokoisesta ihmisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Maniac:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
kyllä se riippuu pituudesta. Mä olen vielä toistaiseksi läski. Olen 163 ja painan 69. Puolustuksekseni voin sanoa, et synnytyksestä on alle 3kk ja aion kyllä päästä takaisin vanhoihin mittoihini.

Et ole lihava vaan ylipainoinen.

Mitä eroa on ylipainoisella ja lihavalla? Kun mulla on edelleen se vatsamakkara olemassa. Semmonen röllö nahkalärpäke.

Se on läskiä, mikä jää _ihan_ kouranpohjalle kun puristaa...

(Minulla selässä, alavatsassa, sisäreisissä... okavarsissa jo vähenemään päin kiitos lihaskuntoharjoittelun...)

Yhteistyössä