Minkälaista seutua Tampereen hervanta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaupunki kaupungissa

Hervannassa on kaikki mitä tarvitsee lähellä. Ihmisiä on laidasta laitaan. Rauhallisia alueita ja ei niin rauhallisiakin löytyy. Luonto lähellä: Hervannasta pääsee mettää pitkin vaikka Valkeakoskelle asti.

Aika kaksijakoinen paikka. Toisaalta on paljon huono-osaisia, toisaalta huippuluokan työpaikkakeskittymä ja paljon korkeasti koulutettua väkeä. Uutta on rakennettu ja koitettu kehittää, mutta eihän ne lukuisat 70-luvun betonikerrostalot sieltä mihinkään ole silti hävinneet.

Hervannassa on kaikki palvelut saatavilla, maine on aika huono maahanmuuttajien ja mustalaisten takia, mutta sitten taas tietyissä osissa Hervantaa on ns. parempia alueita.

Neljä vuotta olen Etelä-Hervannan suunnilla asunut ilman ongelmia. Lähikaupasta saa ruokaa ja kauppakeskuksesta enemmät tarvikkeet, ja Turtolan Citymarket on kätevästi bussimatkan päässä sekin. Keskustan suunnille pääsee muutamalla eri bussilinjalla, jotka varsin hyvin kulkevatkin yöhön asti.

Asukkaina jonkin verran vähäosaisiakin toki on, mutta enimmäkseen katuprofiili on aivan tavallinen. Uhkaavampiin tilanteisiin olen joutunut ihan keskustassa kuin täällä.

Siellä on paljon palveluita. Ja hyvät ulkoilumaastot. Asutusta löytyy kaikenlaista, tosi hyvää ja sit ihan spurgutaloja. Ja paljon ulkomaalaisia ja opiskelijoita. kaikenkaikkiaan Hervanta rauhoittunut paljon ja paranatnut mainettaan, vaikka tottahjan niin tiuhaan asutulla alueella sattuu ja tapahtuu kaikenlaista.

Itse voisin kuvitella muuttavani sinne jos pakko olis, mutta ehdottomasti Etelä-Hervantaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25477633:
Mä olen kuullut hurjia juttuja siitä mitä Hervannassa näkee lauantai iltaisin. Ei kamalasti inspiroisi asua lapsien kanssa kyseisellä alueella. Eikös se kiinalaisnaisen tappokin ole vielä ratkaisematta?

Huvittava viesti. Se tappo muuten tapahtui keskellä päivää. Ja montakohan muuta selviytämötöntä henkirikosta suomessa on ? No joo, ite olen asunut 5v hervannassa ja paljon vähemmän siel on juoppoja ja narkkareita kuin esim keskustassa. Muuttaisin koska vaan takas, mut en mihinkään kaupungin, vvon tai vastaavan vuokrataloon. Mun mielestä Hervanta on ihan ykkösvaihitehto tamprereella, jos lähiössä pitäis asua. Esim multisilta, peltolammi ja tesoma on paljon epämiellyttävämpiä paikkoja,

[QUOTE="Neljän äiti";25477687]Huvittava viesti. Se tappo muuten tapahtui keskellä päivää. peltolammi ja tesoma on paljon epämiellyttävämpiä paikkoja,[/QUOTE]

Mitä huvittavaa siinä on, että jotkut ihmiset pelkäävät Hervannassa, koska joillain alueilla Hervantaa todellakin on levotonta.
Tessusta ja Peltsusta voisi tehdä omat ketjunsa. Niiden levottomuus tosin ei vähennä Hervanna häiriöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25477745:
Mitä huvittavaa siinä on, että jotkut ihmiset pelkäävät Hervannassa, koska joillain alueilla Hervantaa todellakin on levotonta.
Tessusta ja Peltsusta voisi tehdä omat ketjunsa. Niiden levottomuus tosin ei vähennä Hervanna häiriöitä.

tampereelta! Tamperehan on ollut lööpeissä aika usein nyt! Onks kaikki tampereelaiset oikeesti sekoja?

[QUOTE="vieras";25477770]tampereelta! Tamperehan on ollut lööpeissä aika usein nyt! Onks kaikki tampereelaiset oikeesti sekoja?[/QUOTE]

Nyt vasta oivalsit, tamperelaiset ovat sekoja. Meidät jaetaan kahteen ryhmään syntyjään tamperelaiset eli syntymässä säikähtäneet ja junantuomat eli uusiosekopäät.

Viittä vaille oli, että muutetaanko Hervantaan kivaan isoon remontoituun rivariin. Olis ollu kiva oma pihakin. Mutta ei muutettu, koska vuokraslummilähiö alkoi seuraavalta kadulta ja asuntonäyttelystä kun lähettiin näkyi kaduilla aikamoista porukkaa ja joku alakouluikäinen neekeripoika näytti meille per...ttä!! Että kiitos ja hei. Muutimme toisaalle.