MINKÄLAISIA RUOKIA TEET/OLET TEHNYT 11KK

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokki

Vieras
Eli mitä ruoka aineita/mausteita olet käyttänyt valmistaessasi 11kk ruokaa?

Sen takia kyselen jos saisi uusia vinkkejä ja kokeilemisen arvoisia ohjeita ruuan valmistukseen kun ollaan juututtu niihin samoihin =)

Poika on nyt alkanut syömään samaa ruokaa kun me, vähemmän suolaa vaan käytän. Ja vältän kovin voimakkaita mausteita.
Muuten tietääkö joku saako lihaliemi- tms kuutioo käyttää??

Eikö lihaliemet ole aika suolapitoisia?

Jos muut syö esim makkarakastiketta niin itse en vielä tuon ikäiselle sitä antaisi. Joten vaihtoehtoina kana,liha, kala, vinkkejä eri tapoihin ne valmistaa.

Ja sitten lapsi ei suostu syömään lainkaan kokkareista ruokaa vaan oksentaa heti, miten saisi totutettua siihen?

Alkuperäinen kirjoittaja kokki:

Jos muut syö esim makkarakastiketta niin itse en vielä tuon ikäiselle sitä antaisi. Joten vaihtoehtoina kana,liha, kala, vinkkejä eri tapoihin ne valmistaa.

Ja sitten lapsi ei suostu syömään lainkaan kokkareista ruokaa vaan oksentaa heti, miten saisi totutettua siihen?

En käyttäisi lihalientä vielä... suolaahan se melkeen vaan on.

Ja sama homma ton ruoan karkeuden kanssa meillä...

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:

Niin kuutiopaketissa lukee et suolapitoisuus nautintavalmiissa liemessä 1,1%.

itse teen vielä lapselle erikseen ruuan. mausteita en käytä muita kuin yrttejä ja ylimääräisiä rasvoja koitan valttää, lihat/kanan/kalan valmistan keittämällä jne

Millä tuon karkaen ruuan syömisen saisi onnistumaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:

Niin kuutiopaketissa lukee et suolapitoisuus nautintavalmiissa liemessä 1,1%.

Monissa valmiissa leivissäkin on enemmän..

itse teen vielä lapselle erikseen ruuan. mausteita en käytä muita kuin yrttejä ja ylimääräisiä rasvoja koitan valttää, lihat/kanan/kalan valmistan keittämällä jne

Millä tuon karkaen ruuan syömisen saisi onnistumaan?

kyllä se siittä pikkuhiljaa. vähän karkeemmaksi aina joka kerta jätät sen. miellä tehtiin niin että kun rupesin tekemään ite ruuat neitille niin jätin heti ekalla kerralla vähän karkeemmaksi ku kaupan ne alle 8kk:n ruuat on. ja nytten on jo yhtä karkeeta ku mitä ne 8kk:n ruuat kaupassa on. meiän neiti ku on sihtikurkku eli sylykee kaiken vähänki liian klönttisen poies niin ei viitti pientä kiusata, pikkuhiljaa, pikkuhiljaa :D ja kahen viikon jaksoissa edetään =)

Yhteistyössä