Minkälaisia liikkeitä tunnette

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niksuliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Niksuliina

Jäsen
25.06.2007
38
0
6
Hei!

Minkälaisia vauvan liikkeitä tunnette potkujen, lyöntien ja hikan lisäksi? Itse tunnen nimittäin monta kertaa päivässä 10-30 sekuntia kestäviä "pönkötyksiä", jolloin siis tuntuu siltä, että vaavi työntää joko peppua tai päätä tai koko selkää vatsanahan läpi. Massu on ihan kupruilla, siis sillä tavalla epäsymmetrisesti.

Onko muilla tällaista? Nyt on menossa rv 28, ja näitä pönkötyksiä on tuntunut ja muutaman viikon. Onko se normaalia? Kokemuksia?

Vauva siellä vaan asentoa vaihtaa. Nyt oon ite 37+5 ja nuo potkut on paljon vähäisempiä kuin alussa mutta tuota puskemista on sitäkin enemmän. Mulla on tullut raskausarvetkin vaan oikealle puolelle kun vauva tykkää sillä puolella pyllyä nostella =) Välillä se on tosi ahistavan tuntosta ja mulla on joskus helpottanut ku oon silittänyt mahaa ja jutellut sille niin tavallaan rauhottuu. Varsinki jos mies juttelee niin äkkiä loppuu puskeminen :laugh: Liekkö vähän pelkää matalaa ääntä..

Mä pääsääntöisesti juuri tunnen kuvaamaasi "pönkötystä". Nyt juuri pieni työntää peppuaan oikealle puolelle. Liikkeiden tunteminen on ollut tässä raskaudessa suhteellisen vähäistä. Kunnon potkut on jäänyt tuntematta, enemmän on ollut venyttelyjä. Silloin kun kunnolla tuntuu niin pieni työntää jalkaansa suoraksi ja silloni vatsanahka joutuu koetukselle.

mii rv 36+1

Yksi pönköttäjän "uhri" tässä lisää.. Heh. Se on metkaa, kun välillä maha näyttää ihan epämuodostuneelta, kun tyyppi puskee hanuriaan/päätään tms. oikealle, ja nimenomaan oikealle, puolelle. Vasemmalla puolella puolestaan tuntuu useimmiten voimakkaimmat potkut joten peipi taita istuskella ja möyrästää napa vasemmalle. Mukavaa se joka tapauksessa on, kun liikkeitä tulee. Karkuun vaan lähtee lurjus, jos yrität laittaa kättä mahalle jotta tuntisit liikkeet paremmin. Samoin jos alat leperrellä kun liikkeitä tulee niin johan vetää hiljaiseksi. Musiikki sen sijaan villitsee ja me kuuntelemmekin musiikkia monipuolisesti iskelmästä latinorytkytykseen, toistaiseksi äidin mieltymysten mukaan. Ehtii niitä frööbelin palikoitakin vielä kovasti soittaa syntymän jälkeen..

Rv 30+3 ja totta totisesti pönköttää! Kun se oikoo ja kääntää asentoa. Välillä tuntuu että nahka repeää kun on peppu tai muu osa tarjolla. Potkiminen on vähentynyt, enimmäkseen liikkuu muuten ja hikkaa.

Varsinaiset potkut tosiaan vähentyneet loppua kohti mennessä ja enemmän tuntuu asennon vaihtoa ja oikomista. Mutta kyllä tujuja potkujakin vielä välillä tulee, etenkin kävelylenkin jälkeen makuulle mennessä. :heart:

mulla rv 24+4 ja sellainen futari vatsassa että. ja pönkötyksiä kyllä siis myös. tänään viimeksi luennolla istuessa meni asiat ihan ohi, kun toinen mennä möyrysi mamin masussa. koko massu heilui ja kupruili. olin jotenkin siinä uskossa, että ulkopuolelle liikkeet näkyisivät vasta myöhemmin, mutta kyllä meidän pikku-ruun pönkötykset jo nyt näkyvät. :D ihanaa kuin mikä.

meijänki vaavilla potkut vähentyneet,mutta tosiaan jotain pönkötystä tuntuu päivittäin :)
taitaa vaihdella asentoa siellä :heart:
ja välillä alamahassa tuntuu pientä "kutitusta",heiluisko lie pienen kädet siellä!?

Mulla nyt 36+3 ja yksittäisiä potkuja tuntuu melko harvoin, lähinnä se on juuri tuota "pönkötystä" eli työntää pepun ihan ylös tai sitten jatkuvaa möyrintää eli kääntelehtii ja vääntelehtii pitkiäkin aikoja etsiessään asentoa (kai...).

25+5 on nyt menossa kauhee meininki on potkuissa. 17 viikon paikkeilla tunsin ekaa kertaa selkeästi erottaen potkut, mutta kivasti huomaa nyt, miten heiveröisiä ne olikaan sillon! Sitä oli niin ihmeissään, että miten näin voimakkaasti jo tuntuu :) . Selälleen kun menee makoileen niin sillon varsinkin huomaa, kun ihan tuohon pintaan tulee kosketeltaviin pylly, selkä tai mitä milloinkin. Eilen just nappasin kuvan ja osuikin hassusti just, että oli maha kyllä ihan venkuralla :D . Ja sen oikein tuntee, kun alkaa nousta tuohon pintaan näkyviin, tulee semmonen tukala ja vähän nipistävä tunne.

Yhteistyössä