MInKälaiSIa jouluLAhjoJa osTatte kummilapsillenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mirja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mirja

Vieras
Lähinnän minkä arvoisia?

Minulla monta kummilasta (6) ja olen miettinyt että jos noin 20 e ostaisi jokaiselle?
Ostatteko kavereittenne lapsille joululahjoja? jos heitä noin 10 niinkuin minulla?
Itse päätin ostaa perheelle jonkin yhteisen lahjan, en kaikille lapsille erikseen.
Tai sitten annan lahjan vain kaverilleni, en lapsille ja muulle perheelle.

Yksi kummilapsi 16 vuotias poika.
Kertoo itse toiveensa,en siis hatusta vetele mitä ostan.Nuorempana ostin kysymättä,mutta nyt jo sen verran tarkempi etten viitsi turhaa ostaa.
Kavereille ei lahjoja eikä heidän lapsilleen osteta.

Isommat noin teini-iässä olevat saavat 20e lahjakortin joko vaatekauppaan tai kirjakauppaan.
Nuo pienemmät saa paljon halvemmat lahjat ku ei se arvo ratkaise vaan joskus tekee parillaki eurolla löytöjä.

Lahjat ostan vain kummilapsille ja omille lapsille. Läheisiä ajattelin muistaa joululimpun leipomalla ja pakkaamalla kauniisti.

Kummilapset 4v tyttö ja 5v poika.. molemmille noin 20? arvoiset lahjat.. yleensä kyselen toiveita/puutteita lasten vanhemmilta..

Kavereilla ei ole lapsia mutta tuon kummipojan veljelle on ostettu noin 10? lahja..

Mulla kaksi kummilasta, toiselle olen ostanut duplolegopaketin jo kuukausi sitten -15% alesta, ja toisen vanhemmilta aion kysyä mitä tarviivat. Kovin kalliiseen ei ole varaa, mutta haluan että lahja on jotain sellaista mille ko. perheessä tulee sitten oikeasti käyttöä. Esim aiempina vuosina olen ostanut yöpuvun/rukkaset/kypärämyssyn.

meillä 16 kummilasta.. ei kovin kalliit lahjoja laiteta, ajatuksella hankin jotain toivottavasti sopivaa. :) Esim pienimmille miina ja manu cd+kirja, isommille tytöille ostin viimejouluna deodorantti+suikugeeli setin, joskus kirjoja..

Aikaisemmin kun minulla oli vain kaksi kummilasta ja itselläni ei ollut lapsia. Toisen kummilapsen äiti kotihoidontuella ja isä työttömänä, itse sekä miehni työssä. Ostin kalliitakin lahjoja, tarpeellisia ja käyttöön tulevia (vaatetta ja muuta + jonkun pienen lelun) mutta nyt kummilapsia on 6 ja omiakin 2, itse puolikkaalla työajalla... Nyt ostan jotain pientä, kivaa/tarpeellista, toiveita kyselen mutta onneksi olen saanut ihan toteutuskelpoisia vinkkeljä. Sanoisin että 20 on ehdoton katto!

Alesta olen ostellut jo 10-15 eurolla tosi kivoja lahjoja!

Kummilapsille joita 5 ostan hieman erihintaisia, mutta kuitenkin sellaisia mitä ovat toivoneet. mutta pyrin pysymään noin 20 e. Varaa ei ole kovin kalliisiin. Ystäville ostan jotain pientä, lapsille en ole ostanut yleensä, mutta yksi ystävä ostaa meidän lapsille yleensä. En tiä sit pitäiskö mun hänen lapsilleen sen varjolla jotain ostaa, raha se ainanen ongelma, pääasia kun nyt sais kummilasten, sisarusten lasten ja vanhempien ja tietty kolmen oman lapsen lahjat ostettua

Mulla on kaks kummilasta, 8v ja 2v. Molemmille ostan yleensä pitkin vuotta lahjoja, tarpeellista ja tarpeetonta. Tänä vuonna vanhempi saa ainakin Monopolin (tätä toivoi), kahdet erilaiset korvikset (kesällä sai reiät), hanskoja, pipoja, sukkia, tarroja.
2- vuotiaalle vaatteita; hanskoja, pipoja, villasukkia, tarroja ja pari lelua.

Mullakin 6 kummilasta. En muista jouluna ollenkaan, synttärinä vain. Olen ilmoittanut vanhemmille tästä. Nurisevat ehkä, mutta en halua stressiä ostamisesta, lähettämisestä ym.

20e lahjat ostan kummilapsille, kavereille sekä niiden lapsille en osta mitään,sitähän menis ite jo vararikkoon kun on 12 lasta joille pitää lahjat ostaa sekä omien lasten kummeja muistetaan:D

1,5v poika saa Autot-pyjaman ja sukkia sekä astioita, siis semmonen astiasetti.
10v tyttö saa tuulikellosetin, suklaata ja shoppailureissun joulun jälkeen Ideaparkiin.

Ja kavereiden lapsille alle 10? lahjat

Alkuperäinen kirjoittaja muu:
Mullakin 6 kummilasta. En muista jouluna ollenkaan, synttärinä vain. Olen ilmoittanut vanhemmille tästä. Nurisevat ehkä, mutta en halua stressiä ostamisesta, lähettämisestä ym.

Kyllä mä olen sitä mieltä että kummin velvollisuus on muistaa synttärinä sekä jouluna.Ei siitä ostamisesta tule stressiä jos et itse sitä aiheuta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä mä olen sitä mieltä että kummin velvollisuus on muistaa synttärinä sekä jouluna.Ei siitä ostamisesta tule stressiä jos et itse sitä aiheuta

VELVOLLISUUS ??????

Just, tiedän mitä tarkoitat. jos lahjaan menee 20 / nokka ja postikuluihin 7 / nokka niin on se kuudella kerrottuna aika potti ja pähkäily yhden naisen hoitaa.
En laita minäkään laita lahjoja kuin omalle ja lähisuvun lapsosille.
Kuuden kummi kans.

mulla kolme poikaa ja yksi tyttö kummilapsina,tytölle ostin hello kitty-flanellipyjaman,poitsuista pienin saa kuvakirjan ja palapelin,keskimmäinen star wars pyyheliinan ja suklaata ja kolmas on jo niin iso 14v että muistan vaan suklaarasialla ja joulukortilla