Minkälaiset välit teillä on aikuisiin sisaruksiinne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikkuveli on, vuoden nuorempi. Välit hiukan etäiset, nähdään lähinnä lasten synttäreillä ja vanhemmillamme joskus. Ihan hyvin sujuu noi juhlat, mutta tosiaan ei muuten soitella ja nähdä vaikka samassa kaupungissa asutaankin. Joulukin menis ihan hyvin, mutta veljeni ei ole joulua kanssamme viettänyt vuosiin.

Sisaruksia on paljon ja välit on ihan ok. Osan kanssa oikein lämpimät ja läheiset; soitellaan ja tavataan usein. Osan kanssa kestää olla päivän-pari samoissa tiloissa ja sitten riittää, juhlapyhiä ei missään nimessä kannata alkaa yhdessä viettämään sillä juhlamieli katoo aika nopeasti kaiken valituksen takia. Riisipuuro oli liian jämäkkää tai liian löysää, kinkku liian suolaista tai suolatonta, ei ollut sitä, tätä taikka tuota tarjottavaa mitä joku olisi halunnut (miksei tuonut itse kysyn vaan?), jonkun lapsi itki yöllä ja se häiritsi nukkumista, lahjat ainakin oli liian halpoja, konvehteja oli liian vähän (miksei ostanut itse tarvitsemaansa määrää?), saunakin oli liian kylmä tai liian kuuma, kuusi huonon mallinen jne. jne. jne.

Samaa ratinaa pyhät läpeensä. Mieluummin viettelen pyhät omalla perheellä ilman narinaa ja valituksia ja nautin joulurauhasta ja hyvästä mielestä. Näin tänäkin vuonna :) Toisilla oli jälleen tuo ensin kuvattu joulu :/

En ole väleissä kumpaankaan sisareeni, enkä usko että koskaan tulen olemaankaan. Asutaan vielä niin kaukana toisistamme että ei helposti edes pystyttäisi rakentamaan kunnon suhdetta välillemme.

Kaksi siskoa ja veli. Kaikki ovat paljon minua vanhempia. Minulla on kaikkiin hyvät välit, joskin veljeen etäisemmät, koska hän on vanhin, eikä niin usein muutenkaan nähdä. Joulu vietetään aina yhdessä mun vanhemmilla, paitsi veli on ehkä joka toinen vuosi ulkomailla perheensä kanssa joulun. Toista siskoa näen viikottain, toistakin useamman kerran kuussa. Vain nuorimman siskon kanssa olen asunut samassa taloudessa joskus alle nelivuotiaana.

eikä minulla ole minkäänlaisia välejä heihin, koska he eivät vain halua. Eivät ole pitäneet mitään yhteyttä minuun sen jälkeen kun äitimme ja isämme kuolivat tapaturmaisesti kun minä olin 13-vuotias. Tästä on nyt 30 vuotta aikaa, enkä tiedä mitään mitä heille kuuluu. Sen tiedän, että toinen veli oli naimissa ja hänellä oli 2 lasta kun äiti ja isä kuolivat, mutta muuten en tiedä mitään veljistäni, en edes varmaksi sitä, että ovatko he edes elossa. En tiedä, että miksi he eivät halua pitää minuun yhteyttä, mutta he olivat jo ennen syntymääni sanoneet äidille ja isälle, että "Meitä ei sitten se teidän kolmas lapsi tule kiinnostamaan yhtään", kun he saivat tietää äidin odottavan minua.

minulla on veli, paras sellainen <3 päivittäin ollaan tekemisissä, ja on avovaimonsa kanssa meidän molempien lasten kummeja.

miehellä aikuinen sisko ja kaksi alaikäistä sisarusta päälle. näihinkin hyvin tiiviit välit, mutta sisko asuu toisessa kaupungissa. aina nähdään kun voidaan.

Erittäin läheiset ja lämpinät välit. Mulla on pikkusisko, jota rakastan yli kaiken ja joka rakastaa mua.
Sisko on ainoa ihminen maailmassa, johon luotan 100%sti.
Luotan siihen enemmän kuin itseeni.
En tunne toista niin kaikinpuolin hyvää ihmistä, mitä systerini on.

:heart: :heart: :heart:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Ihan hyvät välit veljeen, mutta nähdään välimatkan takia vain pari kertaa vuodessa ja muuten yhteydenpito hoidetaan silloin tällöin mesessä juttelemalla. Ei siis mitenkään läheiset välit, mutta ei ole mitään ongelmiakaan.

Minulla on pikkusisko ja pikkuveli. Molempiin on hyvät välit. Tosin veli on minua niin paljon nuorempi, että häneen suhtautumiseni on hieman holhoavaa kun hän tuntuu vielä niin nuorelta. :) Vietän aikaa heidän kanssaan aina erittäin mielelläni ja juhlapyhät vietämme yhdessä mikäli se on mahdollista.

Yksi vanhempi veli ja tosi huonot välithän meillä on :(.
Veli on minulle kateellinen ja katkera ja se näkyy kaikessa läpi.

Asumme aika kaukana toisistamme. Emme pidä minkäänlaista yhteyttä. Vanhempiemme kautta näemme ainoastaan (joskus jouluna ja kesälomilla).

Minua harmittaa ihan suunnattomasti. Olen koko ikäni toivonut, että minulla olisi muutaman vuoden vanhempi ta inuorempi sisko ja olisimme bestikset.
Kateellisena katselen muiden siskosten välejä :/.

Minulla on yksi pikkusisar ja kolme pikkuveljeä ja jokainen äärimmäisen rakas (erityisesti se tuhannentulimmainen v***pää, joka ei ikinä jätä minua rauhaa. ;) )

Facebook auttaa niiden kohdalla jotka asuvat Kiinassa ja Lopella.
Onneksi siellä vain yksi veljenlapsi, joka hänkin (hekin?) aktiivinen tweettaja ja bookkaaja. Saamme viettää täti-veljenpoika-aikaa väliin ihan kaksin.

Kahta muuta näen suht usein ja lapsiaan useamminkin.
Tönö lasten viikonloppu/lomapaikkana suosittu.

LISÄÄ kontaktia voisi olla hyvä, mutta samalla tunnustan kaikkien elämän täyteyden.
Just nyt ei enempään pystytä. Kaikilla menossa oman elämänsä ruuhkavuodet.
Olemme kuitenkin läsnä toisillemme.
Eli ehkä tulee toisenkinlaisia vuosia?

Jokaista kuitenkin rakastan syvästi.
Samoin vaimojaan ja lapsiaan.

:)

Mulla on 3isosiskoa.
Yhden kanssa välit ovat sellaiset että jos kävelemme kadulla vastaan toisiamme niin jompikumpi vaihtaa tien toiselle puolelle, ilman katsekontaktia. Toisen kanssa todella räjähdysherkkä tilanne, en halua edes tietää mitä tapahtuu jos joutuisimme saman katon alle. Kolmannen kanssa asialliset, emme ole läheisiä mutta yritämme pitää välit ns.kunnossa. Jos olemme enemmän kuin päivän samassa paikassa niin yleensä saan siskoni itkemään ainakin kerran.

[QUOTE="vieras";27764057]Mikä teillä on syynä välien katkaisemiseen?

Sisko oli taas jouluna meillä ja aina on ikävä, kun lähtee pois <3[/QUOTE]

Olin jos aikaisemmin ollut aika nihkeissä väleissä kun siskopuoli laiminlöi lemmikkejään aika rankalla kädellä. Viimeinen niitti oli se, että juorusi arkaluontoisia asioita minusta eteenpäin.