millä tuloilla te...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meitä kun on 2 aikuista +2lasta ja meillä jäi asuntolainan lyhennyksen jälkeen rahaa käteen 250e, kaikki laskut maksamatta eikä ruokaa niin sossu ei auttanut meitä...
tämän vuoksi kyselen...

Meitä on viisi, eli kolme lasta. Tuloja 2x kelan maksama elatus, lapsilisät, hoitoraha + miehen palkka 1300?/kk ja silti saadaan, useimmiten 400-500? toimeentulotukea + sähkö-, sairaala-, jäte- ja päivähoitolaskut maksetaan suoraan sossusta.

Olen ilkeä, mutta kuka käski ottaa liiian ison lainan? Jokainen elää tulojensa mukaan ja jos tulot muuttuu niin sitten on omaa elämäänsäkkin muutettava vaikka se itsestä tuntuisi pahalta.

Näille jotka elävät ihan oikeasti minimituloilla ja kituuttavat joa valmiiksi niin vähällä kuin voivat soisin puolestani vähän enemmänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Olen ilkeä, mutta kuka käski ottaa liiian ison lainan? Jokainen elää tulojensa mukaan ja jos tulot muuttuu niin sitten on omaa elämäänsäkkin muutettava vaikka se itsestä tuntuisi pahalta.

Näille jotka elävät ihan oikeasti minimituloilla ja kituuttavat joa valmiiksi niin vähällä kuin voivat soisin puolestani vähän enemmänkin.

Peesi tälle!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
meitä kun on 2 aikuista +2lasta ja meillä jäi asuntolainan lyhennyksen jälkeen rahaa käteen 250e, kaikki laskut maksamatta eikä ruokaa niin sossu ei auttanut meitä...
tämän vuoksi kyselen...

Kuinka iso teidän asuntolainan lyhennys on?

Olen niin samaa mieltä! Miksi täytyy tietoisesti ylivelkaantua! Jostakin on luovuttava jos olosuhteet vaativat. Ei sosiaali tee kiusalla mutta säännöt ne on oltava, ei sitä tukea voida myöntää jos ei ole edellytyksiä.
Jokaisessa asiassa pitäisi säästää mutta ei se aina mene niin. Ei sosiaalitoimi ole pankki! Tositteita vastaan me toimimme ja emme ota huomioon törsäämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
emme ole ylivelkaantuneita niinkuin jotkut, mieheni jäi työttömäksi sen vuoksi oltaisiin yhden kk aikana tarvittu sitä apua.

Ei sitä yhden kuun vajauksella saa. Tässä maassa pitää olla pitkään lusmu, jos meinaa soppalasta jotain saada.

Meneppäs uudelleen toisenlaisella asenteella sinne paikalliseen soppalaan!
Mutta asennetta tarvitset mukaan jos tuolla periaatteella apua haet!

Toivon, että saatte asiat järjestymään! Ei tarvitse lusmu olla. Naurettavan katkera väite!

Tuollaisia tilanteita varten olisi hyvä olla aina säästössä 3-6 kk nettopalkka. Näin tällaisista tilanteista pääsisi yli. Eli ilmeisesti olette ylivelkaantuneet, kun ette ole säästöön saaneet rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Tuollaisia tilanteita varten olisi hyvä olla aina säästössä 3-6 kk nettopalkka. Näin tällaisista tilanteista pääsisi yli. Eli ilmeisesti olette ylivelkaantuneet, kun ette ole säästöön saaneet rahaa.

Niin tai ainakin edes sen kuukauden-parin lainalyhennys jemmassa. Ja olen sama mieltä, että jos edes sitä rahaa ei säästöön saa, niin on joko laina liian iso tai muissa kulutustottumuksissa tarkistamisen varaa.

Ja jos omistusasunnossa asuu, niin on muutenkin hyvää pitää pientä vararahastoa, koska kaiken rikkoutunut ja yllätävät menoerät joutuu kustantamaan omasta pussista.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
tämän vuoksi kyselen...

Niittenkö olis pitäny alkaa teidän tupaa maksaa, ellei ole varaa pitää niin myykää pois. Suu säkkiä myöten.

Yhteistyössä