Minkälaiset tuplavaunut mahtuu auton takakonttiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaunuilijat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaunuilijat

Vieras
Kertokaa merkkejä ja kokemuksia, miten teidän tuplavaunut mahtuu autoon.

Itse olen aikeissa hankkia tuplat, mutta yksi iso kriteeri on niiden mahtuminen autoon.

Trend for kids rattaat menee tosi pieneen tilaan, lisäksi niillä on ilmakumipyörät ja alumiinirunko joten ovat keveät ja käytännölliset. Leveyttäkin just alle 80 senttiä, joten pääsee ovista sisään. Näitä ei tietääkseni myydä suomessa, meille matkustivat saksasta. Kannattaa tsekata ebay. Isona plussana varaosien saatavuus, meillä rattaat kovalla käytöllä ja esim. uusia renkaita (kumeja) saa ebaystä helposti, nopeasti ja aika edullisesti.

Baby Joggerin City Selectit menee ihan pikkuautoonkin, jos istuimen (kiinnittyy pikalukolla) irrottaa.
Samoin Phil &Teds Navigatorit.
Meillä on nuo molemmat, mutta City Selectit meillä monestakin syystä tykätymmät kuin Navigatorit.

Meillä on ollut emmaljungat, orat, abc:n tuplat sekä mitkähän ne peräkkäin istuttavat oli joista sai myös yhdem lapsen rattaat...Oran vanhanmalliset tuplat oli helpoin lastata kyytiin, Emmaljungat on painavammat nostaa. Osaan autoista menee mitkä vaan,toisiin ei. Aikanaan meillä olleeseen Audiin mahtui vaan nuo peräkkäin istuttavat ja niistä piti runko+molemmat istuinosat aina irrottaa kaikki toisistaan. Nykyiseen autoon menee tuplat kokonaisina kunhan vähän aisaa taittaa alemmas, Corollan farmariin taas ei mee oikein mitkään mukavasti.

Meillä on Britax B-Dualit, rakastan niitä, olisi pitänyt ostaa ne jo esikoiselle, mutta en tiennyt vaunuista tuolloin mitään, mahtuu meidän pienen peugeot 307 farkun takakonttiin sekä pitkittäin että poikittain kasattuna, helpottaa paljon lomareissujen pakkailua kun vaunut mahtuvat niin hyvin kyytiin. Tuo automalli ei edes ole iso farmariksi. Lisäksi ovat todella kevyet ja helppokäyttöiset, en voi muutakuin lämpimästi suositella kyseisiä vaunuja/rattaita :) pelkäsin itse ensin vähän pieniä kääntyviä etupyöriä, mutta eivät ole niin pienet että olisi raskas työntää/ei kestäisi töyssyjä ja helppo lukita/avata. Kaupunkiolosuhteissa aivan loistavat tuplat, pesevät 6-0 meidän edelliset Hartan Topline X:t siis yksöskäytössä, bussimatkustuksessa ja mahtuvat paremmin kuin Hartanit autoon vaikka on tuplat

Meillä on carenan double swingit ja mahtuu autoon. En tiedä tarviiko pyöriä miten irroitella jos minun sedaniin laittaa, ei olla vielä kokeiltu. Oran vaunuista piti 2 pyörää irroittaa, että sai ne taipumaan sinne konttiin, vaikka yksittäisvaunut ovatkin. Mut vastaavaan farmariin menis heittämällä. Ja nuo carenat ei loppujen lopuks paljon isommat tai painavammat ole.

Yhteistyössä