Minkälaiset ovat olleet suhteet lasten isovanhempiin eron jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on siis ollut tilanne, jossa lapsi on tutustunut vain mun vanhempiin, mies ei halua pitää mitään yhteyksiä omiin vanhempiinsa, jotka ovat asumuserossa. No nyt kun ollaan erottu miehen kanssa, niin miehen sisko ja miehen äiti ovat ottaneet minuun enempi yhteyttä ja ovat siis todella halukkaita olemaan lapsiin yhteydessä. Miehen sisko ei esim. halua olla veljensä kanssa missään tekemisissä, on sen verran huonoja muistoja lapsuudesta ja veljestään ylipäänsä, että haluaa pysyä kaukana.
Että eron myötä lapset saavat jatkossa myös tutustua toiseen isoäitiinsä, koska minusta exän äidissä ei mitään vikaa ole, exä vaan on itse niin kaalipää, että sen mielestä suku on pahin ja niiden kanssa ei tarvitse olla missään tekemissä.

Ei kokemuksia kyseisestä asiasta, mutta mietin, miksi et yrittänyt jo yhdessäolon aikana pitää miehen äitiä ja lasta yhteyksissä? Onhan lapsella oikeus mummuunsa, vaikka isä ei äitiinsä yhteyttä pidäkkään. Eri asia sitten, jos mummulla vaikkapa pahojam ielenterveysongelmia.

No eron jälkeen ei exän äiti ole enää tullut lapsosen synttäreille tai muutenkaan käymään, kuin kerran.
Välimatkaa on paljon, mutta olisi kyllä tervetullut useammaksikin yöksi, tästä on kyllä tietoinen.

Meillä hiljeni noin pariksi vuodeksi lasten isän vanhemmat. Olivat sitä mieltä että ero oli ainoastaan minun syyni kunnes tajusivat, että heidän poikansa on alkoholisti.
Isoanhemmat ei osallistunut pariin vuoteen tosiaan mihinkään ei synt ei antanu joululahjoja tai pitänyt mitenkään yhteyttä. Olivat sanoneet että on parempi että lapsetkaan ei sitten ota yhteyttä heihin. On kuulemma helpompi unohtaa.
Itse kutsuin heidät joks vuosi synt ja nimipiville ja lähetimme jouluna lahjan ja kortit synttärinä.
Viimeiseen synt.kutsuun laitoin sitten että nyt on viimeinen ahdollisuus osalistua tai sittn ei tosiaankaa tarvite olla koskaan ytyksissä lapsiin, siis ei milloinkaan. Silloin sitten tulivat ja on se jälkeen käynyt joka vuosi ja laittanut lahjan jouluna.
Isäkin on sen verran ryhdistäytynyt eli siis lopettanut juomisen, että lapset on käyny siellä siten kanssa kyläilemässä ja samalla päässyt mummolle.

Yhteistyössä