Minkälaisesta taiteesta pidät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miä.

Jäsen
13.09.2012
736
0
16
Jos nyt jostain satut pitämään :D Ja kertokaa toki jos omistatte jotain teoksia niin minkälaisia? Itse en niin kovin laajasti ole vielä perehtynytkään koko aiheeseen mutta tuo suomalainen grafiikka on nyt se mun juttu, näyttää olevan nuo nuorehkot naistaiteilijat joiden tyyli iskee eniten, poikkeuksiakin kyllä on =)

Teen savesta oikeastaan mitä vain. Lähinnä kuitenkin veistoksia. Muutamia kukkaruukkuja olen tehnyt oman maun mukaan myös. Meillä on pikkuvessassa savesta tehty lavuaari, mikä on ihan törkeän hieno. Ja onhan meillä omatekoisia kaakeleita lastenvessassa ja ne on onnistuneet ja kivat.

Mustavalkoista grafiikkaa meillä on jonkin verran ja muutama uniikki taide-esine, joista en koskaan luovu.

Carl Larsson on lemppari, piti käydä sen näyttelyä katsomassa kun se oli Turussa ja Helsingissä mutta en päässyt. Martta Wendelinistä tykkään, ja sit sen kans samanlaista korttitaidetta tehnyt suomalainen vanha miesmaalari, mut nimeä en muista.

Haaveilen kanssa suomalaisen grafiikan hommaamisesta. Onkohan se mimmoisissa hinnoissa?
Omaa taidetta...lähinnä paikallisia, eli meidän kunnan yhden taiteilijan taulu, sukulaisen tekemä taulu...Jossain vaiheessa, 15 vuotta sitten kerättiin kämppiksen kanssa hulluina Rosina Wachtmeisteriä, hän tekee kivoja kollaaseja valokuvasta, piirustuksesta ja vaikka metallinvärisestä kartongista.
Plus sitten omat taiteilut, mutta niitä en kestä nähdä omilla seinillä.

Ai niin, pari Minna Immosta löytyy.
Taitaa olla aika perinteinen maku mulla siis.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä.;27870207:
Jos nyt jostain satut pitämään :D Ja kertokaa toki jos omistatte jotain teoksia niin minkälaisia? Itse en niin kovin laajasti ole vielä perehtynytkään koko aiheeseen mutta tuo suomalainen grafiikka on nyt se mun juttu, näyttää olevan nuo nuorehkot naistaiteilijat joiden tyyli iskee eniten, poikkeuksiakin kyllä on =)
ootko viisas! mistä kohin!

[QUOTE="vieras";27870242]Teen savesta oikeastaan mitä vain. Lähinnä kuitenkin veistoksia. Muutamia kukkaruukkuja olen tehnyt oman maun mukaan myös. Meillä on pikkuvessassa savesta tehty lavuaari, mikä on ihan törkeän hieno. Ja onhan meillä omatekoisia kaakeleita lastenvessassa ja ne on onnistuneet ja kivat.

Mustavalkoista grafiikkaa meillä on jonkin verran ja muutama uniikki taide-esine, joista en koskaan luovu.[/QUOTE]

Savesta tehty lavuaari kuulostaa ihan mahtavalle, tästä pitäis nähdä kuva =)

Alkuperäinen kirjoittaja Miä.;27870302:
Savesta tehty lavuaari kuulostaa ihan mahtavalle, tästä pitäis nähdä kuva =)

Valitettavasti pitäydyn periaatteessani. Ei kuvia palstalle. Lasitin sen niin, että värisävy vaihtelee. Lämminsävyinen ruskea - oranssi - harmahtava. Sain siihen pilkahduksen punaistakin, mistä olen iloinen.

• Tykkää
Reactions: Miä.
Meiltä löytyy V. Kallista, mutta kai lähinnä sarkastisessa mielessä. Huonoja kuvia löytyy blogista, pitäis kai ottaa uusia kuvia, muutenkin. Kolme taulua löytyy häneltä, tässä yksi niistä.
IMG_0995.JPG

Tekee siis lähinnä maisemamaalauksia.

Viimeksi muokattu:
Oma kynänjälki miellyttää kuvataiteessa, suurin osa tauluista seinillä on tällä hetkellä oma tekemiä. Postmoderni, symbolistinen, surrealistinen ja impressionistinen tyyli miellyttävät, myös runsaat värit tai pelkistetty viiva.

Säveltaiteessa nautin improvisaatiosta, progressiivisuudesta ja kokeellisuudesta, mutta myös säntillisistä sävellyksistä.

Teatteritaiteessa ja tanssitaiteessa nykytyylittelyt ja improvisaatio sekä tunnekokemuksen painottaminen kolahtavat minuun eniten sekä taiteen tekijänä, ohjaajana että katsojana.

Sanataiteessa symbolismi tai maaginen realismi osuvat.

Media- ja monialaisessa taiteessa yllätyksellisyys, osuvuus ja kantaaottavuus ovat yleensä minuun vetoavia elementtejä.

[QUOTE="...";27870393]Modernista kotimaisesta. Meiltä löytyy Sami Rinteen öljyväritöitä ja Kalle Taivaisen grafiikkaa.[/QUOTE]

Niin ja maisematauluja tai asetelmatauluja ei tästä kodista tule koskaan löytymään.

Ai niin, ja omistan/omistamme varsin paljon erilaisia taideteoksia: minun tekemiäni tauluja ja veistoksia sekä muutama muu taulu, pieni kokoelma runoja, sarjakuvia ja proosaa, varsin laaja levykokoelma, pieni valikoima elokuvia, televisiosarjoja ja tietokonepelejä. Muutamia tallenteita osallistavaa draamaa. Pihalla/tilan mailla on myös pari tekemääni ympäristötaideteosta.

Ai niin, ja omistan/omistamme varsin paljon erilaisia taideteoksia: minun tekemiäni tauluja ja veistoksia sekä muutama muu taulu, pieni kokoelma runoja, sarjakuvia ja proosaa, varsin laaja levykokoelma, pieni valikoima elokuvia, televisiosarjoja ja tietokonepelejä. Muutamia tallenteita osallistavaa draamaa. Pihalla/tilan mailla on myös pari tekemääni ympäristötaideteosta.

Kuulostaa ihanalta :heart: Mulla ei ennen käynyt mielessäkään että taide voi olla pariskunnan yhteinen kiinnostuksen kohde ellei toinen ole taiteilija, on se näköjään kuitenkin mahdollista :D Älkääkä naurako, mut on vasta kuulkaa äskettäin laskettu tynnyristä ulos :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Miä.;27870546:
Kuulostaa ihanalta :heart: Mulla ei ennen käynyt mielessäkään että taide voi olla pariskunnan yhteinen kiinnostuksen kohde ellei toinen ole taiteilija, on se näköjään kuitenkin mahdollista :D Älkääkä naurako, mut on vasta kuulkaa äskettäin laskettu tynnyristä ulos :whistle:

Me ollaan molemmat taiteilijoita. Mies säveltää ja soittaa, mä maalaan, piirrän ja luon käsilläni sekä näyttelen/teen taidetta kehollani ja äänelläni.

mutta jollekin sanoit! Tiedän taiteen mitä en osaa tehdä! silmä ja käsi ei toimi yhteys työssä! käytän digitaalia!

Yhteistyössä