Minkälainen paikka Lahti synnyttää???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pian lahtelainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pian lahtelainen

Vieras
Meillä on muutto edessä ja tämän kolmannen pitäisi syntyä siis Lahdessa. Minkälainen paikka Lahden keskussairaala on? Pitääkö puudutuksista tapella vai saako helposti? Minkälaisia on lääkärit ja hoitajat? Entä ilmapiiri? Miten suhtautuvat sektioihin? (Mulla eka leikattu suuren koon vuoksi ja jos tämäkin kasvaa yhtä isoksi niin haluisin leikkauksen).
Kaikki tieto kinnostaa kun ei ole ketään tuttuja siellä päin jotka osais kertoa:)

päijät-hämeen keskussairaala oli mun mielestä tosi kiva paikka synnyttää, kätilö kun tajusi ettei ukko tuukaan ei jättäny mua hetkekskään yksin vaan tuli jopa kahvitauolle mun huoneeseen, ei ollu vielä synnytys alkanu joten olin nk. odotushuoneessa..tää oli vuonna 2001 ,mutta tuskin paikka paljoa muuttunut.

ite kolme synnyttänyt päksissä, eikä valittamista. yläkerrassa vierihoitopuolella on kaikki vastaan tulleet hoitajat ollu mukavia. synnytyssalissa alakerrassa yks vähä nyrpeempi tullu vastaan. mut pääasiassa siis mun kohalle ainaki sattunu mukavat tyypit.

sektioista ei kokemusta.

ekalle sain puudutukset mitä pyysinki, toka synty luomuna, anestesialääkäri ei ehtiny tulla paikalle ja kolmanteen sain puudutuksen mitä pyysin :)

Minä olen kaksi nuorinta synnyttänyt siellä, ihan jees paikka.

Sain puudutuksen vaikka sekä lääkäri että kätilö epäilivät synnytyksen pysähtyvän/hidastuvan. Siis perusteluiksi riitti että kerroin synnyttäneeni aiemminkin supistus välin pysyessä ponnistusvaiheeseen asti liki viidessä minuutissa.
Sain epiduraalin että voi myöhemmin antaa lisää, ponnistusvaihe alkoi 15min puudutuksen antamisen jälkeen :D

PHKS on yksi suomen parhaimmista synnytyssairaaloista. Heillä on mm. sikiön hapensaantia seuraava stan-laite, mitä ei löydy kuin muutamasta muusta synnytyssairaalasta. Anastesilääkäri on saatavilla myös ympäri vuorokauden.

Minä en ainakaan joutunut puudutuksesta tappelemaan. sain sitä ennenkuin tajusin itse edes pyytää ja lisääkin pyytämättä. Kaikki kätilöt mitä siellä käydessäni tapasin olivat todella herttaisia. Tosin sitten vauvan kanssa yläkerrassa hoitajat olivat jo vähän sekalaista sakkia... mutta ihan ammattitaitoisia kuitenkin.

Itse menen sinne vastaisuudessakin luottavaisin mielin.

Alkuperäinen kirjoittaja pian lahtelainen:
Kiitokset kaikillevastauksista! Osaisko joku vielä sanoa miten suhtautuvat tohon sektiotoiveeseen?

Minä olen siellä kerran synnyttänyt suunnitellulla sektiolla, se tosin suunniteltiin edellisenä päivänä koska minun toiveeni oli alatiesynnytys.
Minusta kaikki synnytystä edeltävä keskustelu on ollut asiallista, minua ja minun toiveitani on kuunneltu ja ne on toteutettu mahdollisuuksien rajoissa.

Minun "ongelmani" ovat suuret vauvat, nyt viimeinen oli ultrauksissa pienenpi kuin edelliset mutta silti suunniteltiin käynnistys la:n tuntumaan.
Sain jopa itse ehdottaa päivää kun ensin varovaisesti kyselin että eihän minun vielä huomenna tarvitse tulla kun maanantaina olisi vanhempain ilta juuri yläasteen aloittaneella ja olisi kiva päästä viikonlopuksi vielä mökille, lääkäri sitten kysyi että koska minulle sopii ja sanoin että tiistaina olisin valmis, niin minut toivotettiin tervetulleeksi tiistaina :D
Tuo tapahtui torstaina, vauva tosin päätti toisin ja olin sitten vanhempainillassa vauvan kanssa maanantaina =)

juu tuo stani sieltä löytyy ja puudutuksia ei oo kauaa tarvinnut odotella. hienot uudet tilat synnytys puolella ja nytkin siellä näytti jonkin näköstä remonttia tapahtuvan ( äänestä päätellen ). kätilöt ok.

Yhteistyössä