Minkälainen on "normaali" lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siinä kysymys. Tätä olen nyt miettinyt. Jos perheen A lapsi haluaa koulun jälkeen olla kotona ja lueskella Aku Ankkoja, on hän epänormaali ja syrjäytyy. Jos perheen B lapsi viilettää kyläluutana heti koulupäivän jälkeen, on hän epänormaali ja mahdollisesti vakavasti ADHD. Jos perheen C lapsi menee esim. balettiin, eikä ulos kavereiden kanssa on hän epänormaali ja vanhempien taholta pakotettu harrastukseen. Jos perheen D lapsi tekee tätä kaikkea, on hän epänormaali ja taatusti yliluonnollinen yksilö. Tuntuu, että jokainen lapsi on epänormaali kun kuuntelee vanhempia. Minkälainen on siis "normaali" lapsi?

Minä olen lapsena viihtynyt kotona ja muutamassa harrastuksessa ja olen siis totaalisesti epänormaali.

Palstan mukaan heteroperheen vesa joka pelkää Jumalaa, kuuluu kirkkoon, syö lihaa ( mielellään metsästää isänsä kanssa ruokansa jos on poikalapsi). Pukeutuu asianmukaisesti sukupuolensa roolien vaatimiin väreihin ja vaatteisiin. Pojalla lyhyet hiukset, ei korvista, juhliin pukeutuu kun miniatyyriaikuinen. Tytöllä pitkät hiukset ja prinsessamekko juhlissa.
Vierotetaan rinnasta ennen kun 6kk on täynnä. Syö tuttia vähintään eskari-ikään. Kulkee rattaissa mielusti eskariin asti. Ekalla luokalla muuttuukin rataslapsesta isoksi tytöksi tai pojaksi, jonka on velvollista herätä yksin kellon soittoon, tehdä itse aamiaisensa ja selviytyä kouluun ja takaisin. Kulkee paikasta a paikkaan b äidin kakkosautolla ( jos vaan äiti työkiireiltään ehtii kuskaamaan). Iskä kuskaa kalliisiin harrastuksiin omalla äidin autoa paremmalla kulkupelillä. Oppii jo pieneä halveksimaan kaikkia jotka eivät kuulu luokkaan normaali.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";27043736]Siinä kysymys. Tätä olen nyt miettinyt. Jos perheen A lapsi haluaa koulun jälkeen olla kotona ja lueskella Aku Ankkoja, on hän epänormaali ja syrjäytyy. Jos perheen B lapsi viilettää kyläluutana heti koulupäivän jälkeen, on hän epänormaali ja mahdollisesti vakavasti ADHD. Jos perheen C lapsi menee esim. balettiin, eikä ulos kavereiden kanssa on hän epänormaali ja vanhempien taholta pakotettu harrastukseen. Jos perheen D lapsi tekee tätä kaikkea, on hän epänormaali ja taatusti yliluonnollinen yksilö. Tuntuu, että jokainen lapsi on epänormaali kun kuuntelee vanhempia. Minkälainen on siis "normaali" lapsi?

Minä olen lapsena viihtynyt kotona ja muutamassa harrastuksessa ja olen siis totaalisesti epänormaali.[/QUOTE]

No kuka yleistää noin? Meidän adhd- ja as- piirteinen ei ensimmäiseen 15 vuoteen ole juuri muualla halunnut olla kuin omassa luolassaan. Samoin autistinen lapsi. Terve lapseni juoksee ympäri ämpäri koulun jälkeen eikä pysähdy ollenkaan. Toinen terve vasta kasvamassa, mutta ihan erilainen kuin terve siskonsa.

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27043827:
No kuka yleistää noin? Meidän adhd- ja as- piirteinen ei ensimmäiseen 15 vuoteen ole juuri muualla halunnut olla kuin omassa luolassaan. Samoin autistinen lapsi. Terve lapseni juoksee ympäri ämpäri koulun jälkeen eikä pysähdy ollenkaan. Toinen terve vasta kasvamassa, mutta ihan erilainen kuin terve siskonsa.

Lapseni koulukavereiden vanhemmat. Arvostelua piisaa jokaisesta lapsesta. Mä antaisin lapsen lapsen olla lapsi, sellainen joka hän itse haluaa. Mulla on 3 lasta ja jokainen on ihan erilainen. Yksi on kotonaviihtyjä, toinen tykkää kavereista. Kolmas on vielä pieni, joten jää nähtäväksi millaiseksi hän kasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27043826:
Palstan mukaan heteroperheen vesa joka pelkää Jumalaa, kuuluu kirkkoon, syö lihaa ( mielellään metsästää isänsä kanssa ruokansa jos on poikalapsi). Pukeutuu asianmukaisesti sukupuolensa roolien vaatimiin väreihin ja vaatteisiin. Pojalla lyhyet hiukset, ei korvista, juhliin pukeutuu kun miniatyyriaikuinen. Tytöllä pitkät hiukset ja prinsessamekko juhlissa.
Vierotetaan rinnasta ennen kun 6kk on täynnä. Syö tuttia vähintään eskari-ikään. Kulkee rattaissa mielusti eskariin asti. Ekalla luokalla muuttuukin rataslapsesta isoksi tytöksi tai pojaksi, jonka on velvollista herätä yksin kellon soittoon, tehdä itse aamiaisensa ja selviytyä kouluun ja takaisin. Kulkee paikasta a paikkaan b äidin kakkosautolla ( jos vaan äiti työkiireiltään ehtii kuskaamaan). Iskä kuskaa kalliisiin harrastuksiin omalla äidin autoa paremmalla kulkupelillä. Oppii jo pieneä halveksimaan kaikkia jotka eivät kuulu luokkaan normaali.

Katkera jostain?

Yhteistyössä