Kolmivuotias lapsi ilman ainuttakaan lapsikontaktia, NORMAALIA???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reetta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reetta

Vieras
Kyselen siis teiltä mielipidettä erääseen asiaan...Tuttuni lapsi on hieman yli kolmevuotias. Lapsi ollut kotona koko pienen ikänsä.

Kun lapsi täytti 3, äidin piti hakea tälle päiväkotipaikkaa, mutta on kuulemma niiiin kiven alla, ettei mistään löydy.

Lapsi ei käy kerhoissa, ei jumpissa, ei MISSÄÄN, missä voisi tutustua toisiin lapsiin ja leikkiä ikäisessään seurassa. Perhe puistoilee siihen aikaan, kun muut jo nukkuvat. Lapsi ei osaa varsinaisesti "leikkiä". Askarteleehan äiti lapsen kanssa kotona yms, mutta eihän se ole sama asia, kuin omanikäinen seura!

Minkälainen lapsi kasvaa pienestä ihmisen alusta, jolla ei ole MITÄÄN kontaktia muihin lapsiin?

Olen huolissani asiasta, koska lapsi on minulle rakas, mutta en uskalla kyllä liikaa puuttuakaan perheen asioihin...Äiti ei vain näytä tajuavan, mitä paitsi lapsi jää, kun ei omaa YHTÄÄN lapsikontakteja. Pyörii pelkästään äitinsä ja (harvoin ) isänsä kanssa...

Se riippuu paljon lapsestakin. Jotkut on luonteeltaan niin sosiaalisia, et osaavat kuitenkin toista lasta lähestyä sitten kun siihen mahdollisuus tulee.

Mutta sitten taas, mulla on hetken hoidossa yli 3v tyttö joka kans vietti paljon aikaa vanhempiensa ja mummunsa kanssa ja oli se 5kk rankkaa. Niin mulle kun tälle lapsellekkin. Kamala se oli katsella, kun muut leikki ja tää pyöri kun orpo piru taustalla surkeena. Vaikka aina pyysin muita ottamaan leikkiin mukaan, niin ei vaan osannu mennä. Yhtään ei saanu puoliaan pidettyä jne.. :(

Meidän pihassa asuu tällainen tapaus. 3½-vuotias poika. Riehuu, ottaa toisilta leluja, rikkoo toisten hiekkakakut, puheesta ei saa mitään selvää, pyöräilee kolmipyörällä, ei pääse kiipeilytelineeseen tai keinuun itse ja rähisee sitten sitä. Meidän kolmevuotias ja yksivuotiaskin kattoo suu auki, kun tämä tulee pihaan. Piruuttani kysyin, onko poika ollut tarhassa. Ei kuulemma ole... :whistle: