No vaikka sellainen, joka nyt ei vaan halua. Ei se mikään luonnekysymys ole. Itse olen 28v ja en halua lasta, en sano tulevaisuudesta mitään varmaksi, mutta mulla on elämässä vaan kaikkea muuta tällä hetkellä. Opinnot, oman ajan tarve, mies, harrastukset, työ... Nuo ovat asioita, joita haluan tällä hetkellä tehdä, ei vain ole halua saada lasta, kune n tiedä, mitä sillä tekisin, mihin tarvitsisin lasta

Jos joku kysyy syytä, miksi en halua lasta, en osaa vastata tai eritellä syitä.
Eikä mulla ole mitään erityisempää haavettakaan lapsista tulevaisuudessa. Toisaalta ei mitään ehdotonta haluamattomuudestakaan. Siihen hyväksyttävään naisen ja äidin malliin kyllä liittyy mulla paljon negatiivista, itse kun en istu siihen mitenkään päin, mutta onneksi ei oikeasti tarvitsekaan jos lapsen haluaisin. Ensisijaisesti tahdon olla kuitenkin ihminen ja oma itseni, en äiti tai nainen, jonka tehtävä on täyttää muiden odotuksia.
En ole tunnekylmä, lastenvihaaja, enkä ole erityisen urasuuntautunutkaan. Päinvastoin, nautin vapaasta ajasta paljon ja tunne-elämältäni ihan normaali. Enkä ole vastuunpakoilija, mutta ei kai kukaan nyt oikeasti ajattelekaan, että lapsen hoitaminen olisi aina tapa osoittaa vastuullisuutensa ja kypsyytensä.
Hieman kyllä ärsyttää, että mun tämän hetkistä elämää yksinasuvana (tosin olen seurustellut muutamia vuosia) opiskelijana ei arvosteta. Aina kysellään, että milloin aiot valmistua, hankkia asunnon, tehdä lapsia, mennä naimisiin ja siirtyä elämässä eteen päin. Siis mitä ihmettä? Ei mulla ole kiire suorittaa elämääni, enkä kärsi nykyisestä elämästäni. Eikö tämä nyt sitten ole oikeanlaista elämää?
Se, että en halua lasta, ei ole mikään vastareaktio mihinkään, enkä myöskään hukuta salaista äitiydenkaipuutani opiskeluun ja muuhun tekemiseen. Tällaisiakin analyysejä olen kuullut. Ihan kuin lähtökohtaisesti jokainen nainen haluaisi koko ajan kovasti lasta, mutta joutuu jostain syystä sysäämään haavettaan taka-alalle. Ei , kyllä mä olen ihan oikeasti tällainen ja nautin valinnoistani.