minkälainen moccamaster kannattaa ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miehelle lahjaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miehelle lahjaa

Vieras
Mies jo pidempään toivonut kyseistä härveliä ja ajettelin jouluksi ostaa hälle sellaisen, mutta mutta näytti olevan monenlaista tuolla lähiprismassa myynnissä. Itse en juo lainkaan kahvia, joten en oikein tiedä aiheesta mitää. Neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan.

bialetti-moka-express-2.jpg

Osta se hopeanvärinen perusversio jossa on oma tuki suodatinpussitelineelle (eli sitä suodatinpussitelinettä ei laiteta kahvipannun päälle vaan siinä välissä on tuki jonka päällä teline on. Itsellä on moccamasterin termosversio, mutta se ei tee niin kuumaa kahvia kuin tuo peruskeitin ja muutenkin termosversio ei ole hyvä muotoilultaan, koska kannu lorottaa niin leveästi että siitä ei oikein saa kaadettua pieneen juhlakuppiin sotkematta koko pöytää ja kahvi jäähtyy termosversiossa tosi nopeasti jos et heti muista laittaa korkkia kannun päälle.

Mun mielestä ei ainakaan kannata ostaa sitä ihan halvinta, vaan se pari kymppiä kalliimpi malli ainakin. Musta minimivaatimukset ois nää: suodatinpussiteline ei lepää kannun päällä vaan sillä on oma pidike. Eli kannun voi ottaa alta pois ilman sitä suodatinpussihärveliä. Lisäks siinä suodatinpussihärvelissä pitäis olla tippalukko. Lyhyttä kahvin säilytystä varten vois olla myös se hiljaisempi lämpötila, eli kaksi "virtanappia"? Muistaakseni just nää ominaisuudet puuttuu siitä ihan halvimmasta, en muista onko muita eroja tän meidän laitteen ja sen halvimman välillä. Sitten lisäks voi valkata väriä ym., jos sillä on väliä. Tuon parempia ominaisuuksia ei ainakaan meillä oo Moccamasteriin kaivattu, loistolaite!

Noin kallista konetta ei kuitenkaan mun mielestä kannata ostaa niillä halvimmilla ominaisuuksilla, koska on tosi tylsää joutua aina nostamaan suodatinpussiteline pois, kun ottaa kannun keittimestä. :)

joo tarkotus onkin ostaa kunnon peli. Mut tosiaan kun ei oo hajuakaan asiasta. Osaan sentään ostaa kahvipaketin niin että käy tavalliseen kahvinkeittoon eikä pannukahviin =D. Mites tota minkä hintanen tuo paremmanlaatunen on? Ja onko noita moccamastereilla monta tekijää eli montaa eri merkkiä?

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen aloittaja;22368234:
joo tarkotus onkin ostaa kunnon peli. Mut tosiaan kun ei oo hajuakaan asiasta. Osaan sentään ostaa kahvipaketin niin että käy tavalliseen kahvinkeittoon eikä pannukahviin =D. Mites tota minkä hintanen tuo paremmanlaatunen on? Ja onko noita moccamastereilla monta tekijää eli montaa eri merkkiä?

Mä en kans itse juo kahvia lainkaan mutta mies on opastanut mua että nimenomaan se pannukahviin tarkoitettu jauhatus on parempaa ihan keittimeenkin :laugh:

Kaikki Moccamasterit on Moccamastereita, ei ole muita merkkejä. Korkeintaan jotain erikoismalleja. Halvimmat on tarjouksessa halvimmillaan satasen luokkaa, yleensä kai noin 120 euroa. Se parempi malli, josta kirjoittelin aiemmin, on 150 kieppeillä kai yleensä, voi olla yli tai alle. Esim. Moccamaster KB741H on kai sellainen, että siinä on kaikki ne ominaisuudet, mitä mun mielestä tarvitsee.

Kaikki Moccamasterit on Moccamastereita, ei ole muita merkkejä. Korkeintaan jotain erikoismalleja. Halvimmat on tarjouksessa halvimmillaan satasen luokkaa, yleensä kai noin 120 euroa. Se parempi malli, josta kirjoittelin aiemmin, on 150 kieppeillä kai yleensä, voi olla yli tai alle. Esim. Moccamaster KB741H on kai sellainen, että siinä on kaikki ne ominaisuudet, mitä mun mielestä tarvitsee.

iha paras minusta, en vaihtais enää pois. tuo meillä on muistaakseni, kaks lämpöä ja manuaalinen tippalukko.

Ei o tämä uusi masteri entisen veroinen. Vein just huotoon kun haaleeta plassua keitti. Sanoivat et lämpotilaa on pudotettu näis uusis mut lupas vilkaista. Oli viimeinen masteri jonka ostin, jos kahvi pitää vielä lisäx mikrolla lämmittää. Et sillee meillä?

Moccamaster perusmalli jossa on erikseen suodatinteline,tippalukko ja kaksi virtanappula ja toinen nappula joka pitää kuumana kahvin.Eikä polta pohjaan.Hyvä keitin.Toinen on moccamaster cd on myös hyvä keitin.Meillä on ollut molemat nyt cd mallinen.Kannaattaa ostaa jompikumpi .