Minkälainen mielikuva teille on syntynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jahas. Näitä taas täällä. Ihan olisi asiallista vaikka linkittää keskustelu tai jopa keskustelut joihin viittaa. En millään jaksa uskoa, että aikuisten oikeasti jonkun kimppuun olisi käyty.

Muutama tosin, kuten btdt myös totesi, ottaa kaiken kritiikin, neuvot, sekä ei samaa mieltä olevan kommentoinnin henk.koht. loukkauksena, haukkumisena, yms. Joillakin on myös omituinen taito vääntää kaikki sanomiset ihan eri uskoon.

Muistan vieläkin, kun eräälle henkilölle selitin erästä ikävää tapahtumaa (läheiseni kuolemaa), nooh, tämä hyväkäs väänsi kirjoittamani niin, että toivon hänen kuolemaansa. Järkyttävä itku ja parku ja houkkumis ryöppyhän siitä seurasi. Että ihan oikeasti, menkäät välillä itseenne! Jotenkin tuntuu, että suurin osa näistä 'vaihdan aina uuteen' ovatkin jonkin sorttisia marttyyreitä.

Lopputulema. Linkitä se potkimisketju tänne, jos olen jotain loukkaava oikeasti loukkaavaa sanonut, niin pyydän anteeksi.

Vastuun ottaminen elleissä on sitä, että jos joukolla mollataan jotain toista, niin siitä otetaan vastuu myöntämällä teko. Sanotaan suoraan, että oli niin vittumainen olo, että piti väkisin yrittää siirtää se johonkin toiseen, sensijaan että teko kielletään. Samalla nimellä kirjoittelu ei ole vastuun ottamista mistään. Pakoa omasta vastuusta on myös se, että oma vastuunpako koetaan toisissa, jotka kirjoittavat eri nimillä.

Edellenkin, esittäkääpä näitä joukkomollausketjuja. Mites mulla on sellainen kuva, että ne ketjut aina pilaantuvat kun joku/jotkut nikittömät saavat angstit ja alkaa parkua 'voi kun taas nuo haukkuvat' ja tähän kaakatukseen yhtyy muutama (?) muukin. Usein porun syyksi riittä se, että pari inhokkia on samassa ketjussa.

Jokainen keskustelu alkaa vedellä viimeisiään, kun aletaan keskustella siitä, miten pitää keskustella. Keskustelua keskustelusta.

Samoin tylsimpiä tv-ohjelmia ovat ohjelmat, jotka kertovat tv-ohjelmien teosta - tai teatterikappaleet, jotka kertovat teatterin tekemisestä.

Lukisitko lehdestä artikkelin, jossa toimittajat keskustelevat lehden tekemisestä?

Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
Edellenkin, esittäkääpä näitä joukkomollausketjuja. Mites mulla on sellainen kuva, että ne ketjut aina pilaantuvat kun joku/jotkut nikittömät saavat angstit ja alkaa parkua 'voi kun taas nuo haukkuvat' ja tähän kaakatukseen yhtyy muutama (?) muukin. Usein porun syyksi riittä se, että pari inhokkia on samassa ketjussa.

Sä et näköjään ihan yksinkertaisesti tajua???? On täällä yritetty vääntää ratakiskoa sen tuhannen kertaa, mutta et näköjään TOSIAANKAAN tajua. Niinkuin ei ne kaverisikaan tajua.....

Alkuperäinen kirjoittaja Sivupersoona:
Jotta saadaan keskustelu asiallisemmaksi. Joko nyt arvaatte?

No niin Sivupersoona, mennääs sitten asiaan. Mitä mieltä olet vakikirjoittajista? Sinä kai olet liikkunut täällä jo kauan, eli varmaan on muodostunut jonkinlainen kuva yhdestä ja toisesta?

Alkuperäinen kirjoittaja [/quote:
Sä et näköjään ihan yksinkertaisesti tajua???? On täällä yritetty vääntää ratakiskoa sen tuhannen kertaa, mutta et näköjään TOSIAANKAAN tajua. Niinkuin ei ne kaverisikaan tajua.....

No en tajua, en. Sinua. Edelleen, linkitä ketjut. Hmmm. Olenkohan nyt ilkeä, jos sanon, ettei kaikkien kanssa voi millään olla samalla aaltopituudella. Ihmiset jotka eivät osaa tai pysty perustelemaan mielipiteitään ja sanomisiaan, huutavat (puskista) usein eniten. Oikeasti, pelkkä 'et sä tajuu' ei riitä perusteluiksi. Tajusitko?

Yhdellä sanalla sanottuna, sekava.

No on minulla kaikista jokin käsitys millaisia ovat. Siis millaisen kuvan ovat luoneet itsestään.

Jos joku haluaa analyysin itsestään, niin voin kertoa. Muuten en ala arvostelemaan muita kirjoittajia.

Tuoltaosin olen aina samanlainen. En arvostele muita ihmisiä, en livenä enkä anonyyminakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja [/quote:

No en tajua, en. Sinua. Edelleen, linkitä ketjut. Hmmm. Olenkohan nyt ilkeä, jos sanon, ettei kaikkien kanssa voi millään olla samalla aaltopituudella. Ihmiset jotka eivät osaa tai pysty perustelemaan mielipiteitään ja sanomisiaan, huutavat (puskista) usein eniten. Oikeasti, pelkkä 'et sä tajuu' ei riitä perusteluiksi. Tajusitko?

No tajuan. Ja tajuan myös sen, että on turhaa jatkaa tätä keskustelua. Toistat vain itseäsi ja niin minäkin. Linkitetty on monen monta kertaa, mutta vastaukseksi tulee aina sama selitys, josta käy ilmi ettet ymmärtänyt. Sinä et tosiaankaan tajua, kuten eivät kumppanisikaan, milloin ja miten loukkaatte toisia.

Eikä se ole loukkaavaa, jos ei kaikkien kanssa voi olla samalla aaltopituudella. Ei siitä ole kysymyskään. Mikään perustelu tai linkittely ei ole tähänkään saakka auttanut. Vaikka hakisin kaikki loukkausketjut esille, minuun tai muihin kohdistuneet, niin karistaisit kaiken kuin ankka veden niskastaan niinkuin tähänkin saakka: Mitään loukkausta ei tapahtunutkaan! Toinen vaan ottaa nokkiinsa turhasta, mielestäsi. Olet varmaan kuullut tämän loukkausjutun tuhat kertaa täällä. Miksi et pysähdy ajattelemaan mistä se tosiasiassa johtuu, sensijaan että laitat sen toisen ylenmääräisen herkkänahkaisuuden piikkiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Sivupersoona:
Yhdellä sanalla sanottuna, sekava.

No on minulla kaikista jokin käsitys millaisia ovat. Siis millaisen kuvan ovat luoneet itsestään.

Jos joku haluaa analyysin itsestään, niin voin kertoa. Muuten en ala arvostelemaan muita kirjoittajia.

Tuoltaosin olen aina samanlainen. En arvostele muita ihmisiä, en livenä enkä anonyyminakaan.

Eihän täällä tarvitse arvostella. Kehuakkin saa.

Ehdottomasti kaikissa on jotakin hyvää.

Pitäisikö minun mainita vaan ne hyvätpuolet?

Kaikki ei kuitenkaan ymmärrä tapaani kehua, kun niihin kirjoituksiini on aina sisällytetty piilohuumoria.

Kukaan ei ole vieläkään osoittanut mulle minkäänlaista ketjua. En muista että koskaan kukaan olisi pystynyt linkittämään jotain väitteitensä tueksi. Noo kerran yritti, mutta siitä(kään) ketjusta ei mitään löytynyt -minkä hän itsekin myönsi) En ole kuullut tuhatta kertaa tuota loukkausväitettä (paitsi noon näppikseltä).

Olen loukkaava tai en, niin vaikutat hysteeriseltä. Sori.

Jatkoa Lillukalle.
Juuri ne henkilöt, joita te kutsutte puskasta huutajiksi, ovat niitä jotka tulevat väliin kun haluavat teidän lopettavan jonkun mollaamisen. Nuo puskasta huudot tulevat usein kuin avunpyyntönä, "lopettakaa jo", ja haluna mennä väliin ja pysäyttää sen toisen kiusaaminen. Väliin mennään, kun tuntuu pahalta sen toisen kyydittäminen, ei yksinkertaisesti viitsi kädet ristissä katsoa vierestä kuin toista kohdellaan kaltoin. Te ette itse omaa käytöstänne nää, vaan ärsyynnytte, kun joku yrittää laittaa lopun kiusaamiselle. Ketjut ei lopu siksi, niinkuin te luulette, että asiattomuuksia huudellaan puskista, vaan siksi, että kun kiusaaminen menee överiksi, niin moni puuttuu asiaan ja ketju hajoaa käsiin. Itse käsitätte asian aina niin, että te puhutte asiallisesti ja sanotte suoraan "totuuksia" ja sitten jotkut typerykset huutelee puskista. Minä en koe ketjuja noin, näen ilkeytenne ja pidän oikeutettuna sitä, ett jotkut "puskastahuutajat" menevät väliin.

Kukaan ei ole vieläkään osoittanut mulle minkäänlaista ketjua. En muista että koskaan kukaan olisi pystynyt linkittämään jotain väitteitensä tueksi. Noo kerran yritti, mutta siitä(kään) ketjusta ei mitään löytynyt -minkä hän itsekin myönsi) En ole kuullut tuhatta kertaa tuota loukkausväitettä (paitsi noon näppikseltä).

Olen loukkaava tai en, niin vaikutat hysteeriseltä. Sori.

En tunne itseäni ollenkaan hysteeriseksi. Päinvastoin, tunnen itseni erittäin rauhalliseksi. Miksi olisin hysteerinen, en ole sitä koskaan. Sori.
Minä olen lukenut sinuun kohdistuneen loukkausväitteen monen monta kertaa. Enkä pelkästään non kirjoittamana. Enkä itseni kirjoittamana.

Alkuperäinen kirjoittaja pigwit:
No loppuvatko ne ilkeydet sanomalla ilkeyksiä ilkeyksien sanojista?

Ei kai se ole ilkeää, jos yrittää auttaa toista näkemään itsessään negatiivisiä puolia, jotka vaikeuttavat henkilön kommunikointia toisten kanssa, jos tämä henkilö ei itse käytöstään näe?

Yhteistyössä