Minkäikänen/-kokonen saa istua autossa korokkeella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voipi olla juu, ettei mahdu. Mut jos olette muutenkin vaihtamassa autoa, suosittelen kyllä lämpimästi sen verran tilavan ostoa, että saatte kaikki lapset kunnon istuimiin. Meillä 8 vee istuu korokkeessa ja 4 vee pääsee korokkeeseen kouluiässä aikaisintaan. On kuitenkin huomattavasti turvallisempi tuo vyöistuin kuin koroke.

Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Mut mihin siihen keskelle laitetaan turvaistuin kiinni kun ei siinä oo kun se lantiovyö? Tai voiko siihen keskelle yleensä laittaa turvaistuinta?

Noita voi löytyä edullisestikin sellasia autoja, jossa kunnon vyöt takana kaikille!
Me ostettiin n kk sitten peugeotin farmari -97 ja hinta oli alle kaks tonnia!
Ja ottakaa istuimet mukaan autokaupoille, niin saa heti testattua!!

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Mut mihin siihen keskelle laitetaan turvaistuin kiinni kun ei siinä oo kun se lantiovyö? Tai voiko siihen keskelle yleensä laittaa turvaistuinta?

Meidän istuimen saa kiinnittää lantiovyöllä ja se nojasi molempiin etupenkkeihin,alakiinnitysvyöt tuli kummankin etupenkin alta.
Two Way Elite istuimena

Joo,elitessä on ne reiät siinä jalkaosan etuosassa mistä voi laittaa lantiövyön ja sitten kiinnitysvöillä kiinni etupenkin rautoihin.

meillä kans tulee kohta ongelmaks kun pitäis autoon mahduttaa yks turvakaukalo, yks turvaistuin ja yks koroke. Tällä hetkellä meillä volvo v40 farkku ja siinä kyllä keskellä kunnon vyö mutta leveys ei riitä autossa että sinne noin paljon mahtuis. volvothan tunnetusti ovat pieniä.

eli joudutaa ostaa uus auto ja silti luulen ettei tuu olemaan helppoa saada istuimia mahtumaan. oisko jollain suositella mihin autoon mahtuis hyvin

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
meillä kans tulee kohta ongelmaks kun pitäis autoon mahduttaa yks turvakaukalo, yks turvaistuin ja yks koroke. Tällä hetkellä meillä volvo v40 farkku ja siinä kyllä keskellä kunnon vyö mutta leveys ei riitä autossa että sinne noin paljon mahtuis. volvothan tunnetusti ovat pieniä.

eli joudutaa ostaa uus auto ja silti luulen ettei tuu olemaan helppoa saada istuimia mahtumaan. oisko jollain suositella mihin autoon mahtuis hyvin

Kaverilla on kanssa v40 ja siinä on kaksi koroketta autossa itsessään.Tulee jotenkin penkeistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ******:
Joo... oon kyl samaa mieltä. Mun täytyy tunnustaa, et aina ku nään lapsia pelkillä korokeistuimilla ajattelen, että siinä perheessä on myös

- siirretty vauva heti omaan sänkyyn nukkumaan
- juotettu tuttipullosta korviketta, kun maito kertakaikkiaan loppui
- hankittu halvimmat mahdollisimmat turvaistuimet ja kaukalot jostain halpismyymälän tarjouksesta

--> kun tyhmä ei viitsi ottaa selvää asioista tai ei osaa tai ei välitä, niin kaikki käy! Näin tämä menee, surullista mutta totta!

:o siis mitä helvettiä :o

Alkuperäinen kirjoittaja RottenCorpse:
Joo... oon kyl samaa mieltä. Mun täytyy tunnustaa, et aina ku nään lapsia pelkillä korokeistuimilla ajattelen, että siinä perheessä on myös

- hankittu halvimmat mahdollisimmat turvaistuimet ja kaukalot jostain halpismyymälän tarjouksesta

--> kun tyhmä ei viitsi ottaa selvää asioista tai ei osaa tai ei välitä, niin kaikki käy! Näin tämä menee, surullista mutta totta!

:o siis mitä helvettiä :o

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja *******:
Alkuperäinen kirjoittaja plaa:

Jotenkin tylsä rinnastus... Ei liity nämä asiat toisiinsa.

:( Myönnetään mut niin mul aina tulee mieleen. Jotenki on sellanen olo, et ne vanhemmat ei vaa viitsi ottaa selvää ja tekee niinkuin on "helpointa" tai halvinta. Linjassa kaikki päätökset siis. Siitä mistä aita on matalin!

Meillä on lapsi nukkunut hyvin pienestä saakka omassa sängyssään ja korvikettakin on raukka juonut koko elämänsä, mutta silti ostetaan molempiin autoihin ihan kunnon istuimet eikä nelivuotias todellakaan istu pelkällä korokkeella. Eli en nyt ihan näkisi, että nämä asiat mitenkään korreloivat.

Yhteistyössä