Minkäikäisenä tytölle reiät korviin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minkäikäiselle ootte laittaneet/laitattaneet reiät korviin?
Itse olin 6-vuotias kun sain ja olin kateellinen kavereille jotka sai jo 4-vuotiaana. 7-vuotiaana en halunnut pitää korviksia ja reiät meni umpeen. Uude sain 9-vuotiaana.

Itse sain 6vuotiaana ja samoin sai oma tyttöni, tosi ensimmäisessä liikkeessä ei suostunut laittamaan kun kuulemma pitää olla 7v ?
Toisessa liikkeessä se sitten ne laittoi korviin eikä likalla ilmekään värähtänyt :)

Kuka on niin pösilö että laittaa pikkulapselle lävistyksiä? Miksette laita nenärengasta tai kulmalävistystä samalla? Vielä uskomattomampaa on vain se, että joku alkaa edes lapselle laittamaan lävistystä.

Olisit hoitanut niitä etkä jättänyt oman onnen nojaan tulehtumaan

Tulehtuminen on kyllä mahdollista vaikka kuinka kunnolla hoitaisi. :) Sanoipa silloin lääkäritkin ettei ollut mitään tekemistä hoitamattomuuden kanssa tuolla tulehduksella. Ja se tulehdus oli todella paha. Muistan kun istuin päivystyksessä odottamassa ja korvan lehdestä tulvi märkää niin, että jouduin viiden minuutin välein vaihtamaan puhtaan liinan jota siinä korvan päällä pidin, kun edellinen oli läpimärkä. Tällä kokemuksella en todellakaan anna lasteni lävistää mitään ennen kuin ovat vähintään sen 16v ja tietävät mitä tekevät. Mieluummin 18v.

Minun tyttö sai 3-vuotis lahjaksi sellaiset. Nätit on!

Onhanne tavallaan nätit, mutta kuka haluaa tehdä väkivaltaa omalle lapselleen joka on vasta 3-vuotias! Yököttävää.

Aina on riski korvalehden vaurioitumiseen ja kaikkeen. Lapset saattavat repiä korut vahingossa ja onpa niinkin ihanasti sattunut että korun lukko pyörähtää korvan sisään. Ihanaa on sitten lääkärin niitä tonkia pieneltä ressukalta.

Minun tyttö sai 10kk ikäisenä. Koskaan eivät ole tulehtuneet eikä tyttö silloin vielä edes ymmärtänyt niitä mitenkään räpeltää, joten tosi hyvin paranivat. Miksi ihmeessä korviksien ottamiseen pitäisi olla joku ikäraja?

[QUOTE="vieras";23620479]Minun tyttö sai 10kk ikäisenä. Koskaan eivät ole tulehtuneet eikä tyttö silloin vielä edes ymmärtänyt niitä mitenkään räpeltää, joten tosi hyvin paranivat. Miksi ihmeessä korviksien ottamiseen pitäisi olla joku ikäraja?[/QUOTE]

Minun mielestäni korvien rei'ittäminen kuuluu niihin asioihin, joista ihmisen pitää saada itse päättää. Enkä oikein usko, että 10 kk ikäinen on kypsä sen päätöksen tekemään.

Itse olin 16-vuotias, kun otin korvakorut. Hoidin reikiä huolella, mutta ne eivät silti missään vaiheessa kunnolla parantuneet. Parin vuoden jälkeen luovutin ja annoin reikien kasvaa umpeen. Äidilläni oli sama juttu. Joten jos poikani joskus haluaa korviksen/t tai muun lävistyksen, toivon hänen harkitsevan kahteen kertaan. Toisilla meistä kun korvienkaan lävistäminen ja paraneminen ei ole läpihuutojuttu.

Yhteistyössä