G: Tekisitkö lastensuojeluilmoituksen tästä perheestä tms.? (liittyy mahd. seksuaaliseen hyväksikäyttöön),kertokaa mielipiteenne, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa mua kiltit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Mikset ota yhteyttä tuohon tyttöön ja kerro hänelle nämä mietteesi. Se, onko hän joutunut hyväksikäytetyksi, ei kuulu millään tavoin sinulle, joten älä odota vastausta äläkä jauha asiasta muille ihmisille irl.

No mä en kehoittais kysymään tytöltä!Likka on 15v ja saattaa hippasen säikähtää jos joku tulee tommosia kyselemään! :o

Minusta taas on pahempi, jos tekee ilmoituksen perheestä ihan tuosta noin vaan.

Mutta jos perheellä ei ole salattavaa niin mitä haittaakaan siitä on?

Hei haloo, ai mitä haittaa jos syyttää jotaki syyttää seksuaalisesta hyväksikäytöstä. No mietippä mitä haittaa vois olla ihmiselle tuosta :o Ota vaan kuule sinne mtt:hen yhteyttä niin pääset asiantuntijan kanssa juttelemaan tuosta.

on sellanen sanonta kuin: " Mind your own business...."
Toivottavasti oli nyt ees oikein kirjoitettu..
Oikeesti tosta YHDESTÄ LAUSEESTA on kulunu niin pitkä aika että ei sun nyt ehkä kannata alkaa soitella mihinkään. varsinkaan jos sulla ei oo enempää näyttöä.

Mä olisin jo voinut tehdä monet ilmoitukset sossuun, jos pelkästään lasten omituisista jutuista ja käytöksestä voisi tehdä kanteluita..

Voithan toki ottaa yhteyttä sosiaalitoimistoon, jos kehtaat, mutta varoita, että sinua ei ehkä otettaisi ihan vakavasti tässä asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Mikset ota yhteyttä tuohon tyttöön ja kerro hänelle nämä mietteesi. Se, onko hän joutunut hyväksikäytetyksi, ei kuulu millään tavoin sinulle, joten älä odota vastausta äläkä jauha asiasta muille ihmisille irl.

No mä en kehoittais kysymään tytöltä!Likka on 15v ja saattaa hippasen säikähtää jos joku tulee tommosia kyselemään! :o

Hei haloo, ai mitä haittaa jos syyttää jotaki syyttää seksuaalisesta hyväksikäytöstä. No mietippä mitä haittaa vois olla ihmiselle tuosta :o Ota vaan kuule sinne mtt:hen yhteyttä niin pääset asiantuntijan kanssa juttelemaan tuosta.

Rauhoittukaas nyt. Kuka on väittänyt, että perhe olisi syyllinen, jos nyt jotain olisikin sattunut..mikä on aika epätodennäköistä.

Aika kaukaa haettua lähteä tekemään lastensuojeluilmoitusta noin kauan aikaa sitten tapahtuneesta. Onhan tyttö voinut "vain" sanoa tämän ilman mitään sen kummempaa. Toki oudolta kuullostaa, mutta lapsia ja ihmisiä yleensäkin on monenlaisia.. Jotkut voivat olla vähän.. hmm.. erilaisia?

Jos asia sinua noin kauheasti vaivaa ja se onko tyttö kunnossa, niin ota häneen yhteyttä ja kysy haluaisiko tavata vanhaa kaveria?

Alkuperäinen kirjoittaja RasuNaamari:
on sellanen sanonta kuin: " Mind your own business...."
Toivottavasti oli nyt ees oikein kirjoitettu..
Oikeesti tosta YHDESTÄ LAUSEESTA on kulunu niin pitkä aika että ei sun nyt ehkä kannata alkaa soitella mihinkään. varsinkaan jos sulla ei oo enempää näyttöä.

Selvä, kiitos vastauksistanne. Unohdan koko jutun, sain jo tarpeeksi vakuutteluja. En vain kestäisi sitä omallatunnollani, jos olisin voinut vaikuttaa johonkin lapseen kohdistuvaan vääryyteen enkä olisi tehnyt mitään..kokisin olevani osasyyllinen tapahtuneeseen. Myönnän, että olen ihan yliherkkä, kun on ollut kaikenlaisia uutisia ja pahimpana tuo insestitapaus omassa lähipiirissäni. Öitä kaikille! Unohdetaan koko juttu. :)

Alkuperäinen kirjoittaja äimä:
kirjoita vaikka kirje sossuun niin vastuu siirtyy viranomaisille. ei noi jutut vanhene ikinä. syytteen voi saada vaikka 80 vuoden kuluttua.

seksuaalinen hyväksikäyttö vanhenee 10:ssä vuodessa siitä kun uhri tulee täysi-ikäiseksi.
törkeä seksuaalinen hyväksikäyttö 20:ssä vuodessa

mun mielestä toi on kyllä 10 vuotta TAPAHTUNEESTA, kun vanhenee.

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:

Rauhoittukaas nyt. Kuka on väittänyt, että perhe olisi syyllinen, jos nyt jotain olisikin sattunut..mikä on aika epätodennäköistä.

Niin tuota minä ehdottelin ap:lle itselleen mielenterveystoimistoa eli mtt:tä et saisi purettua mieltään vaivaavaa asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äimä:
kirjoita vaikka kirje sossuun niin vastuu siirtyy viranomaisille. ei noi jutut vanhene ikinä. syytteen voi saada vaikka 80 vuoden kuluttua.

seksuaalinen hyväksikäyttö vanhenee 10:ssä vuodessa siitä kun uhri tulee täysi-ikäiseksi.
törkeä seksuaalinen hyväksikäyttö 20:ssä vuodessa

mun mielestä toi on kyllä 10 vuotta TAPAHTUNEESTA, kun vanhenee.

tämän vuoden alusta muutettiin lakia,että uhrin tultua täysi-ikäiseksi alkaa vanheneminen.
hyväksikäytössä 10 v törkeässä 20 v

Yhteistyössä