minkäikäisenä teille lapsi oppinut syömään itse-??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamiiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamiiii

Vieras
mulla 1,4v lapsi ja olen antanut harjoitella jonkin aikaa.. aika hakusessahan tuo ruuan saaminen suuhun lusikalla on ja enempi menee leikkimisen puolelle touhut

ihmettelin vaan kun mulla ollu 2 kertaa samainen kodinhoitaja-täti ja 6v lapseni sanoo että ko.kodinh. laittaa 1veen eteen lautasen ja lusikan ja menee itse toiseen päähän pöytään syömään ja sanoo ettei saa sotkea! :O

Meillä juniori alkoi vähän päälle vuoden ikäisenä päättäväisesti itse syömään, nyt 1.5 v. syö aika hyvin itse. Itse syö sen minkä syö, loput jää syömättä. Syöttää ei saa, eikä tule paljon sotkuakaan onneksi.

Saa sotkea??? Kyllä meilläkin poju on "syönyt" itse jostain vajaa vuoden ikäisestä asti... siitä kun on lusikka pysynyt kädessä ja itsekkin syön samaan aikaan. Mutta ei meillä vaan saa ruoalla tahalleen sotkea... sitä tullut nyt kun lapsi on nyt 1v3kk... tajunnut et on kivaa kun ruokaa levittelee ympäriinsä. Niin ja itselläni on toinen lusikka, jolla syötän poikaa ja autan jos menee ohi suun poskeen ym... Niin ja jos poju pistää ranttaliksi, lähtee ruoka pois...

tyttö oli aika lailla 1½v kun alkoi suht koht sotkematta osata syödä. tokihan vieläkin välillä jotain voi lentää, tyttö nyt 2½, mutta ihan nätisti syö ilman ruokalappua.

Meidän keskimmäinen söi täysin itsenäisesti vuoden täyttäessään. Hän aloitti harjoittelun heti, kun kiinteät aloitettiin, sai oman lusikan käteensä, ettei roikkunut syöttäjän lusikassa. Kolmonen ei paljoa vanhempi ollut, kun häntä ei saanut auttaa. Esikoinen osasi kyllä passuuttaa itseään kauan.

taisi olla 1v1kk kun alkoi itse lappaamaan ruokaa suuhunsa... huuto tuli jos meinasi auttaa...

nyt 1v10kk mutta "sottaa" edelleen eli ai ole kovin siisti syömäri... eteenkään jogurtin kanssa.

Yhteistyössä