Minkäikäisenä lapset tarvitsevat omat huoneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tilanpuutostauti.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mein likka ruepsi puhumaan omasta huoneesta asuttuaan kahden pikkuveljen kanssa samassa huoneessa - taisi ruveta härdelli riittämään ja kaipasi omaa tilaa. Nyt hän täyttää 10 ja ennen joulua pääsi omaan huoneeseen.
Pikkuveljet, 8- ja 4-v jakavat huoneen keskenään vielä monta vuotta. Me aikuiset ei nimittäin mennä nukkumaan olohuoneeseen ja makkareita on vain kolme.

Läksyjä meidän lapset eivät ole tehneet kertaakaan koulupöydän ääressä, eli ihan turha kapistus. Tytöllä on koulupöydässä kääntyvä peili, joten käyttää pöytää muuhun tarkoitukseen.

Ei mulle ainaskaan ole jäänyt traumoja, vaikka elelin 18-vuotiaaksi asti mun veljen kanssa samassa huoneessa. Ja mun veli oli 22v, muutti silloin omaan asuntoon.

Kun on köyhä, eikä paremmasta tiedä, niin ei osaa muuta kaivatakaan. Poika- ja tyttöystäviä ei tosin yllättäen voinut tuoda yökylään :)

Mulla on sisko, joka sai oman huoneen vasta kouluikäisenä, kun ei ollut tilaa. Oli niin tottunut olemaan muiden seurassa, että koulun alettua tuli aina tekemään läksyt olohuoneeseen tai keittiöön. Näin jatkoi lukion loppuun saakka ja sitten muuttikin pois kotoa. Eli riippuu varmaan persoonasta ja mihin tottuu.