Minkähän takia tätäkään ei ole aiemmin keksinyt? *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asiasta viidenteen, sairastuiko AP illalla, pääsitkö tekemään työt?
Mulle iski sen oksentamisen jälkeen sellainen päänsärky, että luulin verisuonen katkeavan päässä :( Oli pakko mennä nukkumaan. Aamulla olin ihan kunnossa. Veikkaan, että stressiperäistä. Pääsin siis töihin, joskin kaikki meni töissä persiilleen. Olisin ihan hyvin voinut olla pois töistäkin.

Noita päänsärkykohtauksia on näemmä liikkeellä. Minulla se oli viime lauantaiaamuna ja myös epäilin, että sairauskohtauksesta on kysymys. Tohtorin kehoituksesta sitten mittasin verenpaineen niin siinäpä mittarissa nätisti nökötti 184/114 :ashamed: . Tri epäili, että olisiko ollut hiukan liian vauhdikas meillä kesäloman alku... :whistle: :ashamed: :ashamed: No, vuodelepoon ja vahvistettu verenpainelääkekuuri ainakin 2 viikkoa oli tuomio. Miten sinulla tuo verenpaineasia on? Mehän ei näet olla mitään tyttösiä enää vaikka liukkaita ollaankin liikkeissämme.

Tuosta jogurtista. Oletko koskaan tehnyt itse maustamatonta jogurttia? Se se vasta herkkua on esim. puolukkahillon kanssa. Jos haluat siihen reseptin, sen saat minulta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja HelgaP:
Kannattaa koitaa myös "parta-äijää" eli turkkilaista maustamatonta jugurttia--> saa tosi isoja "pöniköitä".
Tosin se hieman paksumpaa ja olisiko rasvaisempaa kuin normi jugurtit, mutta älyttömän hyvää marjojen, ananaksen ja mehukeiton kanssa :p

Se on aivan taivaallisen hyvää mutta siinä tais olla joku 10 % rasvaa ;).

Noo, kerrankos sitä "mamma" herkuttelee hieman rasvaisemmalla :D
Lapset ei meillä tykkää yhtään joten mulle jää kunnon kaloripommi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Tatitar:
Noita päänsärkykohtauksia on näemmä liikkeellä. Minulla se oli viime lauantaiaamuna ja myös epäilin, että sairauskohtauksesta on kysymys. Tohtorin kehoituksesta sitten mittasin verenpaineen niin siinäpä mittarissa nätisti nökötti 184/114 :ashamed: . Tri epäili, että olisiko ollut hiukan liian vauhdikas meillä kesäloman alku... :whistle: :ashamed: :ashamed: No, vuodelepoon ja vahvistettu verenpainelääkekuuri ainakin 2 viikkoa oli tuomio. Miten sinulla tuo verenpaineasia on? Mehän ei näet olla mitään tyttösiä enää vaikka liukkaita ollaankin liikkeissämme.

Tuosta jogurtista. Oletko koskaan tehnyt itse maustamatonta jogurttia? Se se vasta herkkua on esim. puolukkahillon kanssa. Jos haluat siihen reseptin, sen saat minulta.
Mun paineet on olleet aina about 120/60. Tosin eilen en mitannut, mutta stressitekijä oli kyllä huipoussaan. Ihan turhaan, koska kaikkki meni kuitenkin persiilleen. Minusta johtumattomasta syystä.

En ole kokeillut tehdä itse. Ajattelin lainata systeriltä joku päivä jugurttikonetta. Onnistuukohan ihan kevytmaidosta? Repsusta olisin kiitollinen =)

Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki harmaana:
Kannattaa koitaa myös "parta-äijää" eli turkkilaista maustamatonta jugurttia--> saa tosi isoja "pöniköitä".
Tosin se hieman paksumpaa ja olisiko rasvaisempaa kuin normi jugurtit, mutta älyttömän hyvää marjojen, ananaksen ja mehukeiton kanssa :p

Se on aivan taivaallisen hyvää mutta siinä tais olla joku 10 % rasvaa ;).

Noo, kerrankos sitä "mamma" herkuttelee hieman rasvaisemmalla :D
Lapset ei meillä tykkää yhtään joten mulle jää kunnon kaloripommi ;)

No niin mutku mulla ei jää ihan sitten harvakseltaan toi herkuttelu jos partaäijää löytyy jääkaapista :ashamed:. Sitten kun lapsilla oli jo muutama tyhjä kanisteri hiekkaämpäreinä niin oli vähän pakko jättää partaäijät kauppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No hyvä, että Keittiönoita pääsi töihin, eikä pahemmin sairastunut. Vaikka työt ei ilmeisesti ihan putkeen meenneetkään...
Persiilleen meni dunit, olisin voinut viettää vaikka lomapäivän :kieh: Tyhjänpanttina töissä olin. Mutta pikkasen se päänsärky säikäytti. En ole kokenut sellaista koskaan ennen. Ikääkin kuitenkin on. Täytyy höllätä tahtia.

Kyllähän tuollainen päänsärkykohtaus pelästyttää, toivottavasti johtui vain stressistä. Joko kesäloma häämöttää, että saa stressit häädettyä?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tatitar:

Mun paineet on olleet aina about 120/60. Tosin eilen en mitannut, mutta stressitekijä oli kyllä huipoussaan. Ihan turhaan, koska kaikkki meni kuitenkin persiilleen. Minusta johtumattomasta syystä.

En ole kokeillut tehdä itse. Ajattelin lainata systeriltä joku päivä jugurttikonetta. Onnistuukohan ihan kevytmaidosta? Repsusta olisin kiitollinen =)

Minä olen tehnyt kevytmaidosta ja punaisesta maidosta. Ei ole juuri eroa maussa. Minä teen jogurtin Tupperwaren haudutusastiaan, mutta jos on sellainen hienous kuin ihan vasittu kone siihen tarkoitukseen, niin sillä sitten tietenkin. Siihen tarvitaan maitojauhetta (jonka määrä säätelee jogurtin paksuuden, minä käytän n. 1dl/maitolitra, tulee sakeahko), sokeria maun mukaan, voi lisätä myöh., ripaus suolaa, jogurtin juuri (2dl Bulgarianjogurttia) sekä maito.

Teet näin:

Sekoitat maitojauheen, sokerin ja suolan. Lisäät jogurtinjuuren ja sekoitat hyvin. Lämmität maidon n. 55 asteeseen ja lisäät seokseen. Annetaan olla vedottomassa paikassa n. vuorokausi. Valmiiseen jogurttiin voi lisätä mm. vanilliinisokeria mausteeksi. Jotku ottaa valmiista jogurtista juuren uutta satsia varten, minä yleensä silloin kun kaupat on lähellä, laitan jokaiseen satsiin uuden juuren. Minun mielestäni on herkuinta siis juuri puolukkahillon kanssa.

Yhteistyössä