minkäslaista mielikuvituselämää teillä vietetään?

pur
ihan mielenkiinnosta kysylen nyt tällä puolella kun tämän ikäisillä sitä on kaiketi enemmän? Tuolla taaperopuolella asiata jo kyselin mut ei taida vielä siinä iässä olla kovin yleistä.

Meidän 2,5v neition kehitellyt jo pidemmän aikaa ystäviä itselleen. Ensin oli nainen joka valitettavasti oli hiukan pelottava, luulen sen johtaneen juurensa minun vuoden takaisesta masennuksesta ja ilmeisesti tämä sama pelottava nainen häiritsi myös yöllisissä parasomnia kohtauksissa. Reilut puoli vuotta mukana on satunnaisesti ollut Tyttö. Koska neiti ilmaisee itseään jo varsin monipuolisesti ja kykenee ymmärtämään myös käsitteitä olen varma ettei kyseessä ole itsestään kolmannessa preesenssisä puhuminen. Esim. tilanne kun osti hänelle kirppikseltä pienen nallen (meillä ei useinkaan ole tapana mitään leluja ostella) neiti oli ikionnellin ja autoon häntä laittaessani hän rutistio nallea sydäntään vasten ja huokaisi "tyttö ilahtuu tästä" kysyessäni "kuka tyttö, sinäkö?" hän vastasi "ei kun tyttö" eikä halunnut enempää asiasta puhua. Tuohon reilun kuukauden takaiseen asti tyttö oli mukana vain silloin tällöin kotona hänen omissa leikeissä. Sitten muutamia viikkoja sitten meidän pihalla oli hänen mukaansa kaksi naista katselemassa kun hän keinui uudessa kainussaa ja "katso äiti! nainen tuulee puussa." Olen vain iloisesti todennut on vai, äiti ei näe ja hän on lopettanut näistä puhumisen, mutta selvasti seuraillut heidän touhujaan sitten. Myt ,eillä on ollut kaikenlaista kesä puuhaa ja nuo mielikuvitus kaverit jääneet. Minusta on hauskaa että hänellä on sellainen kyky. Tällä hetkellä päällimäisenä on kaiken maailman höpöhöpö tarinat pitkät sellaiset hauskoja nekin, mutta niissä en ole huomannut, että hänellä olisi ihan näköhavointoja. Pitää vamaan alkaa tekemään jotain satukirjoja hänen kanssaan.

Minkälaisia mielikuvitus maailmoita teidän pienokaiset kehittelevät ja oovatko hahmot kovastikkin mukana elämässä?
 
Meidän kohta neljä vuotialla tyttärellä on kaksi neljä vuotiasta mielikuvituskaveria:
Antlegia ja Eljas. Nämä kaverit ovat olleet hänellä jo yli vuoden. Meikein joka päivä
nämä kaverit ovat meillä kylässä ja he asuvat keltaisessa talossa ja ovat eri tarhassa.
Välillä heillä on isä tai sitten isä on kuollut ja mennyt taivaaseen. Yleensä näiden
kavereiden jutut heijastelevat tyttäreni elämässä tapahtuvia asioita. Tosin tyttärelläni
on ihana isä, joten tuo kuoleminen tuli varmastikin siitä kun keskusteltiin hautajaisista
ja taivaasta. Kun tyttäreni leikkii, hän ei kuvittele näitä mielikuvituskavereita mukaan
leikkiin. Yleensä niistä puhutaan kun ollaan menossa jonnekin tai ollaan ruokapöydässä.
Tyttärelleäni on todella vilkas mielikuvitus ja hän monesti keksii myös omia satuja.
 

Yhteistyössä