Minkälaista mehua annatte 1.5v?

  • Viestiketjun aloittaja Auttakaa
  • Ensimmäinen viesti
Minski79
Meillä neuvolassa (kuten varmaan muuallakin) janojuomaksi suositellaan vettä ja ruoan kanssa maitoa. Pojalla sattui olemaan juuri eka hammashoitajakäynti ja hoitajan mukaan lightjuomia ei kannata antaa pienelle, koska lightmehutiivisteet ovat niin happamia (siis hampaille haitallisia). Hän suositteli tuoremehuja ja kotitekoista marjamehua. Olen siis näin kuumilla ilmoilla antanut veden ja maidon lisäksi sekamehua (juissia) ja grandeja - mieluiten kaveri juo kyllä silti vettä.
 
Yleensä tyttö juo vettä ja ruokajuomana maitoa. Mutta näin kesäkuumalla olen yrittänyt laimennetulla mehulla houkutella juomaan lasta enemmän. Mehu menee reippaammin alas, kuin vesi.
Olen laimentanut omena ja päärynätuoremehuja lapselle.
 
Yleensä juo vettä, mut pari kertaa ollaan Trippiä ostettu matkan varrella. Poika kun osaa jo pillistäkin imeä, mie olin ihan ihmeissäni.. suurimman osan se puristelee paidalle, mutta muuten on nam nam nam.

Saahan sitä välillä, vaikka mieki niitä mehuja oon vastustanut henkeen ja vereen...
 
Meillä kyllä kaikkea paitsi en ole antanut tuoremehuja. Omatekoista mehua (jossa kylläkin on sokeria) ja light-mehujakin. Trippejäkin näin helteellä ja varsinkin nyt kun ei oikein suostu vettä tms. juomaan.
 
näin helteellä olen antanut vedellä laimennettuja tuoremehuja (noin 1 osa mehua 3 osaa vettä). myöhemmin annan välipala/herkkujuomana omatekoisia marjamehuja, kunhan niitä tuosas syksymmällä keittelen. muuten lapsi (1v2kk) juo maitoa ja vettä. helteellä on tietysti hyvä ettei koko ajan juo vain vettä!!
 
pamis
Tuntuu että kaikkien muksut juo vettä mutta meiän tyttö ei sitä juomalla juo (yritetty kyllä ollaan!) Joskus maistaa mutta siihen tyssää :headwall: Vähän kaikenlaisia mehuja tulee nyt annettua mutta aika laimeeksi ne teen! ;)
 
karvinen82
Meillä poitsu kohta 1v 8kk juo pääasiassa maitoa ja vettä, mutta nyt tosiaan näin kesäkuumalla olen sitä mieltä, että pääasia et juo edes jotain! Niinkuin moni muukin oli sitä mieltä.

Mehujakin juodaan silloin tällöin ja yleensä annankin oikean laihaa sekamehua, siis sen verran laitan mehua, et jotain väriä. Hyvin näyttää kelpaavan. Ja Grandi-mehuja juodaan myös, ne on käteviä, jos ollaan torilla eikä muuta juotavaa mukana. :)
 
Äiti-04
Meillä poika 1v3kk juo pääasiassa vettä ja maitoa, oon antanut myös omatekoista vähäsokerista mustaherukkamehua laimennettuna sekä sokerittomia Natur(??)-pillimehuja.
 
On tainnut saada maistaa kaikkee muuta paitsi limsaa....
Ruokajuomana, maito. Muuten maitoo (pyytää itse), mehua (kaupan tai mummon tekemää), vettä. Aamupalalla haluaa lasistani tuoremehua kun itsekin juon. Tärkeintä on että saa jotain juotavaa. Olen huomannut että kun itse jou vettä niin sekin kelpaa, kunhan antaa mallin.
 
Ei siitä kannata huolta kantaa, jos antaa lapselle mehua. Sitähän nykypäivänä sanotaan että kesäkuumalla (varsinkin jos on vielä lisäksi huono ruokahalu muuten) on parempi antaa mehua, missä on sokeria, kuin pelkkää vettä, mistä ei juuri mitään "ravinteita" saa. Meillä juodaan pääasiassa kotitekoista sekamehua, mutta saavat myös pillimehuja ja kaupan laimennettua mehua noi poitsut 3v.2kk ja 1v.8kk.
 

Yhteistyössä